  • 11. Data: 2009-09-14 13:08:43
    Temat: Re: Zamiennik Nikon D50
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ce338779-f2f1-41a7-b300-Olek E-4xx plus dwa kity też cyba nie powinno
    przekroczyc 600 gram a
    jakość będzie nieporównywalnie lepsza niż z hybrydy. Używane cenowo
    też będą około 1000zł.

    Myślę, że wagowo w przybliżeniu:
    - body ~ 420g z akumulatorem
    - 14-42 ~ 250g
    - 42-150 ~320g
    - suma 990g

    To Nikon D50 + Sigma 18-200 ~ 1080g

    Więc nie ma o co się bić.

  • 12. Data: 2009-09-14 13:12:21
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > LOL^2 ;) Nie robia takich duzych ;)
    >
    > Ech... Musze sie wreszcie zmusic, zeby puscic
    > zabawke przez Allegro. Bedzie z tego zgrabny
    > fundusz piwno-orzeszkowy. :)
    >
    > A tak BTW: tamten Kodak szalone rzeczy powyczynial
    > z zieleniami. :) Chyba sie skusze na jeszcze kilka
    > przeterminowanych rolek po 1,-... na wczesno jesienne
    > eksperymenty plenerowe powinno byc jak znalazl. :)
    > No... ale to juz OT jest i watek na analogowa... ;)

    On (Kodak Gold) mi tak robił od początku, nawet świeży, ale nie wiem czy
    to po prostu degeneracja skanera/skanerzysty w labie, czy tak już ma ten
    materiał.
    W każdym razie odbitki z labu wychodziły jakieś takie "lazurowe", więc w
    domenie analogowej przerzuciłem się na slajdy :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-09-14 17:29:02
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Sławek Drogosz napisał:
    > Obecnie produkowane aparaty - drogie i małe matryce.
    > Sposród używanych: mogę nabyć w dobrej cenie :
    > - Fuji S6500f
    > - Nikon 8800
    > który polecacie ?

    Z tych dwóch pierwszy bo mam i jestem zadowolony. Jednak:

    - spora aberracja na dużych ogniskowych na brzegach
    - brak stopki do lampy (im więcej czasu upływa tym bardziej mi tego
    brakuje)
    - waży niedużo, ale wymiary prawie lustrzankowe - naprawdę takiego
    zamiennika szukasz?

    m.
    --
    Wszyscy leżymy w rynsztoku, ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.
    - Oscar Wilde

  • 14. Data: 2009-09-15 13:43:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Sławek Drogosz pisze:
    > Szukam uniwersalny (wakacyjny) aparat oferujący dobra jakość zdjęć -
    > kompakt.
    > Ma to być zamennik lustrzanki Nikon D50.
    > Wymagania :
    > - wakacyjny zakres ogniskowych (28-300; 35-350)

    A tak szczerze, to używasz ogniskowych powyżej np. 120 mm.eq.?
    Bo ja widzę tylko dwa zastosowania: podglądanie ptaszków lub sąsiadek.
    Zwłaszcza, że ciężko nie poruszyć z racji ogniskowej i jasności (ciemności)
    obiektywu, a ze statywem pewnie nie latasz.

  • 15. Data: 2009-09-16 08:16:53
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A tak szczerze, to używasz ogniskowych powyżej np. 120 mm.eq.?
    > Bo ja widzę tylko dwa zastosowania: podglądanie ptaszków lub sąsiadek.

    Albo inaczej rozumiemy wakacje, albo mamy kompletnie rozne priorytety.

    Jesli "ide robic zdjecia" zabieram przyslowiowy plecak stalek
    i w zasadzie nie odczuwam potrzeby wychodzenia poza 135mm
    Jesli "jade na wczasy" wybieram 28-300, bo wole miec
    "pstryka" gorszego jakosciowo, niz nie miec zadnego.

    O dziwo bowiem nie do kazdego obiektu da sie podejsc
    i nie zawsze tez jest czas na przepinianie szkiel...
    Z reszta - ja tam leniwy jestem i jak mam dziewiaty raz
    wyjmowac z plecaczka tele, przytrzymujac dekielki
    kolanem, przewodnik z mapa lokciem, a ta cholerna
    t-shirtka nadal nie chce miec kieszeni na 35/2.8... w
    dodatku reszta wycieczki znowu marudzi, ze opozniam,
    ze sie piwo grzeje a w ogole to zanim skoncze to ten
    kotek i tak sobie pojdzie...

    Nie... "na wakacje" zdecydowanie wole 28-300.

    > Zwłaszcza, że ciężko nie poruszyć z racji ogniskowej i jasności
    (ciemności)
    > obiektywu, a ze statywem pewnie nie latasz.

    A znam to, panie, znam... Artretyzm...

    pozdrawiam przekornie,
    Vituniu.

  • 16. Data: 2009-09-16 09:34:02
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:h8o5l5$196g$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Zwłaszcza, że ciężko nie poruszyć z racji ogniskowej i jasności
    > (ciemności)
    > obiektywu, a ze statywem pewnie nie latasz.

    Tak używam - czasami moją uwage przykuwa szczegół, detal, twarz, albo nie
    mogę przyblizyć się do jakiegoś obiektu.
    W przypadku lustrzanki gdzie nawet ISO 1600 jest użyteczne - używałem całego
    zakresu 18-200 (28-300) bez stabilizacji z powodzeniem.
    W kompakcie bez stabilizacji byłby problem. Zakres 100-200 (150-300) często
    używam np. na koncertach (nawet nocnych) - gdzie z czasem 1/100 - 1/200
    uzyskuję zdjęcia nieporuszone - robię zawsze serię 3 zdjęć (seryjnie) i
    aparat trzymam w rękach z łokciami opartymi na tłowiu (i kontroluję oddech).
    W 80% jedno z tych 3 zdjęć jest nieporuszone ;-).

  • 17. Data: 2009-09-16 10:31:16
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 14 Wrz, 15:08, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przekroczyc 600 gram a
    > jakość będzie nieporównywalnie lepsza niż z hybrydy. Używane cenowo

    Nie wiem sąd wziełeś wagę obiektywów
    bo na stronie olka jest
    body 380g (bez baterii)
    14-42 190g
    40-150 220g
    razem 790g

    fuji s6500 to 600g plus cztery paluszki czyli około 700g i
    kiepsciejszy obraz,

    więc tym bardziej nie ma się o co bić.

  • 18. Data: 2009-09-16 13:53:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Vituniu pisze:

    > Albo inaczej rozumiemy wakacje, albo mamy kompletnie rozne priorytety.

    Pewnie tak; właśnie przeglądnąłem zdjęcia z wakacji i na maksymalnym
    zoomie w kompakcie (140mm eq) mam jedno zdjęcie - jakaś sarenka w lesie.
    Nieudane zresztą (mydło, poruszenie) - czyli tak naprawdę nie mam żadnego.
    Być może, gdyby to była lustrzanka to by się udało, bo mógłbym użyć iso
    800-1600 zamiast 100-200. Dlatego o ile w lustrzance tele 300mm ma sens,
    to w kompakcie, jak dla mnie - nie.