  • 101. Data: 2022-10-31 11:24:21
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Oct 2022 08:31:16 +0200, robot wrote:
    > "Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski
    > osiągnęły porozumienie w sprawie norm emisji CO2, dla pojazdów osobowych
    > i dostawczych. Potwierdzony został cel całkowitej redukcji emisji.
    > Oznacza to, że od 2035 r. w państwach członkowskich będzie można
    > rejestrować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym lub wodorowym."

    czyli nie "normalnych" ale spalinowych.
    Choc spalinowy wodorowy chyba moze byc (ciekawe ile to NOx emituje)

    > Pojebało ich?
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/to-
    juz-koniec-aut-z-silnikami-spalinowymi-w-unii-europe
    jskiej-znamy-date/2wc8zxb?utm_source=www.auto-swiat.
    pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=
    leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    Przeciez od dawna sie o tym mowi.
    W swietle wydarzen na Ukrainie ... chyba wlasciwy ruch.

    Mamy 13 lat na wiatraki, solary i reaktory ...

    J.

  • 102. Data: 2022-10-31 12:16:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 11:24, J.F pisze:

    > Przeciez od dawna sie o tym mowi.
    > W swietle wydarzen na Ukrainie ... chyba wlasciwy ruch.
    >
    > Mamy 13 lat na wiatraki, solary i reaktory ...

    Jak zaczynała się dyskusja to mieliśmy ćwierć wieku...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2022-10-31 12:27:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 12:16:55 +0100, Shrek wrote:

    > Jak zaczynała się dyskusja to mieliśmy ćwierć wieku...

    Wtedy nie bylo deadline'u :-)

    Na wiatraki i solary czasu starczy, na reaktory tez powinno, chyba
    ze mieszkancy i ekolodzy bedą protestowac...

    J.

  • 104. Data: 2022-10-31 12:51:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 12:27, J.F pisze:

    > Wtedy nie bylo deadline'u :-)
    >
    > Na wiatraki i solary czasu starczy, na reaktory tez powinno, chyba
    > ze mieszkancy i ekolodzy bedą protestowac...

    Przypuszczam że wątpię. W 2020 roku pisali o tym, że pierwszy reaktor w
    2033. O mocy 1 GW. Zakłada się razem sześć reaktorów, co dwa lata -
    ostatni w 2043. Czyli jakby się nic nie poślizgło (wiemy jak jest) to na
    deadline będziemy mieli 2GW w atomie, to jest połowa kozienic i nie
    przekracza 10 procent średniego obciążenia systemu.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2022-10-31 13:11:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 08:57:21 +0100, Shrek wrote:

    > Jasne, że słusznie - nie może być tak, żeby cierp był zadowolony z
    > samochodu.
    >
    > A tak na poważnie, to raczej chuj z tego wyjdzie. Choć skoro udało się
    > ludzi na dwa lata zamknąć z powodu kataru, to może i pozbawić samochodów
    > też się uda...

    Ale wiesz - niemiecka gospodarka protestuje przeciw pozbawianiu ludzi
    samochodow.
    I francuska, i slowacka, i japonska, i koreanska.

    A ropa sie kiedys skonczy, i to raczej szybciej niz pozniej.

    P.S. W Siechnicach pod wroclawiem sa duze szklarnie.
    Dawniej łuna byla taka, ze widoczna z wielu km.
    A ostatnio przejezdzam ... ciemno.

    Ciekawe - prad ogolnie za drogi, czy tylko wylaczyli na wieczorny
    szczyt, bo zaczelo w kraju brakowac, a w nocy znow wlaczyli ...

    Swoją drogą - wydawalo to mi sie to i wczesniej kosztowne/marnotrawne
    ..

    J.

  • 106. Data: 2022-10-31 13:15:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 13:11, J.F pisze:

    > Ale wiesz - niemiecka gospodarka protestuje przeciw pozbawianiu ludzi
    > samochodow.

    A za demolowaniem gospodarki lokdałnami była? No to sam widzisz, że może
    się udać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2022-10-31 15:08:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam turbo benzynę i wiem, ile pali przy ostrym pałowaniu na
    > autostradzie - krótko: nie pierdol bez sensu! Nie wymyślono innej
    > fizyki dla silników spalinowych.

    W takim razie za ostro pałujesz. Przy moim pałowaniu 9l/100km wychodzi i
    nic na to nie poradzę.

    > Chcesz 100 lat jeździć jednym samochodem? Ogarnij się.

    Sam się ogarnij, na chwilę obecną to baterie są najsłabszym ogniwem
    elektryków, czy to się komuś podoba czy nie. Jak się ich wytrzymałość i
    pojemność poprawi o rząd wielkości, to wtedy będzie przełom. Na razie
    trzeba wozić po kilkaset kilogramów balastu, żeby zapewnić jakiś
    rozsądny zasięg. Ekologia jak chooj.

  • 108. Data: 2022-10-31 15:09:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2022 13:15:33 +0100, Shrek wrote:

    > A za demolowaniem gospodarki lokdałnami była? No to sam widzisz, że może
    > się udać.

    Niby nie była, ale ubytek 50% konsumentow by im sie nie podobał :-)

    Podobnie jak np ubytek 50% pracownikow, nawet jesli tylko czasowy.

    J.

  • 109. Data: 2022-10-31 15:29:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.10.2022 o 07:07, Lisciasty pisze:

    > Ogrzewanie bardzo nie boli jak startujesz rozgrzanym z postoju z
    > ładowaniem. A chłodzenie? 300-500W na klimę idzie, bez przesady z tą
    > dużą częścią zasięgu :]

    Oglądam różnych ekofaszystów i narzekają na zasięgi przy ogrzewaniu i
    klimie. Chociaż oni to nazywają obiektywnymi niedogodnościami czy jakoś
    tak. No i z tą mocą klimy to trochę niedoszacowałeś, klima w samochodzie
    może mieć nawet kilka kilowatów, to nie zaizolowany budynek gdzie na
    30m2 starcza kilkaset watt.

    > No ok ale to są 44kWh w warunkach, w których elektryk żre 13-15 :>

    No ale żeby żarł te 13-15kWh to póki co jakieś 2x tyle trzeba dołożyć do
    pieca w elektrowni.

    > Epokowe nie epokowe, kijanka żony po 60kkm ma 100% pojemności.

    No to ładnie, jaka to pojemność?
    A może KIA "oszukuje" tak jak Tesla i zakłada akumulatory o większej
    pojemności ale użytkownikowi daje dostęp do ograniczonej?

    > No 3-4 lata temu to były leafy i tesle, koreańce ruszyły 2-3 lata temu.

    Tesli nie brałem w ogóle pod uwagę, były właśnie Leafy i ZOE, i
    obietnice w VW lub Skodzie na jakieś małe gówienko, ale nie warte swojej
    ceny.

    > Etam, w robocie mam klamoty pod napięciem 70-100kV DC i nie ma tam
    > jakiejś technologii NASA, wszystko jest do ogarnięcia :]

    Słowo klucz - w robocie. I na pewno obsługują to osoby odpowiednio
    przeszkolone i uprawnione. Nie da się czegoś takiego przekazać do użytku
    przeciętnemu kierowcy lub do naprawy w pierwszym lepszym warsztacie.

  • 110. Data: 2022-10-31 15:40:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > https://www.stefczyk.info/2022/10/09/abrams-x-ameryk
    anie-pokazali-czolg-nowej-generacji/

    Napisałem już wcześniej ale geniusz czytania ze zrozumieniem nie ogarnia
    - hybryda to nie czołg elektryczny.

    > http://www.naprad.eu/elektryczny-czolg-ripsaw-m5-zas
    iegiem/

    Gąsienicowy dron z działkiem 30mm to jeszcze nie czołg. Ale koncepcja
    słuszna, na innej grupie już dawno postulowałem żeby iść w tym kierunku,
    bo szkoda ludzi pakować w stalowe puszki.

    > https://www.antyradio.pl/News/Za-10-lat-armia-USA-be
    dzie-miec-elektryczne-czolgi-17972

    Czyli już za 5 lat pojawią się pierwsze sztuki, mam szansę dożyć do tego
    czasu. Czy PENTAGON zakaże "rejestrowania" spalinowych Abramsów?