  • 81. Data: 2011-07-28 12:50:59
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 19:34:41 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Teraz to wiem, ale Tata który był użytkownikiem tego samochodu jest
    > totalnym laikiem w tych sprawach. Po to zresztą podpisał umowę serwisową,
    > żeby się nie musieć martwić o takie sprawy.
    >
    > Trudno zresztą zakładać, że jadąc do ASO zostanie się tak perfidnie
    > oszukanym. No, ale to jest chyba temat na osobną dyskusję.

    Witamy w Polsce. Polak jest zaradny, Polak jest cwany. Polak nie oszukuje,
    on tylko kombinuje. A co najgorsze, na takie praktyki społeczeństwo daje
    przyzwolenie i nie interweniuje.

    Kiedy do tych zakutych łbów dotrze, że komuna skończyła się ponad 20 lat
    temu?

  • 82. Data: 2011-07-28 13:53:31
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-07-28 09:05, Tomasz Stiller pisze:

    > Coś takiego stwierdził mój mechanik. Powiedział, że filtr oleju nie był
    > ruszany od nowości. Już podobno się zapchał i zaczął puszczać olej jakąś
    > tam rurką spustową. Tyle wiem, dziś zobaczę go na własne oczy.

    filtr oleju ma rurkę spustową ?

    Coś ściemniasz.

    Nie da się na jednym doładowaniu oleju przejechać 100kkm. Przy
    minimalnym spalaniu w pewnym momencie będzie go mniej.

    Co to za kierowca co od czasu do czasu nie rzuci okiem na bagnet. Tego
    teraz nawet na PJ uczą.

    A filtr kabinowy zmieniali ? Jak nic to nic. I nie zauważyłeś, że klima
    gorzej wieje?

    A nowej zawieszki do oleju nie zauważyłeś?

    Pańskie oko konia tuczy chyba nie ?

    Icek

  • 83. Data: 2011-07-28 13:55:54
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Postaw się w roli laika. On nie wie. Płaci, więc zakłada, że wszystko
    > jest w porządku. Dlaczego miałby zakładać inaczej? Czy w tym kraju trzeba
    > być ekspertem od wszystkiego, albo na każdym kroku jesteś oszukiwany?
    > Uważasz to za normalne?

    Nie znasz się to się za to nie zabierasz.

    Jak nie wiesz jak serwisować auto to tym bardziej nie wiesz jak to
    skontrolować i żeby nie dać się wydymać bierzesz kogoś do pomocy

    Icek

  • 84. Data: 2011-07-28 13:58:49
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-07-27 22:47, Cavallino pisze:

    > A te zakresy faktycznie wykonanych prac na jakimś przeglądzie to gdzie
    > widziałeś?
    > Bo mi się jeszcze nie zdarzyło.

    ja raz oddałem skode na przegląd. Świadomie nie powiedziałem, że prawy
    mijania nie działa.

    Po przeglądzie widze, że nie działa dalej i nikt nie zauważył. Proszę o
    protokół z badania. Mieli taką fajną listę dla mechanika co sprawdzić,
    co wymienić i przy wszystkim takie haczyki, że jest OK. Nawet przy
    pozycji "sprawdzenie oświetlenia pojazdu"

    Icek

  • 85. Data: 2011-07-28 14:01:59
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-07-27 23:26, Tomasz Stiller pisze:

    > No ale proszę Cię. Co ma piernik do wiatraka? Gdyby mój Tata był
    > ekspertem w dziedzinie, to pewnie by do tego nie dopuścił. Niemniej nie
    > jest i na dodatek nie chce być. Czy to znaczy, że ma oczekiwać, że będzie
    > wszędzie oszukiwany? Czy jest sam sobie winien? Bo?...

    bo nie pilnował. Polska dziki kraj. Musisz sprawdzać i kontrolować.

    A czemu akurat dajesz wiarę jakiemuś mechanikowi który twierdzi, że olej
    ma 100kkm ??

    > Jak będziesz budował dom, to będziesz oglądał murarza jak kładzie
    > poszczególne cegły? Sprawdzał jaki rodzaj zabezpieczenia różnicowo-
    > prądowego elektryk dobrał do zabezpieczenia gniazd w łazience?
    > Kontrolował cieśli, jak układają więźbę dachową? Na prawdę?

    tak, bo jak nie będziesz to Ci się na głowe zawali i masz przeje...e

    Icek

  • 86. Data: 2011-07-28 14:11:57
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Parę dni po wykupie pojechaliśmy zrobić przegląd w niezależnym zaufanym
    > zakładzie. Zaufany mechanik załamał ręce po tym co znalazł. Otóż w
    > samochodzie nie było robione nic, czego z góry nie widać. Oba filtry
    > powietrza niemal całkowicie zapchane, daty produkcji wskazują na
    > instalacje fabryczną. Wygląda na to, że filtr oleju, a zatem i olej? nie
    > był ruszany od nowości. Pasek rozrządu na pewno nie ruszany, pytanie co
    > ile km jest zalecana wymiana.

    co ile km to zależy od marki i modelu. Sprawdź u producenta.

    > Co więcej, samochód przekazano nam z pustą książeczką serwisową. Zero

    więc jesteś dupa, że nie dokonałeś kontroli KS przed zakupem a właściwie
    po każdej czynności. Teraz jak będziesz chciał sprzedać auto to masz
    pustą KS.

    > wpisów, na żadnym z terminowych przeglądów które przechodził samochód. W
    > serwisie twierdzą, że brak wpisów oznacza iż książeczka nie była
    > przedłożona podczas przeglądu - co jest delikatnie mówiąc ściemą.

    tego nie wiesz.

    > Teraz zasadnicze pytanie brzmi, jak to ugryźć. Czy w ogóle można
    > cokolwiek z tym zrobić? Strach pomyśleć jakich jeszcze zaniedbań dokonano
    > podczas trwania tej umowy.

    jeżeli masz podstawy aby dokonać oględzin filtra oleju czy filtra
    powietrza to masz kompetencje aby sprawdzić wpisy w KS przed zakupem.

    Skoro wskazujesz, że kupiłeś auto bez wpisów serwisowych i orientujesz
    się po zakupie to neguję kwalifikacje kontroli filtra powietrza czy oleju.

    1. auto nie przejedzie 100kkm bez wymiany/dolewki oleju

    2. brak wymiany filtra oleju przez 100kkm nie ma jakiegoś negatywnego
    wpływu na silnik, a jakiś tam specjalista jakiś czas temu stwierdził, że
    wymiana oleju co 15kkm jest przesadą. To wszystko zależy od konkretnego
    przypadku. Sądzę, że wymiana co 15kkm daje większą teoretyczną szansę na
    brak drobin odpadów w oleju.

    Nie jestem fachowcem w tej materii. To tylko moja opinia.

    3. Akurat wymieniałem olej w maszynie. 1100rbh. 10 lat. Sprężanie w
    normie. Praca w normie (na nowym oleju). Nie widać objawów jakiegoś
    dramatu. A olej nie wymieniany od nowości (razem z filtrami).

    4. filtr powietrza może się zajechać po 10kkm. Nie trzeba do tego 100kkm.

    5. zwróć uwagę, że filtr kabinowy też się zmienia na przeglądzie. Był
    zmieniany ?

    Podsumowanie: ja bym nie dramatyzował. Na następny raz masz nauczkę, że
    co przegląd sprawdzasz sam pewne detale. A najbezpieczniejsze jest
    prosić o stare części.

    Icek

  • 87. Data: 2011-07-28 14:14:02
    Od: MHM <m...@p...pl>

> [...]
    > co wymienić i przy wszystkim takie haczyki, że jest OK. Nawet przy
    > pozycji "sprawdzenie oświetlenia pojazdu"

    I ?? Majster dostał po łepetynie ? czy odmówiłeś zapłacenia ?
    Nie buduj takiego napięcia, dokończ historie :)

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 88. Data: 2011-07-28 15:29:59
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 13:55:54 +0200, Icek wrote:

    > Nie znasz się to się za to nie zabierasz.
    >
    > Jak nie wiesz jak serwisować auto to tym bardziej nie wiesz jak to
    > skontrolować i żeby nie dać się wydymać bierzesz kogoś do pomocy

    Nie wydaje Ci się nieco dziwne? Po to wykupujesz usługę w renomowanej
    stacji obsługi, żeby Cię nie "wydymali" jak to ładnie napisałeś.
    Przynajmniej ja do tego tak podchodzę. Nie odę do swojego dentysty z
    drugim zaprzyjaźnionym, żeby skontrolować tego pierwszego. Płacę i
    wymagam rzetelności i profesjonalnego podejścia.

    Tomek

  • 89. Data: 2011-07-28 15:31:42
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 14:01:59 +0200, Icek wrote:

    > bo nie pilnował. Polska dziki kraj. Musisz sprawdzać i kontrolować.
    >
    > A czemu akurat dajesz wiarę jakiemuś mechanikowi który twierdzi, że olej
    > ma 100kkm ??

    Po pierwsze mam zaufanie akurat do tego jakiegoś mechanika. Po drugie
    nigdzie nie napisałem, że olej ma 100k km. Napisałem, że filtr oleju nie
    był wymieniany od 103kkm i na tej podstawie zakładam, że olej również.
    Sprawdzić tego oczywiście nie można.

    Tomek.

  • 90. Data: 2011-07-28 15:45:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 14:11:57 +0200, Icek wrote:
    > co ile km to zależy od marki i modelu. Sprawdź u producenta.

    Sprawdzałem. Co 120kkm w tym przypadku. Są jakieś tam wyjątki, przy
    których zalecali wymianę po 60kkm. Nie wiem czy łapię się na wyjątek, bo
    nie udało mi się znaleźć pełnej ich listy. Auto ma 103kkm i wymieniłem
    ten pasek na wszelki wypadek.

    > tego nie wiesz.

    Czego nie wiem? Że książeczka na nie była przedkładana - wiem, że była.
    Więc ASO ściemnia.

    > Skoro wskazujesz, że kupiłeś auto bez wpisów serwisowych i orientujesz
    > się po zakupie to neguję kwalifikacje kontroli filtra powietrza czy
    > oleju.

    Co ma piernik do wiatraka? Wpisów nie było bo ASO ich nie dokonało.
    Natomiast oględzin filtrów dokonał niezależny zakład i wybacz, ale
    potrafię ocenić czy filtr jest totalnie zawalony jakimś syfem czy nie.

    > 1. auto nie przejedzie 100kkm bez wymiany/dolewki oleju

    Nigdzie nie napisałem, że nie było dolewek. Nie jestem natomiast pewien,
    czy była wymiana _oleju_. Z tego co mi wiadomo, to przy wymianie oleju
    należy wymienić jego filtr, a ten nie był wymieniany.

> [...]
    > wymiana oleju co 15kkm jest przesadą. To wszystko zależy od konkretnego
    > przypadku. Sądzę, że wymiana co 15kkm daje większą teoretyczną szansę na

    Gdzie mogę przeczytać wypowiedź tego jakiegoś tam specjalisty?

    > 3. Akurat wymieniałem olej w maszynie. 1100rbh. 10 lat. Sprężanie w
    > normie. Praca w normie (na nowym oleju). Nie widać objawów jakiegoś
    > dramatu. A olej nie wymieniany od nowości (razem z filtrami).

    Zakładam średnią prędkość z tych 100kkm na 25km/h, pewnie to i tak za
    dużo. Daje to przynajmniej 4000h pracy silnika. Trochę jakby więcej niż u
    Ciebie. Twój przykład odpowiadał by przebiegowi 27,5kkm przy takim samym
    założeniu średniej prędkości. To jeszcze nie dramat.

    > 4. filtr powietrza może się zajechać po 10kkm. Nie trzeba do tego
    > 100kkm.
    >

    > 5. zwróć uwagę, że filtr kabinowy też się zmienia na przeglądzie. Był
    > zmieniany ?

    Żaden z czterech filtrów nie był wymieniony. Oleju, Paliwa, powietrza
    kabinowy i powietrza silnika.

    > Podsumowanie: ja bym nie dramatyzował. Na następny raz masz nauczkę, że
    > co przegląd sprawdzasz sam pewne detale.

    Szkoda tylko, że w tym kraju podpisanie umowy i zapłata za coś wcale nie
    oznacza, że druga strona się wywiążę z jej postanowień. Jak myślicie, co
    by się stało, jak bym przestał płacić?

    Tomek