    From: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Zarzadzanie kolorem
    Date: Wed, 17 Jun 2009 21:50:58 +0200

    Chciałbym prosić kolegów bardziej doświadczonych w kwestii zarządzania
    kolorem o wyjaśnienie, zaprzeczenie lub potwierdzenie moich wątpliwości.

    Warunki początkowe:
    Vista, monitor Eizo S2231, profil wygenerowany za pomocą Eye-One i
    przypisany jako domyślny w Color Management w Panelu Sterowania.
    Pliki jpeg generowane z lightrooma z RAWów do przestrzeni sRGB.
    Oglądane w aplikacjach świadomych CM (np. vistowy Windows Photo Gallery)
    wyglądają jak w lightroomie, natomiast w czymś innym np. IrfanView czy
    IE, Firefox są mocniej nasycone, lekko ciemniejsze.

    Rozumiem, że tak powinno być?

    Pytanie: co teoretycznie będą widzieli właściciele urządzeń zbliżonych
    do sRGB albo nieskalibrowanych? Bardziej to co ja w LR, czy też bardziej
    to co ja w IrfanView?

    PS. Aż z ciekawości zainstalowałem PS4 i RAW wygląda tak samo jak w LR,
    natomiast przy Save for Web dla opcji podglądu "Windows (no Color
    Management)" i "Use Document Profile" jest jak w LR i CS4, natomiast
    "Monitor Color" wygląda jak skonwertowany plik do sRGB w Irfan View.

    Pozdrawiam

    Grzesiek