  • 211. Data: 2012-07-30 19:29:28
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 19:05:30 +0200, Przemek O napisał(a):

    > Rodacy są zdolni, tylko zadbać o swoje interesy nie potrafią.

    Wlasnie potrafia, ale nie Ci rodacy co wymyslaja tylko Ci co nic wymyslec
    nie potrafia, za to sprzedac za bezcen jak najbardziej. Niestety.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 212. Data: 2012-07-30 19:50:19
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 09:54:59 -0700, Roman W napisal:

    > Glupi jestes. Dokonania Czochralskiego to tez "kurestwo"? A prace ludzi
    > ktorzy wynalezli tranzystor?

    To jeszcze nic. Pinker w swojej książce jako kontekst używa sytuacji kolacji
    mającej na celu oczarowanie biznesmena w celu przekazania mu sugestii,
    że przydałaby się dotacja dla uczelni. Oczarowującym jest autor książki.
    To chyba parę kroków dalej niż wynalezienie tranzystora, pomijając drobne
    przewrotności tej historii.

    Edek

  • 213. Data: 2012-07-30 19:52:37
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 17:21:06 +0000 (UTC), Edek Pienkowski napisał(a):

    > Wiesz co, sam fakt że o czymś takim mówią w TV jako news roku o czymś
    > świadczy.

    Owszem, nie ma tego duzo (co jest dosc oczywiste), ale sa za to wynalazki
    wazne. Jak np. wynalazek Czochralskiego, dzieki ktoremu "kreci" sie caly
    biznes IT ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 214. Data: 2012-07-30 21:42:14
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 30 Jul 2012 19:19:06 +0200, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:

    >Owszem, ale mowimy o wspolczesnych czasach i wspolczesnych obywatelach
    >Europy i Stanow.

    >Mowa byla o najwazniejszych panstwach Europy, nie o Polsce. To, ze
    >Amerykanin nie wie nic o Polsce jest dla mnie zrozumiale.

    A to ze Polak nic nie wie o Ameryce, to w porzadku? Nie mam tu na
    mysli USA, ale Kanade i Ameryke Poludniowa.

    A.L.

  • 215. Data: 2012-07-30 21:52:10
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 30-07-2012 19:17, Edek Pienkowski wrote:

    > Inne niż co?

    Np. wiedza jako wartosc sama w sobie.
    W businessie liczy sie wylacznie kasa.

    > Ważna jest technologia i biznes. Tak się dobrze składa,
    > że często nauka też potrzebuje technologii, być może jednostkowej
    > ale za to z dużym wkładem w ulepszanie. Co wprost oznacza, że jest
    > tam parę osób znających się na rzeczy lepiej niż etatowy edzio
    > i za worek dudków zrobi dla firmy cuda. Te osoby z kolei również
    > potrzebują teoretyków. Rozpatrywanie tego jednostkowo w prymitywny
    > sposób do niczego nie prowadzi.

    Napisales iz business czepie czesto profity z nauki. no i ?

    > Bezpośrednio nie ma, pośrednio jest. Rosjanie bawili się ołówkiem
    > i taśmą klejąca z nudów i odkryli grafen - szczerze mówiąc, nawet nie
    > wiem co z tego dzisiaj wynika, ale to ciekawy materiał.

    No wlasnie o to mi chodzi. Badac nalezy wszystko a nie tylko to co w
    danym momencie wydaje sie zyskowne.

    > Kasa niestety jest potrzebna do życia. Nigdy cała nauka nie będzie
    > finansowana tylko z państwowych dotacji. Fakt, te u nas są dosyć mizerne,
    > nawet licząc wg. procentu PKB. Ale słysząc argumenty typu "my nie ruszymy
    > się proszków do prania, bo to jest kurestwo", "tylko kasa, nikt nas nie
    > rozumie", "a co z badaniami podstawowymi" to ja się wcale nie dziwię,
    > bo to znaczy, że byłoby to zmarnowanie kasy niezależnie od wzniosłosci
    zmarnowanie w/g twojej definicji

    > badań, bo jak ktoś nie umie nic zorganizować i jedynie gra w swoje
    > gierki, to się szuka kogoś, kto znajdzie paru doktorantów gotowych
    > również zakasać rękawy i ulepszyć proszek do prania - i ten może się
    > gapić przez resztę czasu na Jowisza czy co go tam interesuje.

    Tylko potwierdzasz moja opinie o sobie. Idz lepiej zarob pare $$$ bo
    inny w tym czasie zarobia wiecej i popadniesz w depresje ;-).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 216. Data: 2012-07-30 22:18:46
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 21:52:10 +0200, Marek Borowski napisal:

    > Np. wiedza jako wartosc sama w sobie.
    > W businessie liczy sie wylacznie kasa.

    Zawsze się zastanawiałem, skąd się ta kasa bierze, są różne teorie
    na ten temat.

    > Napisales iz business czepie czesto profity z nauki. no i ?

    > No wlasnie o to mi chodzi. Badac nalezy wszystko a nie tylko to co w
    > danym momencie wydaje sie zyskowne.

    Jakiś punkt styczności wyczuwam ;). Jest tylko jeden drobny kłopot:
    nie wszyscy są skorzy płacić za pas kuipera, chyba że żona o to
    poprosi. Tak to wygląda z punktu widzenia edka.

    > zmarnowanie w/g twojej definicji

    Nieoptymalne przeznaczenie funduszy. Lepiej?

    > Tylko potwierdzasz moja opinie o sobie. Idz lepiej zarob pare $$$ bo
    > inny w tym czasie zarobia wiecej i popadniesz w depresje ;-).

    Kolejny punkt zbieżności poglądów. Nie pracuję na uczelni ani nie
    jestem rentierem.

    Edek

  • 217. Data: 2012-07-30 22:35:08
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    amerykanskiego sedziego: http://www.reuters.com/article/2012/07/05/us-apple-g
    oogle-judge-idUSBRE8640IQ20120705), bylbym ostrozny z uzywaniem liczby patentow jako
    miernika innowacyjnosci. Co nie zmienia faktu, ze Polska wypada w tej kategorii
    blado, nie tylko w porownaniu z USA ale z takimi krajami jak np. Czechy.

    > To nic nie ma wspolnego z polityka, a z gospodarka. Polska gospodarka
    > jest przetworcza a nie tworcza. Nie da sie uprawiac nauki metoda
    > "pchania", poztrebne jest "ssanie". Czyli przemysl ktory za innowacje
    > placi nie dlatego ze jest to politycznie poprawne, al edlatego ze to
    > pzreklada sie na wiekszy zysk.
    >
    > Mam na mysli nauke "stosowana", oczywiscie
    ... polityka moze blokowac to ssanie. Dziwne, ale widoczne
    na codzien ... Objawia sie tym, ze wlasnie przemysl nie placi za pomysly ... Z
    powazaniem
    Adam Przybyla

  • 218. Data: 2012-07-30 23:07:49
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-30 19:21, Roman W pisze:

    > To jest bardzo dobry cytat. Ludzi ktorzy nie rozumieja co to jest statystyka latwo
    poznac po tym, ze chetnie go uzywaja w dyskusji kiedy ktos ich spyta, czy potrafia
    uzasadnic swoje obserwacje n/t spoleczenstwa jakimis danymi statystycznymi.

    Oceniaj sobie jak chcesz, Twoje prawo. Uważam jednak że w tym przypadku
    powyższe stwierdzenie jest na miejscu. Statystyka ma to do siebie, że
    robiona "na zamówienie" pokazuje dokładnie to, co chce zobaczyć
    zamawiający. Jeśli twierdzisz że jest inaczej, to nie mamy o czym rozmawiać.
    Każde badanie statystyczne jest obarczone błędem. Badanie poziomu
    nauczania tym większym, że raczej nie będzie uwzględniać ogółu
    społeczeństwa, a co za tym idzie, da nam jedynie pewien pogląd, który
    możemy uwzględnić w dalszych dywagacjach lub nie.

    Poza tym, dlaczego większą wiarę mam pokładać w badaniach statystycznych
    robionych przez nieznane mi osoby, na zlecenie innych nieznanych osób?
    Jeśli owe badania statystyczne pokazywały by że jednak amerykanie to
    naród geniuszy, to czy wynikało by z tego, że ja akurat ciągle trafiam
    na ten procent idiotów wykazany w badaniu? Wg zasady, że idiotów jest
    mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 219. Data: 2012-07-30 23:08:04
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 30 Jul 2012 20:35:08 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    > ... polityka moze blokowac to ssanie. Dziwne, ale widoczne
    >na codzien ... Objawia sie tym, ze wlasnie przemysl nie placi za pomysly ... Z

    Dosyc wygodnei jest zwalac na "polityke"

    Moja rozmowa z binesmanem na temat mozliwosci uzycia naszego softu:

    "W pierwszym roku gwarantyjemy oszczednosci nie mniejsze niz XXX'.
    Biznesman: "A ch... m tam po panskich oszczednosciach. Ale gdybys pan
    tak isoft zrobil zeby Urzad Podatkowy oszukac, to kazde pieneidze
    zaplace".

    Ciekawe dlaczego w Ameryce nikomu taka "innowacja" nei przyjdzie do
    glowy. Mam wrazenie ze polskie biznesy pracuja wedle metody "hit and
    run". W tym modelu wszelkie wydatki na innowacje to marnowanie
    pieniedzy

    A.L.

  • 220. Data: 2012-07-30 23:09:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-30, Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:
    > Np. wiedza jako wartosc sama w sobie.

    Wiedza nie ma w sobie żadnej wartości, ponieważ nie da się jej
    uporządkować.

    Co więcej: wiedza, której nie ma zastosowania, nie jest
    ważna i nie powinno się jej rozwijać. Chcesz przykład czy kumasz?

    > W businessie liczy sie wylacznie kasa.

    Bo kasa jest dobrze zdefiniowana i można porządkować.

    > No wlasnie o to mi chodzi. Badac nalezy wszystko a nie tylko to co w
    > danym momencie wydaje sie zyskowne.

    Oczywiście nie wszystko. Nierozważnie używasz tego słowa.
    Masz pewnie na myśli: wszystko co jest istotne dla ludzkości. Czyż nie?

    Rzecz polega na tym, że nie da się badać "wszystkiego co jest istotne".
    Trzeba się na czymś koncentrować. Lepiej koncentrować się na rzeczach,
    które w określonym horyzoncie mogą się jakoś zwrócić.

    pozdrawiam,
    PK