  • 1. Data: 2009-03-18 07:18:15
    Temat: Zakup mini notebooka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Chciałem kupic laptopa. Cel - korzystaneie poza domem z office i kilku
    dodatkowych programów (nic wymagajacego duzej mocy obliczeniowej) + to samo
    w domu + poczta itp.

    Juz chciałem kupic zwykłego laptopa, ale podpowiedziano mi, ze moze lepszym
    rozwiazaniem byłby mini laptop + dodatkowy duzy monitor i klawiatura w
    domu. Jak sie sprawuja takie sprzety? (np taki:
    http://www.ceneo.pl/;004c58+sNC10;017P0-
    954.htm?gclid=CKyHgo73q5kCFcIUzAodxBkTJg
    http://www.henwar.pl/86178/nc10_n270_1_6ghz1x1gb1_br
    __60gb10_2wsvga_-
    _od_reki_-_0_zlych_pikseli_gwarantowane_.html

    Co sadzicie o tego typu kompach?

    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 2. Data: 2009-03-18 07:45:05
    Temat: Re: Zakup mini notebooka
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-18 08:18, Użytkownik Budzik napisał:

    > Co sadzicie o tego typu kompach?

    Fajne pod warunkiem że nie przekraczają 1kzł.
    Te przekraczają.

    Za da lata przy odsprzedaży prawdopodobnie nie
    będą nic warte (prędkość procesora na poziomie
    Celerona 900MHz).

    Jeśli sprzęt nie musi być nowy, mały i lekki
    to lepszym wyborem będzie jakiś 12 calowiec
    z PentiumM. Będzie szybszy, tańszy ale cięższy
    i większy.

    Kolejna sprawa, skoro chcesz do niego kupić z marszu
    monitor i klawiaturę oznacza to że będzie to jedyny
    komputer. Odradzam. Takie maleństwa u większości
    nie sprawdzają się jako komputer domowy. Jako drugi
    komputer bywają świetne i nie zastąpione ale jako
    komputer jedyny i podstawowy są za słabe i za małe.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-18 08:33:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Fajne pod warunkiem że nie przekraczają 1kzł.
    > Te przekraczają.

    załóżmy ze to nie ma wiekszego znaczenia.

    > Za da lata przy odsprzedaży prawdopodobnie nie
    > będą nic warte (prędkość procesora na poziomie
    > Celerona 900MHz).

    To równiez nie ma znaczenia.

    > Jeśli sprzęt nie musi być nowy, mały i lekki
    > to lepszym wyborem będzie jakiś 12 calowiec
    > z PentiumM. Będzie szybszy, tańszy ale cięższy
    > i większy.

    Musi byc nowy.
    Poza tym, z tego co wiem, ten kupujac jakis przenosny inet w ktorej z sieci
    komorkowych mozna miec za 600 zł.

> [...]
    > komputer bywają świetne i nie zastąpione ale jako
    > komputer jedyny i podstawowy są za słabe i za małe.

    Nie bedzie jedyny, ale to tez nie ma znaczenia.
    Planowane zastosowanie napisałem - office, kilka pomniejszych programów,
    poczta. net - bez zadnych gier, kompresji, katalogowania filmów itp.

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 4. Data: 2009-03-18 10:32:45
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-18 09:33, Użytkownik Budzik napisał:

    > Nie bedzie jedyny, ale to tez nie ma znaczenia.
    > Planowane zastosowanie napisałem - office, kilka pomniejszych programów,
    > poczta. net - bez zadnych gier, kompresji, katalogowania filmów itp.

    To kupuj. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-18 11:48:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To kupuj. :-)

    Powiedziałbym ok, gdyby nie ten emotikon.
    Ktos tu napisał, ze to jest predkoscia porównywalne do Celka900.
    Jak to wypada w praktyce przy takich zastosowaniach o jakich napisałem
    pwoyzej? Bedzie chodzic ok, czy co chwila bede sie wsciekał, dlaczgo tak
    wolno?

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 6. Data: 2009-03-18 11:58:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisał(a):

> [...]
    > Jak to wypada w praktyce przy takich zastosowaniach o jakich napisałem
    > pwoyzej? Bedzie chodzic ok, czy co chwila bede sie wsciekał, dlaczgo tak

    Po tygodniowej euforii z zakupu nowej zabawki przyjdzie czas na refleksje
    ;) A potem to już tylko kurwica Cię strzeli ;) I pożałujesz, że nie kupiłeś
    sobie wypasionej komórki z ekranem VGA na której lepiej i szybciej sprawdza
    się pocztę ;P

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 7. Data: 2009-03-18 12:01:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On 18 Mar 2009 12:58:23 +0100, januszek <j...@p...irc.pl>
    wrote:

> [...]

    Po tygodniowej euforii z zakupu nowej zabawki przyjdzie czas na
    refleksje ;) A potem to już tylko kurwica Cię strzeli ;) I pożałujesz,
    że nie kupiłeś sobie netbooka na której lepiej i szybciej odpisuje się
    na pocztę ;P

    :-P

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-03-18 12:04:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 11:48:14 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > Jak to wypada w praktyce przy takich zastosowaniach o jakich napisałem
    > pwoyzej? Bedzie chodzic ok, czy co chwila bede sie wsciekał, dlaczgo tak

    Jeżeli bardzo istotna jest "przenośność" (waga i czas działania na baterii)
    kupuj netbooka. Jeżeli nie, to za zbliżone pieniądze kupisz coś używanego
    na PIII ~1,5 GHz i będziesz miał znacznie większą wydajność + lepsze
    wyposażenie (napęd/nagrywarka CD/DVD). Nawet w office będzie to chodzić
    żwawiej.

  • 9. Data: 2009-03-18 12:04:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > refleksje ;) A potem to już tylko kurwica Cię strzeli ;) I pożałujesz,
    > że nie kupiłeś sobie netbooka na której lepiej i szybciej odpisuje się

    No nie mów, że na tym netboku, z którego klepiesz masz forte agenta i
    avasta? ;PPP

    j.

  • 10. Data: 2009-03-18 12:23:04
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Leszek K. <l...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > na PIII ~1,5 GHz i będziesz miał znacznie większą wydajność + lepsze
    > wyposażenie (napęd/nagrywarka CD/DVD). Nawet w office będzie to chodzić

    Nie rob zamieszania, mowimy o celeronie-m lub atomie, a te maja wydajnosc
    znacznie wieksza niz PIII 1,5 ghz gdyby taki nawet byl. Porownaj do tego
    system pamieci. Zreszta jak mozna narzekac na wydajnosc chociazby 701-ki pod
    xp w zastosowaniach office+internet, jak?