    From: Przemek O <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Date: Mon, 30 Jul 2012 23:07:49 +0200
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jup7i7$ci4$1@inews.gazeta.pl>
    <jupflm$a9a$1@inews.gazeta.pl> <s...@t...dom.local>
    <juq2ou$744$1@inews.gazeta.pl> <juqq6i$7jn$11@mx1.internetia.pl>
    <juqsqo$m8d$1@inews.gazeta.pl> <juqula$7jn$13@mx1.internetia.pl>
    <b...@4...com>
    <jv1l32$lg6$2@mx1.internetia.pl>
    <2...@4...com>
    <jv1p0m$lg6$3@mx1.internetia.pl>
    <v...@4...com>
    <jv3qhj$pne$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@g...com>
    <jv6fap$vkc$1@mx1.internetia.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 2012-07-30 19:21, Roman W pisze:

    > To jest bardzo dobry cytat. Ludzi ktorzy nie rozumieja co to jest statystyka latwo
    poznac po tym, ze chetnie go uzywaja w dyskusji kiedy ktos ich spyta, czy potrafia
    uzasadnic swoje obserwacje n/t spoleczenstwa jakimis danymi statystycznymi.

    Oceniaj sobie jak chcesz, Twoje prawo. Uważam jednak że w tym przypadku
    powyższe stwierdzenie jest na miejscu. Statystyka ma to do siebie, że
    robiona "na zamówienie" pokazuje dokładnie to, co chce zobaczyć
    zamawiający. Jeśli twierdzisz że jest inaczej, to nie mamy o czym rozmawiać.
    Każde badanie statystyczne jest obarczone błędem. Badanie poziomu
    nauczania tym większym, że raczej nie będzie uwzględniać ogółu
    społeczeństwa, a co za tym idzie, da nam jedynie pewien pogląd, który
    możemy uwzględnić w dalszych dywagacjach lub nie.

    Poza tym, dlaczego większą wiarę mam pokładać w badaniach statystycznych
    robionych przez nieznane mi osoby, na zlecenie innych nieznanych osób?
    Jeśli owe badania statystyczne pokazywały by że jednak amerykanie to
    naród geniuszy, to czy wynikało by z tego, że ja akurat ciągle trafiam
    na ten procent idiotów wykazany w badaniu? Wg zasady, że idiotów jest
    mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku?

    pozdrawiam,
    Przemek O.