  • 11. Data: 2014-03-28 22:45:00
    Temat: Re: Zagadka na piątek ;)
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-28 22:40, Lisciasty pisze:

    > To nie musiał być skutek kradzieży energii. Od dawna
    > było "modne" podpinanie "zera" do wszelkiej hydrauliki
    > w blokach. Pewnie do dzisiaj sporo fachofców tak robi,
    > być może masz sąsiadów, którzy tak sobie "zerują" instalację :>
    >
    > L.

    Właśnie efekt występował od wieczora do rana:) W dzień nic się nie działo.

  • 12. Data: 2014-03-29 08:08:04
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Też mam pytanie, odpowiedzi się domyślam ale nie mam pewności.
    > Dawno temu, jak dotykałem kranu stojąc boso - dało się odczuć lekkie kopnięcie
    > prądem, pojęcia nie mam ile mA było. Dotykając mokrym paluchem nie jakąś
    > wrażliwą częścią ciała, dość bolało. I pytania dwa. Czy to sąsiad kradł prąd,
    > jakie mogły być inne możliwości....

    Niezerowana pralka przy izolowanych (plastikowe piony) rurach daje podobny
    efekt.

  • 13. Data: 2014-03-29 12:02:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.03.2014 20:54, LS wrote:

    > sąsiad kradł prąd, jakie mogły być inne możliwości.

    Mogło być zupełnie odwrotnie - przebicie do stropu przy lampie piętro
    niżej, albo gdziekolwiek - z instalacji, gniazdek przy podłodze do
    wilgotnej ściany, betonu albo do zbrojenia, Mówisz od wieczora do
    rana... w nocy też? o każdej porze? - To by raczej wskazywało na twoją
    lampę ;)
    Albo było przebicie od przewodu z lampy na wyłącznik - jak włączona to
    jest "zero" i nic się nie dzieje, a jak wyłączona to może "kopać" przez
    żarówkę.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2014-03-30 20:28:18
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 28.03.2014 17:33, Mirek wrote:

    > Ja nie wiem czym się podniecacie. U siebie "widzę" moment wyłączenia się
    > czajnika w kuchni w swojej lampce biurkowej (świetlówka!), natomiast
    > niektóre silniki indukcyjne słychać nawet w buczącym styczniku czy
    > transformatorze. Typowe są tutaj wszelkie szlifierki kątowe, odkurzacz,
    > mikser itp. Charakterystyczny odgłos rozruchu, później praca i nagłe
    > urwanie dźwięku przy wyłączeniu.

    Ja mam ciekawe efekty z płytą gazową i lodówką. Wszystko nówki z
    oznaczeniem CE oczywiście. Jak załącza się sprężara w lodówce to czasem
    na płycie gazowej odpala się iskiernik do zapalania gazu.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2014-03-30 21:30:36
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-03-30 20:28, Jakub Rakus napisał/a:
    > Wszystko nówki z oznaczeniem CE oczywiście.

    Ale z którym "CE"?
    http://latis.pl/wp-content/themes/universe/images/Ch
    inaExport.jpg

    --
    Czarek

  • 16. Data: 2014-03-30 21:34:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Ja mam ciekawe efekty z płytą gazową i lodówką. Wszystko nówki z
    > oznaczeniem CE oczywiście. Jak załącza się sprężara w lodówce to
    > czasem na płycie gazowej odpala się iskiernik do zapalania gazu.

    Może to są te słynne nowe sprzęty kuchenne, to to same sobie tworzą
    lokalną sieć, gadają przez nią ze sobą, a nawet zasięgaja zdalnych
    konsultacji? "Internet rzeczy", czy jakoś tak to się miało nazywać.

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 17. Data: 2014-03-31 21:51:35
    Od: K <...@...c>

    W dniu 30-03-2014 20:28, Jakub Rakus pisze:

    > Ja mam ciekawe efekty z płytą gazową i lodówką. Wszystko nówki z
    > oznaczeniem CE oczywiście. Jak załącza się sprężara w lodówce to czasem
    > na płycie gazowej odpala się iskiernik do zapalania gazu.

    takie cuda sie dzieja glownie w nowym budownictwie, jak instalacja w
    kuchni jest na 2mm2 albo ciensza.

  • 18. Data: 2014-03-31 22:21:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.03.2014 20:28, Jakub Rakus wrote:
    > On 28.03.2014 17:33, Mirek wrote:

    > Jak załącza się sprężara w lodówce to czasem
    > na płycie gazowej odpala się iskiernik do zapalania gazu.

    To pewnie na tyrystorze jest. Jak miałem "ściemniacz dotykowy"
    to mi przy pstrykaniu lutownicą transformatorową czasem żarówka
    w żyrandolu błyskała.

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2014-04-01 10:37:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 31.03.2014 o 22:21 Mirek <i...@z...adres> pisze:

    > To pewnie na tyrystorze jest. Jak miałem "ściemniacz dotykowy"
    > to mi przy pstrykaniu lutownicą transformatorową czasem żarówka
    > w żyrandolu błyskała.
    A tam, ja mam lampki podszafkowe halogeny 230V na dotyk zapalane.
    Jak machnę rakietą elektryczną na muchy to lampki się zapalają :)
    coś takiego
    http://allegro.pl/elektryczna-rakieta-lapka-na-muchy
    -komary-owady-i4044686902.html

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2014-04-01 15:46:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > A tam, ja mam lampki podszafkowe halogeny 230V na dotyk zapalane.
    > Jak machnę rakietą elektryczną na muchy to lampki się zapalają :)
> [...]

    Ojej, prawdziwa rakieta ziemia-powietrze!

    --
    Jarek