  • Data: 2009-10-08 11:56:02
    Temat: Zakup DA 55-300mm F4-5.8ED
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zakupu wspomnianego z tytule
    obiektywu. Wiem, ze to amatorski poziom, ale jestem amatorem. Wiem, jak
    wypada w zestawieniu z konkurencja (tamron, sigma) i wlasnie dlatego obstaje
    przy swoim wyborze. Nie wiem jednak, czy nie lepiej wypadnie, troszke
    drozszy DA 18-250. Czy warto doplacic te pare stówek? Nie znalazlem jakis
    konkretnych powodów dla "doplaty", poniewaz koniecznosc zmiany obiektywu nie
    jest dla mnie istotna (no, powiedzmy, ze jest jeszcze agrument w rodzaju -
    bede mógl sprzedac kita). Ale nie natrafilem na zadne dyskusje z porównaniem
    obu, interesuja mnie róznice w jakosci zwlaszcza w dluzszym zakresie
    ogniskowych.
    Druga sprawa, która mnie zastanawia, to cena tego obiektywu - jeszcze w
    zeszlym roku kosztowal 900-1000 zlotych, teraz przynajmniej 1350, a
    najczesciej kolo 1500. Jak to jest? Spadek kursu zlotówki o tym zadecydowal,
    czy pentac zorietowal sie, ze zbyt tanio sprzedaje tak dobry obiektyw? ;-)

    --
    Yogi(n)