  • 1. Data: 2011-06-05 20:47:57
    Temat: Z Mediolanu do Nimiec
    Od: "Paweł Kajak" <k...@o...pl>

    Witam!
    W ramach planowania wakacji zastanawiam się, czy wracać z Włoch, a dokładnie
    z Milano do Polski (Dolny Śląsk) przez Bergamo, Brescie Bolzano i przełęcz
    Brennero, czy wybrać drogę na północ przez Szwajcarię. Autostrada 13, przed
    jeziorem Bodeńskim przeskok na autostradę A14 i wjazd do Niemiec. Dalej to
    już wiem jak jechać :-)
    Pytanie o drogi szwajcarskie. Jakie opłaty, za co i czy paliwo tańsze niż w
    Niemczech?

    Paweł Kajak

    Renault ESPACE 2.0T 2003 (z naklejką)

  • 2. Data: 2011-06-05 21:36:59
    Temat: Re: Z Mediolanu do Nimiec
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > do Niemiec. Dalej to już wiem jak jechać :-)
    > Pytanie o drogi szwajcarskie. Jakie opłaty, za co i czy paliwo tańsze niż

    Paliwo w różnych kantonach ma nieco różne ceny. W niektórych droższy jest
    ON, w niektórych benzyna.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-06-05 21:44:20
    Od: "Paweł Kajak" <k...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:isglpp$f4q$1@inews.gazeta.pl...

    > Paliwo w różnych kantonach ma nieco różne ceny. W niektórych droższy jest
    > ON, w niektórych benzyna.

    A jak przejazdy przez tunele? Płatne są? Ile to kosztuje? A za autostrady
    coś się płaci?

  • 4. Data: 2011-06-05 21:49:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-05 21:44, Paweł Kajak pisze:
    > Witam!
    >
    > Użytkownik "=Marcos="<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    > wiadomości news:isglpp$f4q$1@inews.gazeta.pl...

    > A jak przejazdy przez tunele? Płatne są?

    Tak, bywają dodatkowo płatne.

    > Ile to kosztuje? A za autostrady coś się płaci?

    Tak, winieta - było 40 CHF.

  • 5. Data: 2011-06-06 12:42:48
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@W...gazeta.pl>

    Paweł Kajak <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > już wiem jak jechać :-)
    > Pytanie o drogi szwajcarskie. Jakie opłaty, za co i czy paliwo tańsze niż w

    Chyba coś przekombinowałeś. Sam jadę co roku na zakupy do Mediolanu, ale
    zawsze jadę sobie przez D i CH (w CH muszę zawsze wjechać do Lugano) do Włoch
    wjeżdżam szwajcarską 2-ką.
    Chyba niepotrzebnie chcesz kupować winietki w CH. Twój pomysł jechania 13-tką
    w CH + 14-tką w A to niepotrzebne dodatkowe wydatki. W CH na autostrady
    potrzebujesz winietkę, więc jeśli możesz ją ominąć, to radziłbym jechać tylko
    przez Austrię. Chociaż przejazd przez Brenner też kosztuje dodatkowo 8 Euro.
    No chyba, że należysz do tych hardkorów, którzy olewają koszty i przedkładają
    nad nie np. atrakcje widokowe. Sam kiedyś w trasie wcale nie musiałem, ale
    sobie tak wybrałem trasę przejazdu, żeby wjechać do Chamonix i przejechać się
    tunelem pod Mont Blanc. A wyszło to drożej i dłużej...

    Zaletą CH jest, to, że jeżeli tunel leży na autostradzie, przejazd nim jest
    "darmowy" (Gotthard, San Bernardino). Z racji, że diesel nie jest w CH paliwem
    ekologicznym jest on droższy niż w D, tańsza jest za to benzyna.
    Sam staram się kupować w D jak najmniej benzyny i zawsze tankuję w CH na maxa
    (zjeżdżając najpierw na chwilkę z autostrady...)

    --
    Jarek
    Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

  • 6. Data: 2011-06-06 12:52:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > tylko
    > przez Austrię. Chociaż przejazd przez Brenner też kosztuje dodatkowo 8

    Za 50 km nie warto, lepiej pojechać równoległą drogą.