    Date: Fri, 27 Aug 2010 21:00:54 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zakończenie budowy radia - zasilacz i inne drobiazgi

    Kolejny raz o radioodbiorniku z MT 12/84. Uruchomiłem i zestroiłem go
    już jakiś czas temu. Przed kilkoma dniami jeszcze raz wytrawiłem i
    zmontowałem płytkę z torem p.cz. i m.cz. - tym razem zamiast cewek na
    karkasach od TV Libra (jak w oryginale) użyłem podwójnego filtra L-9 w
    obwodach wejściowych p.cz. oraz cewki 7x7 201 w obwodzie dyskryminatora.
    Usunąłem również elementy obwodu zasilania głowicy napięciem 8V (ta,
    którą wykorzystałem ma własny stabilizator). Wspomniane zabiegi
    pozwoliły mi zmniejszyć płytkę. Pozbyłem się także zworek, uzyskałem
    miejsce na śrubki oraz poprawiłem ekranowanie cewek.

    Gotowa jest już także obudowa - prosta, drewniana skrzynka w kolorze
    orzechowym, przywodząca na myśl proste radia z lat
    dwudziestych-trzydziestych. ;) Wszystkie płytki (w tym głowica wraz z
    ekranem) będą przykręcone do blaszanego chasis, podobnie gniazdko
    antenowe. Na przedniej ściance głonik przykryty płótnem, włącznik
    zasilania, włącznik ARCz, regulacja głośności i gałka strojenia.

    Jednak przechodząc do rzeczy - chciałem zapytać o budowę zasilacza 12V.
    Do tej pory do testów wykorzystywałem spreparowany komputerowy zasilacz
    AT. Teraz trzeba pomyśleć o czymś osobnym. Wystarczy najprostsze
    rozwiązanie (transformator 230V na kilkanaście V --> mostek Graetza -->
    kondensator filtrujący --> LM7812) czy raczej powinno tam iść coś
    bardziej złożonego?

    Z innych kwestii:
    1) Zna ktoś jakiś w miarę nieskomplikowany przepis na wykonanie skali?
    Gdyby jeszcze przypominała styl retro, to już byłoby całkiem idealnie. ;)
    2) Dodanie wyjścia słuchawkowego byłoby problemem?