  • 21. Data: 2013-01-08 09:17:46
    Temat: Re: Żarówkowi ściemniacze
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    2...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > Klasyczna zarowka zasilana elektrownia węglową wyemituje wielokrotnie
    > więcej rteci w spalinach z wegla niz rtec zawarta w kompaktowej
    > swietlowce.

    Ale świetlówka zasilana z tej samej elektrowni też tą rtęć będzie
    generować

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2013-01-08 10:43:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości

    >Ale świetlówka zasilana z tej samej elektrowni też tą rtęć będzie
    >generować

    Ale pieciokrotnie mniej, to tylez mniej wegla trzeba sypac.

    Co prawda kiedys patrzylem w dane KSE ... nie widac jakiegos spadku
    mocy wieczornej w przez ostatnie lata.

    Fluktuacje sa zbyt duze, czy jedni juz od dawna uzywali swietlowek, a
    inni kupili zapas zarowek ?

    J.

  • 23. Data: 2013-01-12 15:39:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2013, Jacek Maciejewski wrote:

    > Dziadki takie jak ja noszą w zębach ładnych parę mg rtęci i jakoś żyją :)
    > Ale dyrektywa wycofuje amalgamaty z stomatologii, będzie zdrowiej.

    :O
    Żeby jasność była, też mam amalgata.
    Założonego w czasach kiedy UVF-utwardzalne jak najbardziej
    istniały, celowo i świadomie.
    Mam podstawy do przyjęcia, iż stanowisko osoby która mi ten
    amalgamat wklejała jest kompetentne, a brzmiało ono tak:
    "w tym miejscu (wewnętrzna część zęba) najtrwalszy będzie
    amalgamat, na ogół wytrzymuje do śmierci albo zęba albo
    posiadacza".

    No to ja nie wiem czy zaraz "zdrowiej", wolę niewylatujące
    plomby.

    > Kolejny aspekt - świetlówki to tylko etap przejściowy.

    I dlatego nacisk na skasowanie żarówek był nieporozumieniem.
    Do tego dochodzą wartości skrajnych warunków:

    > Z 10-20 lat nikt
    > nie będzie ich stosował. LED-y potanieją do akceptowalnego poziomu.

    "Zawsze", "wszyscy", "nikt" itede to są bardzo kaleczące
    kwalifikatory. Koniecznie chcesz przegrać zakład? ;P
    Przecież LEDy i CFL są wraźliwe termicznie - te pierwsze
    na wysokie temperatury (AFAIR ~85 C "zabija" strukturę,
    a w zamknięciu na słońcu to wcale nie jest tak dużo),
    te drugie na temperatury niskie.
    W miejscach w których nigdy nie jest zimno ale bywa gorąco
    spotkasz za 20 lat albo żarówki albo CFL.
    No, chyba że unia będzie rozstrzeliwać za używanie bądź
    pojawi się jeszcze inna technologia źródeł światła.

    > a ja jeszcze dopiszę że
    > wraz z tą rtęcią elektrownie uwalniają całkiem sporo [...]
    > zapewniam was że włos się jeży a elektrownie atomowe zaczynają wyglądać
    > na superekologiczne :)

    A to nie jest oczywiste?
    Problem który się z nimi wiąże, to "zagrożenie kastrofalne",
    w tym problemy stworzone przez ... przepisy.

    Przecież jakby nie to, że ujęcie w projekcie "awaryjnej" rurki
    fi 3 z morza i do morza spowodowałoby natychmiastowe uwalenie
    projektu z komentarzem "tak nie wolno", to jest spora szansa,
    że ta rura w Fukushimie by była.
    W zamian katastrofa byłaby kilka poziomów niżej na eksponencjalnej
    skali.

    > Ale ja trzymam w pudle zepsute
    > świetlówki do czasu kiedy będę je mógł sensownie oddać do przetworzenia.

    Jeśli "zepsute" poprzez przepalenie żarników, to można w ramach
    zabaw jedną z lamp przerobić na układ rezonansowy z zapłonem
    "przebiciowym" :) (oczywiście dwa dławiki, bo ograniczenie prądu
    też jest potrzebne, bez startera, a kondensator taki żeby się nie
    rozpadł)
    Rzecz jasna powłoka emisyjna niszczy się wtedy dość skutecznie
    i nikt nie obiecuje, że będzie jeszcze tyle działać co nowa do momentu
    przepalenia, ale co masz oddawać dobre świetlówki ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-01-12 17:19:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Jan 2013 15:39:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > :O
    > Żeby jasność była, też mam amalgata.

    Jednak nie wycofuje. Pomyłka :), amalgamat wciąż w użyciu.
    --
    Jacek