  • 1. Data: 2013-08-22 00:35:00
    Temat: Za punkty prawko zabierają na miejscu?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Jak to jest? Policja zatrzymuje kogoś, karze mandatem i punktami i
    okazuje się, że przekroczył limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
    miejscu? Co z pojazdem? Co gdy ktoś nie zgadza się z mandatem - prawko i
    tak musi oddać?

  • 2. Data: 2013-08-22 01:06:05
    Temat: Re: Za punkty prawko zabierają na miejscu?
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 00:35:00 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:
> [...]
    >
    > okazuje się, że przekroczył limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
    >
    > miejscu? Co z pojazdem? Co gdy ktoś nie zgadza się z mandatem - prawko i

    Z programów w stylu " nasza dzielna drogówka" wynika że niebiescy nie wiedzą ile
    pacjent ma punktów. Tak że jak przekracza limit to chyba nie wiedzą. Piszę chyba bo
    fiuta w talarki za to bym nie dał sobie pokroić. Ale co z tymi co jednorazowo
    załapują się na przekroczenie limitu? Nie jest to niemożliwe. Pacjent załapał 35
    punktów, przyjmuje mandat i co dalej?

  • 3. Data: 2013-08-22 01:41:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 00:35:00 +0200, PlaMa napisał(a):
> [...]
    > okazuje się, że przekroczył limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
    > miejscu? Co z pojazdem? Co gdy ktoś nie zgadza się z mandatem - prawko i

    Spoko spoko, licza sie punkty w rejestrze. A tam zostana wprowadzone
    dopiero pozniej.
    Nawet jak uzbierasz, to policjant nie zabiera PJ, tylko
    starosta/prezydent przysyla wezwanie na egzamin.

    Aczkolwiek ... jest taki zapis w ustawie:

    Art. 135.
    1. Policjant:
    1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:
    g) przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za
    naruszenie przepisów ruchu drogowego,

    2. Pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w
    ust. 1 pkt 1 lit. b-d oraz w pkt 2, uprawnia do kierowania pojazdem w
    ciągu 7 dni.

    a tu lit.g

    Nigdy nie slyszalem aby byl stosowany ... ale jest.
    Panstwo prawa, * m@.

    J.

  • 4. Data: 2013-08-22 07:24:25
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    Dnia Thu, 22 Aug 2013 01:41:00 +0200, J.F. napisał(a):
    > Nawet jak uzbierasz, to policjant nie zabiera PJ, tylko
    > starosta/prezydent przysyla wezwanie na egzamin.

    ... a jeżeli już dostałeś wezwanie na ponowne sprawdzenie kwalifikacji to
    wtedy policjanty będą już wiedziały i zabiorą Ci kwitek - nie wcześniej.

    Możesz mieć nawet 24 punkty i przekroczyć - dopiero wprowadzenie do
    systemu informacji o konieczności sprawdzenia kwalifikacji kierowcy
    będzie widoczne w systemie.

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2013-08-22 08:40:33
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    załapują się na przekroczenie limitu? Nie jest to niemożliwe. Pacjent załapał 35

    Myślę, że to zwykła ściema. Zatrzymali mnie kiedyś tacy bardzo gadatliwi
    policmajstrzy. Zapytali mnie, czy mam jakieś punkty, powiedziałem, że
    nie wiem, bo nie pamiętałem ile czasu minęło od ostatniego mandatu.
    Powiedzieli, że zaraz sobie sami sprawdzą. W swoim terminalu mieli o
    mnie wszystko. Cała historię zmian mojego meldunku, miejsca pracy i
    wiele innych. Mieli ilość punktów jaką mam (aktualnie), natomiast nie
    mieli informacji kiedy te punkty "znikną". Więc jeśli ktoś dostałby
    mandat mieliby od razu informację czy przekracza 24pkt. Inna sprawa, czy
    każdy radiowóz ma taki terminal?

  • 6. Data: 2013-08-22 10:04:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Aug 2013 08:40:33 +0200 osobnik zwany Robson
    napisał:

> [...]
    > mieli informacji kiedy te punkty "znikną". Więc jeśli ktoś dostałby
    > mandat mieliby od razu informację czy przekracza 24pkt. Inna sprawa, czy

    każdy, do tego ci co łażą na piechotę też mają. A jak nie działa to mogą
    sprawdzić przez radio. Co nie znaczy, ze im się chce. Zwłaszcza przez
    radio.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-08-22 13:42:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-22 10:04, Użytkownik masti napisał:

    > każdy, do tego ci co łażą na piechotę też mają. A jak nie działa to mogą
    > sprawdzić przez radio. Co nie znaczy, ze im się chce. Zwłaszcza przez
    > radio.

    Ci co łażą powinni mieć ale nie zawsze mają, w radiowozach jest
    przykręcony na stale więc mają.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-08-22 14:21:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-08-22 00:35, PlaMa pisze:
> [...]
    > okazuje się, że przekroczył limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
    > miejscu? Co z pojazdem? Co gdy ktoś nie zgadza się z mandatem - prawko i

    Dzięki za informacje : )

  • 9. Data: 2013-08-22 14:49:22
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 22 August 2013 00:35:00 UTC+2, PlaMa wrote:
> [...]
    > okazuje się, że przekroczył limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
    > miejscu? Co z pojazdem? Co gdy ktoś nie zgadza się z mandatem - prawko i

    Parę lat temu byłem świadkiem (jako pasażer) takiej sytuacji: kierowca został
    zatrzymany za przekroczenie prędkości. Miał już chyba 23 punkty. Udało mu się
    przekabacić policjanta aby zamiast mandatu za prędkość dał mu inny, przy którym
    nie było punktów. Gdyby dał z punktami, to musiałby sprawdzić, ile kierowca
    punktów już ma, i jeśli w sumie przekroczy limit, to mu prawo jazdy zabrać.

    Co z pojazdem? To już się właściciel martwi. W najgorszym wypadku pozostaje
    laweta.

    AdamK

  • 10. Data: 2013-08-22 15:55:12
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >punktów już ma, i jeśli w sumie przekroczy limit, to mu prawo jazdy zabrać.

    To bardzo insteresujące bo oni nie mają dostępu do punktów.
    Mają tylko znacznik czy kierowca przekroczył 24 punkty.
    Przecież by się nie pytali czy mam jakieś punkty skoro mieliby dostęp do wszystkich
    danych.

    J.