  • 21. Data: 2015-03-16 16:40:27
    Temat: Re: Zarówki LED
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:5506b93c$0$29332$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale moze nie beda sie psuly :-)

    Brak uzasadnienia ekonomicznego dla takiej tezy.

    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-03-16 20:58:19
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 16 Mar 2015 09:48:55 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Obecne systemy świateł mijania czy drogowych opartych o LED, to nadal
    >systemy z wieloma diodami i idące za tym problemy z koniecznością
    >niezależnego formowania strumienia światła z każdej z nich.

    Ja wiem czy to takie skomplikowane? Nowe Mondeo ma światła w
    technologi LED i na skomplikowane toto nie wygląda:

    https://plus.google.com/u/0/photos/11216199103280430
    1604/albums/6071900018085382897/6071900327611576162?
    pid=6071900327611576162&oid=112161991032804301604

    https://plus.google.com/u/0/photos/11216199103280430
    1604/albums/6071900018085382897/6071900334586315986?
    pid=6071900334586315986&oid=112161991032804301604

    https://youtu.be/o_FOcYlF8r0

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 23. Data: 2015-03-16 22:57:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 09:58:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie desperuj - jeszcze chwileczka, jeszcze momencik i ani się
    > obejrzysz a we wszystkich nowych samochodach będziesz miał tylko LEDy.
    > Do naprawy tylko w autoryzowanym serwisie.

    To ja nie wątpię, ja odnoszę to tylko do możliwości 1W LED-ów Cree, które
    owszem robią robotę w mojej małej latareczce ze zmienną ogniskową, ale do
    świateł mijania to temu jeszcze daleko.

    Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
    http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dod
    atkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elekt
    ryka-elektronika.html

    > To już naprawdę nie problem.

    No nie problem pod warunkiem zwiększenia ilości LED-ów.
    Nie znam krzywej awaryjności takich diód, ale obawiam się że o ile jedna
    dioda ma całkiem imponujący przewidywany czas życia, to czas przewidywanej
    awarii pierwszej z 40 diód już tak dobrze nie będzie wyglądał.

    > Ojtam, ojtam - czasy rzeźbienia z LEDów 5mm THT minęły.

    > I bardzo dobrze. Zresztą - nawet na zwykłych halogenach reflektory
    > już były komputerowo projektowane, żeby tworzyć wiązkę świateł mijania
    > niezależnie od tego, co formowała osłona włókna.

    Wszystko ma wady i zalety.
    W sumie duża ilość źródeł światła tak naprawdę można przekuć w powiększenie
    powierzchni świecącej, co z kolei powinno zmniejszyć efekt oślepiania
    jadących z przeciwka.

  • 24. Data: 2015-03-16 23:09:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 16, 2015, 10:57:14 PM, you wrote:

    > To ja nie wątpię, ja odnoszę to tylko do możliwości 1W LED-ów Cree, które
    > owszem robią robotę w mojej małej latareczce ze zmienną ogniskową, ale do
    > świateł mijania to temu jeszcze daleko.

    Świat się nie kończy na LED o mocy 1W. Są nawet o mocy 500W. Ale do
    kształtowania wiązki wystarczy ledwie kilka-kilkanaście diod o mocy
    pojedynczych watów.

    > Natomiast oczywiście to da się zrobić - 40 takich zamienia noc w dzień:
    > http://www.autoracing.pl/p/426/48472/oswietlenie-dod
    atkowe-qsp-20-elektrownia-lukowate-elektrownie-elekt
    ryka-elektronika.html

    Strasznie przepłacone :(

    > No nie problem pod warunkiem zwiększenia ilości LED-ów.

    Mocy LED. I to już nie problem.

    [...]

    > Wszystko ma wady i zalety.
    > W sumie duża ilość źródeł światła tak naprawdę można przekuć w powiększenie
    > powierzchni świecącej, co z kolei powinno zmniejszyć efekt oślepiania
    > jadących z przeciwka.

    Ale nie ma potrzeby jakieś bardzo dużej ilości LED stosować. Pamiętaj,
    że LEDy o wydajności 80+lm/W są produkowane masowo i nie sprawiają już
    problemów z trwałością.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-03-17 08:11:10
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2015-03-16 o 20:58, jerzu pisze:
    > Ja wiem czy to takie skomplikowane? Nowe Mondeo ma światła w
    > technologi LED i na skomplikowane toto nie wygląda:

    Ciekawe czy taki moduł LED można wymienić bez wymiany całego reflektora
    i ile on kosztuje. Czy ceny są znane?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2015-03-17 09:23:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Czy skomplikowane to pojęcie względne.
    Oprócz uzytego poliwęglanu i rozmiarów różni sie pewnie znacznie.

    > Ciekawe czy taki moduł LED można wymienić bez wymiany całego reflektora i
    > ile on kosztuje. Czy ceny są znane?

    W niektórych przypadkach pewnie tak:
    http://www.hella.com/MicroSite/soe/en/truck/highligh
    ts/led_headlights.html

    http://autokult.pl/13624,reflektory-full-led-w-model
    ach-audi-oswietlenie
    Podstawa to odprowadzenie ciepła, ciekawe jak to jest rozwiązane ?
    Czy radiator jest jakos wyprowadzony na zewnatrz czy chłodzi jakis
    wentylatorek jak w chinskich zarowkach,czy moze oba patenty jednocześnie?
    Ktoś jest w stanie dostrzec?:
    http://www.audi-technology-portal.de/files/images/98
    6/led_headlights2_en__large.jpg
    A może rzeczywiście całość może byc szczelnie zamknięta w plastiku:
    http://mag.ebmpapst.com/en/files/2014/04/2_LED-cooli
    ng-headlight.jpg

  • 27. Data: 2015-03-17 09:56:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości

    >Czy skomplikowane to pojęcie względne.
    >Oprócz uzytego poliwęglanu i rozmiarów różni sie pewnie znacznie.

> [...]

    Tylko ze to moze kosztowac 90% ceny reflektora.

> [...]
    >Czy radiator jest jakos wyprowadzony na zewnatrz czy chłodzi jakis
    >wentylatorek jak w chinskich zarowkach,czy moze oba patenty

    Ja tam wentylator widze :-)

    >A może rzeczywiście całość może byc szczelnie zamknięta w plastiku:
    >http://mag.ebmpapst.com/en/files/2014/04/2_LED-cool
    ing-headlight.jpg

    A i tak - najpierw padnie wentylator, potem modul, i klient zaplaci
    150% :-)

    J.

  • 28. Data: 2015-03-17 10:00:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > A i tak - najpierw padnie wentylator, potem modul, i klient zaplaci 150%
    > :-)

    O nie, jak padnie chłodzenie to się całość nie załączy. Trzeba będzie
    najpierw wymienić opatentowany wentylatorek za 200zł, a zamienniki dopiero
    za 5 lat :)

  • 29. Data: 2015-03-17 11:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
    >Brak uzasadnienia ekonomicznego dla takiej tezy.
    >:)

    Jak przesadza, to beda musieli naprawiac na gwarancji, albo klient
    powie "nigdy wiecej marki X" :-)

    J.

  • 30. Data: 2015-03-17 12:33:34
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 22:00, Big Jack pisze:

    > Ja o wszelkiej maści LED-ach cały czas mówię, że świecą, ale nie
    > oświetlają

    Czyżby jakaś nowa teoria fizyczna?

    pozdro