  • 1. Data: 2012-01-09 09:20:15
    Temat: Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
    Od: "M.G." <m...@p...onet.pl>

    Czesc,
    mam problem pytanie:
    -czy konieczna jest reinstalacja systemu Windows 7 x64
    gdy zmienie plyte główna ?
    Stara płyta byla na chpsecie Intel P965
    a "nowa" ma chipset Intel P45
    Czy wystarczy ewentualnie zaktualizowac sterowniki np. intel inf itp.?
    Mam nadzieje ze sys. "wstanie" po takiej zmianie bez reinstalacji ale
    czy na pewno ?

  • 2. Data: 2012-01-09 21:16:13
    Temat: Re: Z P965 na P45 konieczna reinstalacja ?
    Od: Nunez <n...@L...pl>

    W dniu 2012-01-09 10:20, M.G. pisze:
> [...]
    > Czy wystarczy ewentualnie zaktualizowac sterowniki np. intel inf itp.?
    > Mam nadzieje ze sys. "wstanie" po takiej zmianie bez reinstalacji ale

    Myślę, że jeśli odinstalujesz wcześniej "kontrolery IDE ATA/ATAPI",
    wyłączysz kompa i przełożysz płytę to jest duża szansa, że system
    wstanie. Problem możesz mieć np. w różnicy pracy dysku na obu płytach
    (SATA/AHCI), ale wtedy może pomóc wyłączenie AHCI w biosie nowej płyty
    (tylko po co).
    Spróbować nie zaszkodzi. Zrób sobie wcześniej backup najważniejszych
    danych z partycji systemowej, jak nie ruszy to format i czysta instalacja.

    --
    Pzdr
    Nunezik

  • 3. Data: 2012-01-10 08:12:32
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Nunez wrote:

    > Spróbować nie zaszkodzi. Zrób sobie wcześniej backup najważniejszych
    > danych z partycji systemowej, jak nie ruszy to format i czysta instalacja.

    Ja proponuję instalację naprawczą zamiast czystej, nie tracisz wtedy nic z
    zainstalowanego softu.

  • 4. Data: 2012-01-10 09:36:54
    Od: "M.G." <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-10 09:12, wozniak grzegorz pisze:

    > Ja proponuję instalację naprawczą zamiast czystej, nie tracisz wtedy nic z
    > zainstalowanego softu.
    W obecnym configu mam włączone AHCI i chyba nie będę tego zmieniał bo w
    każdym innym trybie sys. nie startuje.
    Dobry pomysł z odinstalowaniem kontrolerów ide ale z drugiej strony
    myślę że może przed przełożeniem płyty zrobić odwrotnie czyli
    zaktualizować stery. Bo do jednego i drugiego chipsetu jest chyba ta
    sama paczka sterów od intela. Instalacja naprawcza to chyba też dobry
    pomysł gdyby coś zawiodło.
    Wkrótce dotrze do mnie płyta i będę próbował.
    Chciałbym po prostu uniknąć konieczności powtórnej reinstalacji sytemu.

  • 5. Data: 2012-01-10 16:38:00
    Od: Nunez <n...@L...pl>

    W dniu 2012-01-10 09:12, wozniak grzegorz pisze:

    > Ja proponuję instalację naprawczą zamiast czystej, nie tracisz wtedy nic z
    > zainstalowanego softu.

    Masz rację. To chyba najlepsze wyjście i od tego bym zaczął.

    --
    Pzdr
    Nunezik

  • 6. Data: 2012-01-10 21:22:44
    Od: user <u...@u...org>

    witam,

    robilem cos takiego juz dwa razy na tym samym systemie i wszystko
    ruszylo, dogralem potrzebne sterowniki i system nadal dziala

    oczywiscie pamietaj o backupie, ja robilem dokladna kopie dysku w razie
    problemow, na szczescie nie byla potrzebna.

    powodzenia

    ps. PAMIETAJ o KOPII ZAPASOWEJ !!!

  • 7. Data: 2012-01-11 08:17:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-10, o godz. 17:38:00
    Nunez <n...@L...pl> napisał(a):

    > Masz rację. To chyba najlepsze wyjście i od tego bym zaczął.

    Ja bym zaczął od zrobienia pełnego obrazu obecnego dysku z systemem w
    bezpieczne miejsce. W razie jak coś pójdzie nie tak odtwarzamy z obrazu
    stan początkowy i próbujemy innej metody.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-01-12 08:42:59
    Od: "M.G." <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-10 22:22, user pisze:
    > witam,
    >
    > robilem cos takiego juz dwa razy na tym samym systemie i wszystko
    > ruszylo, dogralem potrzebne sterowniki i system nadal dziala

    Ok.
    Wszystko ruszylo.