-
181. Data: 2022-11-03 22:03:42
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 3 Nov 2022 07:59:37 +0100, Mirek Ptak
> Nie wyłączy jeśli jest gorąco, lub włączy ponownie
> mimo postoju jeśli temperatura wewnątrz wzrośnie.
I to jest właśnie największy fakap S/G.
Dlatego (P)HEV mają zdecydowanie większy sens niż ICE w kwestii
oszczędzania paliwa -- i to widać w praktycznym zużyciu.
Nawet w trasie taki PHEV pali mniej niż ICE. Mój kloc 8L/100 podczas gdy
ICE w tych samymch warunkach 10. Akurat miałem porównanie, bo raz jechałem
w to samo miejsce, do Włoch, w takim samym "składzie", z tym samym BOXem,
Outlanderem ICE, a rok później PHEVem.
--
Pozdor
Myjk
-
182. Data: 2022-11-03 22:08:25
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 2 Nov 2022 07:38:49 +0100, J.F
> LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
> elektrykow :-)
No, no, i dlatego gazowce do garażów nie mogą wjeżdżać.
Pewnie zupełnie bez powodu.
> Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
> a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
> czemu.
>> Do tego nadal jest
>> kopalniany więc w większości trzeba go importować.
> No wlasnie - kopalny, od Putina ...
LPG? A ten gazoport to niby po co, żeby od putina ściągać statki?
>> Wprost przeciwnie do
>> prądu który można produkować samodzielnie.
> z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
Jest wiatr, jest woda, są (a raczej powinny być)
elektrownie szczytowo-pompowe.
> Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali
> na zime przenosne instalacje na polach? :-)
Można też druta z Afryki przeciągnąć.
Może w końcu by się tam ludziom poprawiło życie.
--
Pozdor
Myjk
-
183. Data: 2022-11-03 22:11:27
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 2 Nov 2022 09:39:46 +0100, J.F
> Z tymi parkingami roznie bywa.
Co różnie bywa? Nie ma takich parkingów gdzie można się pakować z
instalacją gazową. Jest to prawnie zabronione, nie jest to jakieś
widzimisie właściciela parkingu.
> Poza tym ... w Polsce zyjemy.
> No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)
Dzięki takim jak ty, co statystykę mają za nic.
> Ale z reguly slabiej.
> A prad bedzie potrzebny do ogrzewania, do oswietlenia.
Od zawsze problem był z prądem w lecie, a raczej z temperaturami i wodą.
W zimie nie ma problemów. Poza tym że się wungiel w nocy marnuje na
utrzymanie gotowości, a mógłby ładować elektryki albo grzać domy.
--
Pozdor
Myjk
-
184. Data: 2022-11-04 06:26:03
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.11.2022 o 22:11, Myjk pisze:
>> Z tymi parkingami roznie bywa.
>
> Co różnie bywa? Nie ma takich parkingów gdzie można się pakować z
> instalacją gazową. Jest to prawnie zabronione, nie jest to jakieś
> widzimisie właściciela parkingu.
Bzdura. Są - wystarczy detekacja LPG i wentylacja.
>> Poza tym ... w Polsce zyjemy.
>> No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)
>
> Dzięki takim jak ty, co statystykę mają za nic.
W sumie... Aura z LPG jakoś częściej wybuchają niż inne?
> Od zawsze problem był z prądem w lecie, a raczej z temperaturami i wodą.
> W zimie nie ma problemów. Poza tym że się wungiel w nocy marnuje na
> utrzymanie gotowości, a mógłby ładować elektryki albo grzać domy.
Czyli jednak na węgiel;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
185. Data: 2022-11-04 06:29:42
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.11.2022 o 22:08, Myjk pisze:
> No, no, i dlatego gazowce do garażów nie mogą wjeżdżać.
Mogą, tylko nie do wszystkich.
> Pewnie zupełnie bez powodu.
Zasadniczo... tak, trochę bez powodu. Kuchenek gazowych jest więcej i
nikt żarem nie sra. Ryzyko wycieku z typowej instalacji gazowej jest o
rzędy wielkości większe niż z LPG, gdzie dopóki nie dojdzie do
uszkodzenia butli lub wielozaworu to w zasadzie może tyle tego wycieknąć
co jest w przewodzie (czyli nic).
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
186. Data: 2022-11-04 11:02:45
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 3 Nov 2022 22:11:27 +0100, Myjk wrote:
> Wed, 2 Nov 2022 09:39:46 +0100, J.F
>> Z tymi parkingami roznie bywa.
>
> Co różnie bywa? Nie ma takich parkingów gdzie można się pakować z
> instalacją gazową. Jest to prawnie zabronione, nie jest to jakieś
> widzimisie właściciela parkingu.
Przeciez bylo omawiane.
Jest zabronione na parkingach, ktore ... nie, nie jest zabronione.
https://moto.trojmiasto.pl/Czy-mozna-wjezdzac-autem-
z-LPG-na-parking-podziemny-n100588.html
wersja aktualniejsza
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
WDU20190001065
§ 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:
1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi
umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach
garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie
mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi,
stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno
stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki;
2) co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza
na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo
zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych;
3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia
tlenku węgla - w innych garażach, niewymienionych w pkt 1 i 2, oraz w
kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie
samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z
zastrzeżeniem § 150 ust. 5;
4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia
gazu propan-butan - w garażach, w których dopuszcza się parkowanie
samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi
znajduje się poniżej poziomu terenu
Wychodzi mi na to, ze wiekszy garaz podziemny powinien miec wentylacje
mechaniczną sterowaną czujnikami CO, a jesli ma jeszcze sterowanie
czujnikami p-b, to mozna w nich parkowac samochody z LPG.
A ze sie zarzadcy nie chce, to woli powiesic bezprawny znak :-)
https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-z-lpg-w-gara
zu-podziemnym/
Moze miec ewentualnie stary garaz bez wentylacji.
>> Poza tym ... w Polsce zyjemy.
>> No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)
> Dzięki takim jak ty, co statystykę mają za nic.
To ile bylo pozarow w garazach podziemnych spowodowanych/podsycanych
przez wyciek gazu z samochodu LPG?
A elektryczne ... nie bedzie pozarów baterii, to nie bede pisal :-)
>> Ale z reguly slabiej.
>> A prad bedzie potrzebny do ogrzewania, do oswietlenia.
>
> Od zawsze problem był z prądem w lecie, a raczej z temperaturami i wodą.
> W zimie nie ma problemów. Poza tym że się wungiel w nocy marnuje na
> utrzymanie gotowości, a mógłby ładować elektryki albo grzać domy.
Nie bardzo wiem o czym piszesz i w jakim kraju.
Latem w Polsce nie ma problemu z prądem - tzn potrzeba go mniej niz w
zimie, wiec cześć elektrowni sie zatrzymuje i robi remonty.
Elektrownie weglowe w nocy istotnie cos jakby wegiel marnują,
a moglyby ładowac samochody elektryczne, ale nie mówmy wtedy
o czystym powietrzu :-)
Tej nocnej produkcji na 10 mln samochodow raczej nie starczy,
a tani nocny prąd ma tez troche zastosowan w nocy, wiec jak
dorzucisz samochody, to moze byc potrzeba dorzucenia do pieca ... a
wegla w kraju brakuje :-)
No coz, w przyszlosci moze sie duzo zmienic - tani prad bedzie w
poludnie, w nocy bedzie drozszy, bo z elektrowni szczytowo-pompowych.
No chyba, ze front bedzie przechodzil, i wiatraki nie nadążą wiatru
hamowac :-)
Latarnie miejskie byc moze będą mialy wlasne baterie, aby swiecic w
nocy ..
No i tu az sie prosi wodor elektrolizowac, wtedy, gdy odnawialnej
energii jest za duzo...
J.
-
187. Data: 2022-11-04 11:12:50
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 3 Nov 2022 22:08:25 +0100, Myjk wrote:
> Wed, 2 Nov 2022 07:38:49 +0100, J.F
>> LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
>> elektrykow :-)
>
> No, no, i dlatego gazowce do garażów nie mogą wjeżdżać.
> Pewnie zupełnie bez powodu.
>
>> Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
>> a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
>> czemu.
>
>>> Do tego nadal jest
>>> kopalniany więc w większości trzeba go importować.
>> No wlasnie - kopalny, od Putina ...
>
> LPG? A ten gazoport to niby po co, żeby od putina ściągać statki?
Gazoport jest na gaz ziemny, czyli metan.
Tez skroplony - ale w stanie cieklym nie do samochodow.
Oba sa "kopalne", oba emitują CO2, LPG po prostu byl wczesniej malo
używany, wiec relatywnie tani.
Teraz juz chyba kosztuje podobnie co inne zrodla ... tylko akcyza
niska.
>>> Wprost przeciwnie do
>>> prądu który można produkować samodzielnie.
>> z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.
>
> Jest wiatr, jest woda, są (a raczej powinny być)
> elektrownie szczytowo-pompowe.
Wiatru jest IMO w Polsce niezbyt duzo.
Ale moze by wydolil, jakby tak gesto wiatrakow nastawiac.
wody dla elektrowni wodnych w zasadzie nie mamy.
Nie jestesmy Norwegią czy Kanadą.
Szczytowo-pompowe ... moga pomoc przetrwac wieczor, ale nie zimę.
A w dodatku nie bardzo mamy warunki na wiekszą ilosc ... choc na
poludniu gor nie brakuje ...
W Belchatowie zrobic sz-p, wykorzystując dziurę i hałdę ?
>> Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali
>> na zime przenosne instalacje na polach? :-)
>
> Można też druta z Afryki przeciągnąć.
Podobno niespecjalnie - odleglosc jednak duza.
Wiec i straty duze ... ale przy darmowej energii slonecznej, czemu
nie.
> Może w końcu by się tam ludziom poprawiło życie.
Musieliby w 50 stopniach zap* ze scierkami i myc nam panele :-)
J.
-
188. Data: 2022-11-04 11:17:51
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-11-2022 o 11:02, J.F pisze:
> Elektrownie weglowe w nocy istotnie cos jakby wegiel marnują,
> a moglyby ładowac samochody elektryczne, ale nie mówmy wtedy
> o czystym powietrzu :-)
A o czystszym można?
Bo już Ci wyliczono przed chwilą, że ice smrodzi na dzień dobry kilka
razy bardziej niż bev na prądzie z samego węgla.
-
189. Data: 2022-11-04 11:22:00
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 3 Nov 2022 22:03:42 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 3 Nov 2022 07:59:37 +0100, Mirek Ptak
>> Nie wyłączy jeśli jest gorąco, lub włączy ponownie
>> mimo postoju jeśli temperatura wewnątrz wzrośnie.
>
> I to jest właśnie największy fakap S/G.
>
> Dlatego (P)HEV mają zdecydowanie większy sens niż ICE w kwestii
> oszczędzania paliwa -- i to widać w praktycznym zużyciu.
PHEV ogolnie wydaja sie miec spory sens obecnie ... choc ładowarek i w
Polsce przybylo, nawet tych szybkich.
> Nawet w trasie taki PHEV pali mniej niż ICE. Mój kloc 8L/100 podczas gdy
> ICE w tych samymch warunkach 10. Akurat miałem porównanie, bo raz jechałem
> w to samo miejsce, do Włoch, w takim samym "składzie", z tym samym BOXem,
> Outlanderem ICE, a rok później PHEVem.
Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
jednym przelozeniu.
Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?
Biegu nie umiesz dobrze dobrac, automat jakis kiepski miales, odzysk
energii przy hamowaniu/zjazdach z gory, czy cos tam jeszcze poprawili
w aerodynamice, albo np opony o mniejszym oporze dali.
A naped na 4 koła w obu taki sam?
A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
J.
-
190. Data: 2022-11-04 12:19:10
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 3 Nov 2022 21:32:57 +0100, Myjk wrote:
> Wed, 2 Nov 2022 07:33:09 +0100, J.F
>> mandaty z FR juz przyszly?
>> W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".
>
> No i znowu to samo. Tylko tobie się wydaje że wszyscy zapieradaljo po
> autostradzie >140. W praktyce średnia to może 120. Ja jeżdże maks. 120
Zaraz zaraz - nie mylmy sredniej i zapierdalania.
Ja sie po autostradzie staram jechac przynajmniej 150,
i przyznaje - jest to w Polsce "szybko", wiekszosc jest wyprzedzana,
niewielu mnie wyprzedza.
Ale jesli srednia wychodzi 120, to wina tych "snujących sie", i
wyprzedzających sie ciezarowek :-)
> (zazwyczaj licznikowe 120 czyli okolice 115) i jestem mimo tego
> wyprzedzającym bo ludzie jeżdża 100-110. 100-120 to jest najbardziej
> ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa prędkość.
Jest kompletnie niekomfortowa. Co chwile trzeba zjezdzac na prawy pas.
Choc owszem - czesto nie trzeba, bo "wyprzedzasz" i mozesz lewym,
no i robi sie taki sznureczek snujacych sie 110-120 lewym pasem :-)
>> No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
>> Szczegolnie w duzym kombi duze ..
>
> Ja mam SUVa, roleta od zakupu leży... dzieś, nie wiem nawet gdzie.
> I ponownie, u mnie po nagrzaniu kabiny idzie max 3kW przy największych
> mrozach.
Ale 3kW to wcale nie jest malo, bo jakies 20% wiecej ... czyli zasiegu
20% mniej.
A jak bedzie korek na zakopiance na pare godzin, to jeszcze wiekszy
spadek :-)
No ale ja bardziej o klimie/chlodzeniu.
Nie potrafie ocenic ile wymaga to mocy w spalinowym.
Elektryczna lepsza?
Niby odprowadzenie paru kW ciepla moze wymagac kilka razy mniej mocy
kompresora. Tym niemniej plotki mowią, ze mechaniczny zabiera pare kW.
>>>> W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
>>>> ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
>>>> turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
>>>> autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
>>>> 5,5l/100km.
>>>
>>> Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
>>> potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
>>> spalinowych trupów.
>> Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
>> A moze na gaz?
>
> A czego zużycie on wykazywał? Naucz się czytac ze zrozumieniem. ;P
A wiesz ile elektrownia wegla zuzywa na 15-20kWh ? :-)
> Mam jak wiadomo "fajny" samochód pomiarowy jakim jest Outlander PHEV,
> posiadający swój odpowiednik spalinowy. No więc mój Outlander w trybie EV
> zużywa 20kWh, w trybie HEV czyli jazda na silniku spalinowym bez użycia
> energii z baterii, to jest 7,5-8,5L/100km. Odpowiednik czysto spalinowy
> zużywa 10-12L/100 (bo nie odzyskuje energii z hamowania, bo ciągle kotłuje
Ale po miescie, w trasie, srednio?
> nawet na postoju, bo nigdy nie ma pełnej sprawności, bo skrzynia biegów
Skrzynia biegow pozwala dobrac lepsze parametry pracy silnika
spalinowego.
> itd., nawet w trasie widać różnicę w HEV vs ICE). Przekładając paliwo na
> energię, to jest 100-120kWh.
Owszem, ale moj diesel w trasie pali ok 7, a z twoimi predkosciami,
to moze i 6 bym dal rade
Tylko nie wiem, na ile mozna Outlandera do Vectry porownac.
> Wyprodukowanie 1L benzyny wymaga (wg
> koncernów) 7kWh prądu. To jest kolejne 70-84kWh.
Co powoduje, ze nie bardzo w to wierzę.
Policzyles, czy krajowe elektrownie starczyly by dla Orlenu?
> Sprawność elektrowni i
> przesyłu policzmy na mizernym poziomie 33% (elektrowniociepłownie mają
> znacznie wyższą sprawność, no ale już nie będę kopać wielbicieli
Czemu - ciepla woda tez jest potrzebna.
> spaliniaków, w końcu to też ludzie, są też OZE które podbijają sprawność
No ale chcesz chwalic elektryczne samochody, czy OZE?
Bo elektryczne samochody tez wymagaja dostawy energii, chyba ze z
wlasnych solarow je łądujesz.
> systemu energetycznego) co daje zużycie 60kWh vs spaliniak 160-204kWh. Z
> tego wynika że ICE ma końcową sprawność na poziomie 30-37% w stosunku do
> EV. Faktycznie "lepsze osiagi" te trutki mają.
>
>> A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
>> Benzyna?
>
> Mieszane, benzyna. Diesel, poza transportem gabarytowym gdzie ma należytą
> sprawność, powinien być dawno zbanowany.
Smierdzic smierdzi, szczerze przyznaje. Czy jest bardzo szkodliwy,
to juz nie wiem.
Szczegolnie jak porownac wspolczesny diesel z kamazem czy jelczem
sprzed lat.
> Szczególnie w takiej polszy, gdzie
> ludzie do kręcenia wokół komina i raz do roku aby pojechać do Bułgarii
> sobie diesle kupowali.
Ludzie w Polsce smrodzą kominami, diesle juz prawie bezwonne :-)
>> Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
>> Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
>> spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
>
> Znowu srasz tymi autostradami, a sam się przyznałeś że korzystasz znich
> tyle co kot napłakał.
O, mam ich troche, to korzystam.
No ale podaje, bo jakos mocno odstaje to od twoich wynikow.
A autostrady sa w miare porownywalne, natomiast jazda po miescie wcale
- zalezy od korkow, buta, swiatel itp.
PHEV, pozwalajacy jezdzic po miescie na pradzie - dobry pomysl.
Tylko zapominasz o kominach w Belchatowie :-)
Ale po miescie to jeszcze mam tramwaj. Podobno najlepszy.
> Zresztą jak większość ludzi. W praktyce to te diesle
> w naszych krajowych warunkach mają sprawności <20%. Do tego jeszcze są
> zaniedbane, wtryski leją, chleją i rozlewają olej, dymią etc.
Moj czasem sobie DPF wypala.
Oj, smierdzi przy tym i paliwo leje ...
>> No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
>> odzysku energii przy hamowaniu ..
> Dlatego ci, już po raz kolejny, pokazuje mój samochód który, dla trybu EV
> ma odpowiednik czysto spalinowy. I to zarówno w benzynie jak i z dieslem.
> Liczby nie kłamią.
No to podaj liczby z trasy i z miasta osobno.
> Spaliniaki marnują energię na potęgę, tak samo jak
> marnują ją kotły na paliwa stałe większość ciepła wyrzucając kominem.
Niby tak, ale tak jak patrze u siebie ... wiecej marnuje polityka
"pierwszenstwo tramwaju" zamiast zielonej fali.
>> Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
>> sama technologia?
>> U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
>> Co nie znaczy, ze kazdy tak ma.
>> Ale w przyszlosci raczej powinien tak miec.
>
> Przecież setki tysięcy elektryków jeździ, a wymian baterii jest tyle co kot
> napłakał.
Bo one ciagle w miare nowe.
> Za to jak już jest, to z pewnością cały świat się dowie. Podobnie
> jak o każdym pożarze EV.
>
>> Ile masz gwarancji na baterie ?
>
> 160tkm lub 8 lat.
Fajnie.
>> 3-4 lata temu.
>> Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
>> Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
>> spalinowa?
>
> 100k vs 80k. Brutto.
Moze juz zapomnialem stare dobre czasy, ale jakos dziwnie tanio mi sie
wydaje.
> Dzisiaj Mój PHEV zdecydowanie lepiej stoi niż
> spaliniak. Także dlatego że nikt ich nie chce sprzedawać.
Ale gwarancja na bateria ci sie skonczy zaraz :-P
> No ja już sobie
> nie wyobrażam zostawiać na stacji takich koszmarnych pieniędzy jak mogę
> praktycznie za darmo jeździć.
Masz PV na dachu?
Bo prad coraz drozszy ...
>> A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
> Umówmy się, nie ma "tańszej marki" -- jak są tańsze,
> to gorzej wyposażone itp.
Ale sa drozsze marki :-)
No, jesli te 100k i 80k są prawdziwe, to raczej drogo nie bylo.
>>> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
>>> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
>>> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
>>
>> A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
>> baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
>> w miare tanio kupic samemu.
>
> Mój, jak pisałem, nie wymaga, tak samo jak inne marki typu KIA,
KIA to Hunday.
> TEsla czy VW.
Tesla tez ma baterie w płynie, ale albo lepszym/trwalszym,
albo tanszym. Chyba trwalszym, bo pisza, ze raczej nie wymaga wymiany.
> Poza tym nawet jeśli, to nadal nie kosztuje to w hujdaju więcej niż
> obsługa olejowa
https://spidersweb.pl/autoblog/plyn-chlodniczy-elekt
ryczny-hyundai-kona-wymiana-cena/
1669 zl co 60kkm.
No coz - pare wymian oleju w ASO moze kosztowac podobnie.
>i klockowo-tarczowa spaliniaka.
A gdzie tam - klocki sa trwale, tarcze jeszcze trwalsze :-)
> Jak mu przestaną z tego
> powodu schodzić samochody, to szybko zmieni cenę płynu, albo technologię.
Tak szybko nie przestaną - kierowca sie o tym dowie za pare lat :-)
>> Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
> Noji?
No i trzeba jezdzic do warsztatu i placic.
Tak samo, jak w spaliniaku.
>> A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
>> e-roweru/skutera/hulajnogi.
> I znowu porównywanie jabłek do gruszek... To u was chroniczne?
Jak baterie do samochodow potanieją ... a moze juz sa takie same tanie
stosowane? :-P
>>>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
>>>> tym jeszcze długo będzie problem.
>>> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
>> hm ... wyplacili spoleczenstwu?
>> Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
>
> Dokładnie tak, na kiełbaskę wyborczą poszło.
>
> BTW właśnie wyliczyłem sobie ZUS, cudowny pisowski nowy ład
> mi dowalił 5500 zł za miniony miesiąc.
No przeciez tak ma byc :-(
>>>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>>>>> mylę :>
>>>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
>>> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
>>> na BEV.
>>
>> Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.
>
> O Priusach też tak mówili. Potem o Teslach też. Fakty są jednak takie, że
> HEVy są oszczędniejsze i cichsze. Dla Wojska te elementy są znaczące. Mniej
> niż dla cywili, ale są.
Czolg jak jedzie, to halasuje.
Nie bardzo wiem co oni chcą tą hybrydą osiagnąc, ale moze oni wiedzą.
Podobno to ciagle ma turbine ... moze hybryda pozwala podniesc
sprawnosc i zmniejszyc wady turbiny.
J.