  • 11. Data: 2023-02-16 13:22:47
    Temat: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 13:13:41 +0100, Cavallino wrote:

    > Lokomotywą parową też chcesz do pracy jeździć do XXII w?

    > Albo ładowarek na każdym kroku, tak jak teraz jest na zachodzie....

    Z napisem "OUT OF ORDER" :-P

    > Dlaczego "może"?

    zestarzejesz sie na pewno (*), ale nie wiadomo do jakiego stopnia.

    J.

    (*) a jak medycyna zrobi postepy?

  • 12. Data: 2023-02-16 13:35:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2023 o 13:22, J.F pisze:

    > Z napisem "OUT OF ORDER" :-P

    Zdecydowanie, każda już teraz ma taki napis.....

    Za to na cpn-ach od lat rozdają paliwo za darmo, ale nikt ich nie
    unieruchamia z tego powodu, tylko serwisują tak jak na płatnych stacjach....

    > zestarzejesz sie na pewno (*),

    A Ty nie?

    > ale nie wiadomo do jakiego stopnia.
    >
    > J.
    >
    > (*) a jak medycyna zrobi postepy?

    To dożyję tego czasu. ;-)

  • 13. Data: 2023-02-16 14:32:20
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 16.02.2023 o 09:35, _Master_ pisze:
> [...]

    Europy może tak, ale Polski niekoniecznie :-)

    ryczne-od-2035-to-ostateczna-decyzja.html

    > Teraz odpowiedzcie sobie na pytanie która partia w Polsce sprzeciwia się
    > takim debilnym POMYSŁOM?

    Ja bym się raczej zapytał jak debilnym pomysłem byłoby głosować za
    spalinówkami.

    > I która ostrzegała o wiele wcześniej niż pismaki w Polsce zajarzyły?

    I której zablokowano domenę :-)

  • 14. Data: 2023-02-16 14:59:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 12:47, J.F pisze:
    > Ale to juz przeszlo.
    > Teraz co najwyzej mozna probowac przesuwac termin, prosic o prolongaty
    > itp.

    Zakaz żarówek też przeszedł a jakoś bez problemu można je kupić i nikt
    się nawet temu nie dziwi.
    Będzie drożej i trudniej ale ten zakaz jest niewykonalny.
    Oczywiście spaliniaki powoli zanikną ale to głównie zadziała rynek i
    chęć ludzi do zmian a nie zakazy i przymusy.

    L.

  • 15. Data: 2023-02-16 15:10:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.02.2023 o 14:59, Lisciasty pisze:
    > Zakaz żarówek też przeszedł a jakoś bez problemu można je kupić i nikt
    > się nawet temu nie dziwi.

    Bo długim czasie R&D pojawiły się realne alternatywy, których TCO jest takie samo lub

    znacznie, znacznie niższe. W przypadku pojazdów oczywiście też tak będzie, ale
    zdecydowanie nie wszystkich, próg leży zupełnie gdzie indziej. Nie będę się bawił w
    procentowanie, ale połowa+ aut zniknie a alternatywą cenową będzie skuter (być może
    lekko
    zadaszony) elektryczna hulajnoga czy rower.

  • 16. Data: 2023-02-16 15:47:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 14:59:49 +0100, Lisciasty wrote:

    > Zakaz żarówek też przeszedł a jakoś bez problemu można je kupić i nikt
    > się nawet temu nie dziwi.

    Z żarowkami mam mieszane uczucia.
    Bo z jednej strony nie lubie przymuszania, a z drugiej ... żarowka ma
    tak żenującą sprawnosc, ze powinni tego zabronic.

    No i kupic moze sie jeszcze da, ale czy ktos kupuje?

    > Będzie drożej i trudniej ale ten zakaz jest niewykonalny.
    > Oczywiście spaliniaki powoli zanikną ale to głównie zadziała rynek i
    > chęć ludzi do zmian a nie zakazy i przymusy.

    Jak zadziała na tyle, ze bedzie mozna tym elektrykiem jezdzic,
    a nie np stac na ładowarkach, to zobaczysz ze zakaz bedzie prawie
    wykonalny.
    Producenci zaczną robic same elektryki, a tych zagranicznych sie nie
    wpusci. Tzn zakaze rejestracji, clo przywali, karę nałoży, zakaz
    wjazdu do centrum nałoży itp.

    I moze troche tych spalinowych zostanie, ale wiekszosc bedzie chwalila
    odpoczynki w trasie :-)

    Zreszta widac, ze te elektryki juz nie są takie złe, zakładam ze
    troche potanieją, przynajmniej relatywnie, trzeba bedzie tylko troche
    rozbudowac energetykę i OZE.

    A zreszta zobaczymy - ropa sie skonczy, to czy nas bedzie stac na
    samochód ... bo to nie tylko paliwo dla samochodow, ale i dla
    przemysłu.

    J.

  • 17. Data: 2023-02-16 15:49:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Feb 2023 13:35:01 +0100, Cavallino wrote:

    > Zdecydowanie, każda już teraz ma taki napis.....

    20 na filmie cie nie przekonało :-)

    > Za to na cpn-ach od lat rozdają paliwo za darmo, ale nikt ich nie
    > unieruchamia z tego powodu, tylko serwisują tak jak na płatnych stacjach....

    > A Ty nie?

    Ja tez, ale ja bede mial prawo narzekac na kolejki na ladowarkach i
    kartki na prąd :-)

    J.

  • 18. Data: 2023-02-16 16:39:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 15:47, J.F pisze:
    > Z żarowkami mam mieszane uczucia.
    > Bo z jednej strony nie lubie przymuszania, a z drugiej ... żarowka ma
    > tak żenującą sprawnosc, ze powinni tego zabronic.

    A może komuś pasuje że coś świeci i grzeje? Może nie każdy lubi LEDy?
    Ja mam ledówki w chałupie ale są teorie że spektrum świecenia ledów jest
    mniej korzystne dla człeka niż żarówki. Nie wiem nie znam się.

    > No i kupic moze sie jeszcze da, ale czy ktos kupuje?

    Wyszukaj sobie "żarówka tradycyjna 100W" albo "wstrząsoodporna".
    Myślisz że handlarze to wystawiają bo takie mają hobby? ;)

    > Jak zadziała na tyle, ze bedzie mozna tym elektrykiem jezdzic,
    > a nie np stac na ładowarkach, to zobaczysz ze zakaz bedzie prawie
    > wykonalny.

    Ale u szkopa jest milion BEV i ładowarki też są i nie trzeba było
    żadnych zakazów i wymuszeń.

    > Producenci zaczną robic same elektryki, a tych zagranicznych sie nie
    > wpusci. Tzn zakaze rejestracji, clo przywali, karę nałoży, zakaz
    > wjazdu do centrum nałoży itp.

    Niby tak ale wątpię, za duża kasa za tym stoi a biurokraci są podatni na
    wziątki. A furtek żeby przepuścić taką furę będzie mnóstwo. Od innej
    klasyfikacji silnika i paliwa, przez podział koncernu na kilkanaście
    oddziałów (żeby załapać się na małego producenta) itp. itd. Ja nie
    jestem z tej branży więc na pewno ktoś kumaty to ogarnie lepiej ;)

    > Zreszta widac, ze te elektryki juz nie są takie złe, zakładam ze
    > troche potanieją, przynajmniej relatywnie, trzeba bedzie tylko troche
    > rozbudowac energetykę i OZE.

    U nas będzie to szło w bólach jak wszystko. Aczkolwiek jakiś progres
    jest widoczny.

    > A zreszta zobaczymy - ropa sie skonczy, to czy nas bedzie stac na
    > samochód ... bo to nie tylko paliwo dla samochodow, ale i dla
    > przemysłu.

    Palenie ropy żeby napędzać samochód to czyste marnotrastwo surowca i
    bardzo dobrze że to się będzie kończyć. A ekologię i tak każdy po
    swojemu pokazuje jak mu się to opłaca.

    L.

  • 19. Data: 2023-02-16 17:36:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2023 o 12:47, J.F pisze:

    > Ale to juz przeszlo.

    Niekoniecznie. A mało to pomysłów unii już było pewnych a nie przeszły?

    Zależy od tego czy uda się ludzi przekonać. Na razi są na dobrej drodze
    - widać wyciąglęli nauczkę z kowida i dowolnie głupie pomysły przejdą
    jak napuścisz na siebie ludzi i wmówisz im że ci co przeciw to szury...
    Tylko na razie szury mają przewagę - no ale jeszcze kilka lat
    powtarzania wszędzie ze spalinki śmierdzą i jak nie kupisz elektryka to
    będziesz miał we wrocławiu morze z którego wyjdą murzyn^H^H^ wróć osoby
    uchdźcze to może się udać. Normalnie by nie przeszło ale jak widzisz
    wystarczy podzielić społeczeństwo mniej więcej na trzy części - jedni
    za, drudzy przeciw trzeci "mam to w dupie" żeby mogło się udać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-02-16 17:39:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > tak żenującą sprawnosc, ze powinni tego zabronic.
    >
    > No i kupic moze sie jeszcze da, ale czy ktos kupuje?

    Ja właśnie zamówiłem 4,6 kilowata halogenów:P

    > Producenci zaczną robic same elektryki, a tych zagranicznych sie nie
    > wpusci. Tzn zakaze rejestracji, clo przywali, karę nałoży, zakaz
    > wjazdu do centrum nałoży itp.

    Zakaz części zamiennych:P

    > A zreszta zobaczymy - ropa sie skonczy, to czy nas bedzie stac na
    > samochód ... bo to nie tylko paliwo dla samochodow, ale i dla
    > przemysłu.

    Ropa konczyła się chyba jeszcze cześciej niż świat:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!