  • 21. Data: 2010-09-21 10:30:14
    Temat: Re: Zabezpieczenie śrub w konstrukcjach antenowych
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    news:i79qd2$oe2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co - kiepskie nozyce czy kiepski uchwyt ? :-)
    >
    > J.

    Uchwyt konwertera to dwie "półpanewki" ściskane przez śruby. Nie masz do
    nich dostępu i tyle.

  • 22. Data: 2010-09-22 22:04:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Uchwyt konwertera to dwie "półpanewki" ściskane przez śruby. Nie masz do
    > nich dostępu i tyle.

    Chcialeś porady związanej z cybantami? Ja wiem że jak ktoś sam nie wpadnie to ma
    pretensję do tego co mu powiedział ze nie myśli i wstawia tekst o czymś zupełnie
    innym że też się nie da. Cybant się da przeciąć. Da. To po co bijesz pianę. Jak
    bym wiedział i miał doświadczenie że śrubki od tych półpanewek korodują to od
    razy bym dawał nierdzewne. Wiesz ile kosztuje nierdzewna śrubka z nakrętką i
    podkładkami? A prawie nic nie kosztuje. Kilo stali nierdzewnej kosztuje tylko 4
    razy drożej od zwykłej. Chcesz sposób na te półpanewki. Szlifierka kątowa
    zasilana z akumulatora. Są takie.

  • 23. Data: 2010-09-23 06:16:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > razy drożej od zwykłej. Chcesz sposób na te półpanewki. Szlifierka kątowa
    > zasilana z akumulatora. Są takie.

    W toku dyskusji zaproponowałeś mi kupno nożyc do prętów oraz
    elektronarzędzia. W sumie z 1000zł. Koledzy poradzili sprawdzony smar
    grafitowy za 3,50 tubka. Więcej komentarzy chyba nie trzeba.

  • 24. Data: 2010-09-23 20:37:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2010 08:16:57 +0200, William Bonawentura wrote:

    >W toku dyskusji zaproponowałeś mi kupno nożyc do prętów oraz
    >elektronarzędzia. W sumie z 1000zł. Koledzy poradzili sprawdzony smar
    >grafitowy za 3,50 tubka. Więcej komentarzy chyba nie trzeba.

    poczekaj poczekaj - okaze sie ze smar niesprawdzony, i wydatek cie nie
    minie :-)

    Elektronarzedzie sie zreszta przyda, a srubka kosztuje 35 groszy a nie
    3.50 :-P

    J.

  • 25. Data: 2010-09-24 07:19:36
    Temat: Re: Zabezpieczenie ?rub w konstrukcjach antenowych
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > poczekaj poczekaj - okaze sie ze smar niesprawdzony, i wydatek cie nie
    > minie :-)

    Zapewniam cię że sprawdzony. Robię tak od 30 lat. Po ośmiu latach gdy
    ściągałem anteny przy przeprowadzce śrubki w odkręcałem paluszkami.

    Marek

  • 26. Data: 2010-09-24 08:58:45
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > elektronarzędzia. W sumie z 1000zł. Koledzy poradzili sprawdzony smar
    > grafitowy za 3,50 tubka. Więcej komentarzy chyba nie trzeba.

    Komentarz nie ale podsumowanie się przyda. Jeśli odkręcanie cybantów robisz dwa
    razy w życiu to zwyczajnie dupę zawracasz. Jeśli jesteś krótkofalowcem i
    potrzebujesz odkręcać kilka razy w roku. To dla własnej wygody potrzebujesz
    zupełnie innego rozwiązania niż nakrętki. A jeśli robisz to zawodowo to
    potrzebujesz narzędzi. Takich co pozwolą wykonać pracę szybko, skutecznie i
    niekoniecznie najtaniej. Takich co pozwolą w każdych warunkach wymienić cybant.
    Śruby przy antenach korodują z zadziwiającą szybkością. To zostało sprawdzone
    wielokrotnie. Prawdopodobnie ma na to wpływ nie tylko materiał śrub i powłoka
    cynkowa, a materiały z których są zrobione anteny. Jest tam stal, cynk,
    aluminium. Według mnie to korozja elektrochemiczna niszczy wszystko a nie
    korozja atmosferyczna. Ale mogę się mylić. Polecono Ci smar grafitowy. A
    dlaczego nie zwykły smar? Co takiego cudownego robi węgiel w smarze że staje się
    on cudowny. Smarów grafitowych używa się do specjalnych zastosowań. A nie do
    zabezpieczania przed korozją. łańcuchy się nimi smaruje, bardzo obciążone
    łożyska w warunkach gdy nie można zapewnić dostatecznego smarowania. Śruby i
    nakrętki też, ale nie dla tego żeby nie korodowały. Zwykły najtańszy smar będzie
    tak samo dobry a może i lepszy. Bo więcej cukru w cukrze w nim jest. Gowno ci
    poradzili, bo się nie znali. Usłyszeli nazwę smar grafitowy. To uznali ze mądrze
    będzie jak się pochwalą że wiedzą co to jest. Ja bym używał fluidolu w aerozolu.
    To typowy preparat antykorozyjny, doskonały penetrant. Używany jest do
    zabezpieczania antykorozyjnego między innymi samochodów. Każdy najlepszy smar to
    przy nim gówno bo z czasem nie zmienia mu się pH na kwaśne tak jak w smarach i
    olejach. A teraz możesz napisać dwa wyrazy. Pierwszy to przepraszam, a drugi
    dziękuje.

  • 27. Data: 2010-09-24 09:11:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > smarach i
    > olejach. A teraz możesz napisać dwa wyrazy. Pierwszy to przepraszam, a

    No to żeś doradził. Tym penetrantem so sobie możesz łańcuch w rowerze raz na
    miesiąc popsikać albo cybanta na rurze wydechowej popsikać przed wykręceniem
    ale nie trwale zabezpieczyć antenę na dachu. To jest oliwka jak woda która
    spłynie przy pierwszym lepszym deszczu.
    A co do kwasnych smarów to zastanawiam się dlaczego mój stary rower za domem
    cały zerdzewiał ale wszystkie jego łożyska i przeguby nasmarowane są nadal
    jak nowe. Albo taki np. przegub homokinetyczny w 10letnim samochodzie który
    nadal jest sprawny mimo że napchany po brzegi smarem. Możesz mi to wyjasnić?

    Marek.

  • 28. Data: 2010-09-24 09:15:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]

    > cudownego robi węgiel w smarze że staje się
    > on cudowny. Smarów grafitowych używa się do specjalnych zastosowań.

    Akurat chodzi o to że smar grafitowy jest jednym z najtańszych smarów a sam
    grafit obecny w tym smarze daje dodatkowy poślizg na gwincie przy odkręcaniu
    śruby. Jako smar do zastosowań zewnętrznych jest bardziej odporny na
    wypłukiwanie.
    Ot i tyle.

    Marek

  • 29. Data: 2010-09-24 09:21:07
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-09-24 11:11, marko1a pisze:

    > No to żeś doradził. Tym penetrantem so sobie możesz łańcuch w rowerze
    > raz na miesiąc popsikać

    Jak robi rowerem miesięcznie ~ 5 km to może i wystarczy :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2010-09-24 13:09:11
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > nadal jest sprawny mimo że napchany po brzegi smarem. Możesz mi to wyjasnić?

    Po co piszesz jak się nie znasz. Fluidol to kompozycja syntetycznych wosków i
    rozcieńczalników. Posiada w składzie środki antykorozyjne i wypierające wodę. To
    doskonały penetrant. Wytwarza po odparowaniu rozcieńczalników grubą warstwę
    wosku. Fluidolem natryskiem można pomalować metal zanurzony w wodzie. Nie nadaje
    się do pracy w podwyższonych temperaturach. Bo się jak świeczka rozpuści. Ale
    nie spłynie. Nie nadaje się do rur wydechowych. Spali się. Do cybantów przy
    rurach wydechowych nie stosuje się żadnych preparatów. To z założenia są
    jednorazówki. A że jakiś baran pół dnia będzie się mordował żeby odkręcić
    zardzewiałą i zapieczoną śrubę przy rurze wydechowej. To nie znaczy że się da
    tylko że baran. A co do kwasów. Olej w silniku wymienia sie nie dlatego ze się
    zużył i utracił własności smarne. Wymienienia się bo zmienia mu się pH. W wyniku
    doświadczeń sprawdzili po jakim przebiegu trzeba wymienić. Jak by się z olejem
    nic nie działo to nie pisali by że na przykład co 15 tysięcy lub co rok.