  • 51. Data: 2010-12-31 14:16:08
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    > Jesteś całkowicie pewien, że wpływy z akcyzy pokrywają koszty leczenia
    > alkoholizmu (biorąc pod uwagę szeroki zakres działania problemów
    > alkoholowych, czyli np. upośledzanie całych rodzin),

    Alkoholizm jest nieuleczalny. Alkoholik chwilowo zaleczony jest dla
    budżetu szkodliwy - alkoholik ma pić a nie nie pić.

    > czy chorób związanych z paleniem czynnym bądź biernym tytoniu?

    Jakich chorób? Palacze chorują krótko i umierają szybko. Jeden, drugi,
    trzeci zawał i do piachu. Albo rak - kilka miesięcy i z głowy. Lepsze
    to niż 20 lat "leczenia" Alzheimera u staruszków, którzy nigdy nie
    palili.

    > Ja mam wrażenie, że kręci się to siłą rozpędu i gdyby było takie
    > opłacalne, to dawno wpuścili by do sprzedaży narkotyki z akcyzą.

    Narkotyki nie skracają tak życia jak palenie. A gdyby to było
    nieopłacalne do dla budżetu, to dawno byłoby zdelegalizowane.

    > I ja jestem całkowicie za, czyli chcę jeździć bez pasów/kasku i czego
    > tam jeszcze - płacę sobie wyższe ubezpieczenie i mam wszystko w d*.

    Ale dopóki koszty leczenia powypadkowego nie są pokrywane z
    _indywidualnych_ ubezpieczeń - przykro mi, ale musisz się dostosować
    do zasad.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2010-12-31 14:19:58
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale trudno też mówić że jak jakiś młody gniewny nie opanuje bolidu przy
    > 100km/h w mieście, że przyczyną był niedostateczny system szkolenia czy
    > poziom techniczny pojazdu.
    > Chociaż oczywiście być może gdyby system szkolenia był lepszy, to młody
    > gniewny może by nie szalał.

    Młody gniewny zawsze będzie miał ochotę poszaleć. To prawo młodości. Można
    próbować to tłamsić, ale nie tędy droga.
    W zamian - należy zbudować miejsca, gdzie faktycznie można sobie poszaleć.
    Tory, place manewrowe - tego brakuje.

    Niech się młody wyszumi na specjalnym obiekcie. Przejdzie mu ochota do
    popisów na drodze osiedlowej.

    Zresztą nie tylko młody - chyba każdy ma ochotę czasem "zobaczyć, co też ten
    sprzęcik potrafi".

    Dlaczego Niemcy jadą spokojnie tam, gdzie jest ograniczenie? Bo za 10 km
    będą mogli wywiesić język pędząc zgodnie z prawem 200 km/h.

  • 53. Data: 2010-12-31 14:21:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marecki,

    [...]

    > A jak juz jestesmy przy genialnosci rozwiazan to po co sie ograniczac do
    > samych wypadkow?
    > Pijesz alkohol? Leczysz sie sam.
    > Palisz fajki? Leczysz sie sam.

    Nie pieprz głupot - akcyza i podatki od papierosów to prawie połowa
    budżetu NFZ.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2010-12-31 14:33:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 14:19:58 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Dlaczego Niemcy jadą spokojnie tam, gdzie jest ograniczenie? Bo za 10 km
    > będą mogli wywiesić język pędząc zgodnie z prawem 200 km/h.

    A ZUS prawda. Jadą spokojnie, bo od wieków mają wpojony szacunek dla prawa
    i jego przestrzegania, dokładnie odwrotnie niż w Bolandzie.

    Kozaczenie i debilne wyczyny gwarantują "szacun na dzielni" a tabuny
    pojebów przechwalają się kto bardziej przekroczył.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 55. Data: 2010-12-31 14:38:59
    Od: "marecki" <m...@n...pl>

    > Hello marecki,
    >
    > Friday, December 31, 2010, 1:02:07 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie pieprz głupot - akcyza i podatki od papierosów to prawie połowa
    > budżetu NFZ.
    Ale akcyza nie idzie do NFZ afaik. Tylko milosciwie nam panujacy rozdzielaja
    to wg upodobania na biednych i biedniejszych.
    Zreszta jakbys nie zauwazyl to bylo rozwiniecie toku rozumowania przedpiscow
    i proba pokazania do czego takie rozumowanie w koncu doprowadzi.
    Kazdemu czlowiekowi w zasadzie da sie znalezc jakies wytlumaczenie zeby nie
    placic na leczenie bo costam.

  • 56. Data: 2010-12-31 14:42:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >
    > Kozaczenie i debilne wyczyny gwarantują "szacun na dzielni" a tabuny
    > pojebów przechwalają się kto bardziej przekroczył.

    Niemcy równie mocno jak Polacy mają potrzebę kozaczenia. Tylko nie kozaczą
    "na dzielni", a w miejscach do tego przeznaczonych.
    Nie sztuką jest przestrzegać prawa, gdy max dopuszczalna prędkość wynosi...
    nieskończoność.
    Wyobraź sobie, że jakaś część Niemiec nagle ma ograniczenia polskie, czyli
    max 90 km/h i zero dwupasmowych, bezkolizyjnych dróg. Myślisz, że dalej będą
    tacy "święci"?

    Zresztą - przekonamy się za kilka lat, gdy nasza infrastruktura nadrobi
    część zaległości. Jeśli spadnie liczba wypadków (a spadnie, bo już spada),
    jeśli wzrośnie poszanowanie przepisów - będzie to dowód, że to autostrady są
    kluczem do sukcesu a nie urzędnicze pomysły.

  • 57. Data: 2010-12-31 15:08:13
    Od: "marecki" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości

    > To przeciwległa skrajność. Skrajność. Chociaż jest coś na rzeczy.
    No cos jest na rzeczy bo to zdradziecki tok myslenia.
    Istota systemow socjalnych jak nasz, jest to ze panstwo dba o obywatela pod
    kazdym wzgledem nakladajac na niego przerozne ograniczenia i ograniczajac
    wolnosc.
    Wolnosc z czasem jest ograniczana coraz bardziej.
    Takie pasy - nikomu krzywdy kierowca niezapietymi pasami nie zrobi, a
    ogranicza mu sie wolnosc jego wlasna, do decydowania o samym sobie. A
    przyklady moznaby mnozyc.
    Za chwile ktos zdecyduje o zakazie cukierkow, fajek (zakaz fajek posredni
    sie wprowadza - podnoszac akcyze), alkoholu - dla naszego dobra oczywiscie.
    Albo pomimo pobierania haraczu na NFZ stwierdzi ze nie bedzie leczyl, bo
    przeciez sam sobie szkodzisz.

    > Ale po drogach będziesz jeździł państwowych, trudno się też wypisać z
    > usług
    > policji zy sądownictwa, na które wciąż łożyć byś musiał.
    minimum podatkow moge przezyc - na policje/wojsko/drogi - niemniej nie taka
    sytuacje jak obecnie - horendalnie wysokie podatki a w zamian miernosc na
    kazdym kroku.
    Za to rzadzacy od 20 lat serwuja nam glodne kawalki o likwidacji
    rozwarstwienia spolecznego i redystrybucji bogactwa.
    Pobiera sie podatki celowe na budowe drog, po czym drog sie nie buduje bo
    nie ma pieniedzy :D

    > Jesteś anarchistą, żadnych praw?
    Raczej ultra liberalem, ale nie anarchista.

    >Rocznie giną tysiące ludzi, w tym wielu
    > niewinnych, którzy stają się ofiarami bezmyślności. Kontrola na
    > publicznych
    > drogach a kontrola społeczeństwa to dwie różne rzeczy.
    Z tym sie zgodze. Aczkolwiek zamiast robic ze wszystkich niewolnikow i
    instalowac tachografy i ograniczniki predkosci i inne cuda,
    powinni sie zajac budowa drog. Taki paradox - gdzies czytalem ze mamy
    najwiecej fotoradarow na km drogi. Gdy sie poprawi stan i ilosc/jakosc drog
    to nagle i wypadkow bedzie mniej.

    Zreszta, KK przewiduje kary za spowodowanie wypadku, wiec nie ma potrzeby
    dodatkowego uprzykrzania zycia kierowcom. Jezeli kogos nie odstraszy
    potencjalna kara z KK to myslisz ze perpsektywa placenia za leczenie go
    odstraszy?
    Choc tak mi sie teraz cos po glowie kolacze, ze ostatnia podwyzka OC byla
    spowodowana tym, ze ubezpieczyciele mieli zaczac placic za leczenie ofiar
    wypadkow.

    Obywatel/czlowiek nie powinien byc traktowany jako WLASNOSC/NIEWOLNIK
    panstwa.
    A takie przedmiotowe traktowanie bije w tym watku - "zainewstowalem w
    studenta setki tysiace i ktos go zabil". No to sie noz w kieszeni otwiera
    jak czytam cos takiego.
    Inwestowac to mozna w fabryki albo zwierzatka na farmie.

    Troche chaotycznie chyba wyszlo, ale po nieprzespanej nocce jestem....

    pozdrawiam

  • 58. Data: 2010-12-31 16:08:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 14:42:13 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Niemcy równie mocno jak Polacy mają potrzebę kozaczenia. Tylko nie kozaczą
    > "na dzielni", a w miejscach do tego przeznaczonych.

    Potrzebę kozaczenia ma każda nacja. Ale Niemcy mają równie silna potrzebę
    "ordnung muss sein".
    W dodatku policjant jest od pilnowania porządku a nie wypisywania CHWDP czy
    JP. I jak sąsiad zobaczy, że palisz gumę na osiedlowej ulicy, to nie zawaha
    się ani sekundy przed zazwonieniem.
    Oczywiście w dawnych wschodnich niemczech obyczaje będa nieco inne, ale to
    już zanika - oni mieli wpajany brak poszanowania dla prawa tylko 45 lat, a
    nie blisko 200 (z małymi przerwami)

> [...]
    > max 90 km/h i zero dwupasmowych, bezkolizyjnych dróg. Myślisz, że dalej będą

    Wyobraź sobie, że liczba kilometrów niemieckich autostrad bez ograniczeń
    prędkości zanika w zastraszającym tempie - sporo ma już ograniczenia, sporo
    z reszty ma ograniczenia zmienne (czyli 130 albo i mniej przez większą
    część doby). I mimo to przepisów się przestrzega.

    I tak, na polskich ograniczeniach będą jeździli tak jak dawniej, bo wiedzą,
    że kozaczenie gówno im da, a na viagrę ich stać, więc nie musza sobie
    radzić przy pomocy samochodów.

> [...]
    > jeśli wzrośnie poszanowanie przepisów - będzie to dowód, że to autostrady są
    > kluczem do sukcesu a nie urzędnicze pomysły.

    Nie, to będzie dowód, że zmieniło się pokolenie a nowe jest nieco
    mądrzejsze (oby). Niestety, to potrwa. Mam też spore wątpliwości co do
    inteligencji tego młodego pokolenia (statystycznego w ogóle)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 59. Data: 2010-12-31 16:22:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marecki,

> [...]
    > i proba pokazania do czego takie rozumowanie w koncu doprowadzi.
    > Kazdemu czlowiekowi w zasadzie da sie znalezc jakies wytlumaczenie zeby nie

    W tym wypadku "cośtam" to 24 mld PLN rocznie od samych palaczy. 10%
    budżetu państwa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2010-12-31 16:25:08
    Temat: Re: Zabijamy si nawzajem z powodu wolnoci na drogach?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Technolog wrote:

    > Przy zapiętych pasach obrażenia mogłoby być minimalne, przy
    > niezapiętych poważne + renta.

    Chciałem Ci tylko pokazać że ten czynnik finansowy nie jest aż tak
    oczywisty.

    --
    Pozdro
    Massai