  • 11. Data: 2010-10-18 06:48:20
    Temat: Re: Zamienniki dla 580Ex
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-10-15 11:51, Paweł Pawłowicz pisze:

    [...]

    > Niestety, masz rację. Próbowałeś upgrade firmware?
    > U mnie trochę pomogło, ale może tylko mi się tak wydaje :-)

    Mam najnowszy firmware (i tak już wiekowy ;) ).
    Wydaje mi się że problem dotyczy układu wyłączania błysku, a
    przynajmniej tak mi się wydaje.
    W trybie P wynik jest znacznie lepszy niż Av, gdzie naświetlanie trwa
    dłużej. Ale teraz pewien nie jestem, musiałbym znowu graty rozstawiać.
    Jak już pisałem, po prostu się z tym pogodziłem i tyle, nauczka na
    przyszłość.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 12. Data: 2010-10-18 06:52:41
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-10-15 12:24, de Fresz pisze:

    [...]
    > To ciekawe, bo jak robiłem niedawno risercz w poszukiwaniu lampy, to
    > Nikonowcy się na takie przypadłości nie skarżyli. Aż trudno mi uwierzyć,
    > że takie jaja występują w zależności od dedykacji, ale szybki rzut oka w
    > Gugla potwierdza, że u Canona zdarzają się takie cuda. Najśmieszniejsze
    > jest to, że miałem Metza do analogowego Canona (40mz3) i działał jak
    > złoto, w niczym nie ustępując Canonowskiej, a w wielu kwestiach ją
    > przewyższał.

    Zanim kupiłem lampę... też robiłem risercza... ;)
    Dodatkowo podpuszczony przez bardzo pozytywne zachowanie Metza 36,
    którego ma kumpel i sprawuje się bez zarzutu.
    Być może faktycznie jest to problem kilku (serii) lamp, jakkolwiek nie
    mam ochoty na przepychanki z serwisem, o ile znajdę faktury...
    Po prostu następnym razem kupuję systemową i jakiś dyfozor.... zachciało
    mi się kukułki... ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 13. Data: 2010-10-18 07:02:24
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    > Pochwal się jakich akumulatorów używasz ;)

    Jakich bym nie używał dobre baterie zawsze działają lepiej ;)
    Problem nie leży w akumulatorach. Zawsze lampa o LP 58 będzie żarła
    więcej energii na wygenerowanie błysku niż lampa o LP 42 czy 36.
    Więc IMHO jeżeli możemy sobie pozwolić na posiadanie 2 lamp, to jest to
    sensowne rozwiązanie.

    > No trzeba.
    > Jest jeszcze druga wersja: używać lampy tak, jakby miało się "słabszy
    > model". Przy ustawieniu na 1/4 mocy trzy błyski w serii.

    I weź to powiedz TTL-owi ;)
    IMHO to nie do końca masz rację... samo zainicjowanie błysku będzie
    pochłaniać więcej energii niż w mniejszej lampie.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.