  • Data: 2011-01-16 09:25:15
    Temat: Zapytanie Nikon / PEN słabe oświetlenie
    Od: "Marek" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Wczoraj byłem na imprezie "masowej". Oświetlenie było na tyle słabe, że na
    moim PENie obiektyw 17mm/1.4 czy też 14-42/3.5-5,6 bez lampy nie dało się
    zrobić ostrego zdjęcia gdyż czas ustawiał się za duży przy priorytecie
    przesłony na auto to samo. Natomiast byli tam również wynajęci fotografowie
    latali po sali i spokojnie robili zdjęcia osobą tańczącym bez lampy (z tego
    co zauważyłem nic nie przestawiali w ustawieniach aparatów). Czy może mi
    ktoś wyjaśnić na czym polega różnica. Nadmienię że na prawdopodobnie mieli
    NIKONY D700 - tak przynajmniej pisało na pasku. Czy można coś przestawić w
    moim PENie żeby radził sobie lepiej przy gorszym świetle czy też muszę
    zainwestować w lepszy sprzęt. Czy kupno np. D90 o wiele poprawi robienie
    zdjęć nieporuszonych przy słabszym oświetleniu ? Parametry matryc obu są
    zbliżone do siebie. Ma ktoś z was doswiadczenie w tej materii ? Oczywiście
    nie chodzi mi o porównywanie D700 z PEN bo wystarczy na ceny popatrzeć :-)
    tylko może ja robie coś nie tak z PENem.
    Z góry dzięki za porady i pozdrawiam