  • 61. Data: 2012-01-20 18:16:56
    Temat: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    masti napisał(a):
    > z tym przecięciem na pół to przesada. Przywalili silnikiem bokiem to
    > tylko kabinę od niego oderwało
    Jak się przyjrzysz, to spory kawał podłogi jest wyrwany i przednie drzwi. To może
    kwalifikować do
    ogólnego stwierdzenia o połowie.
    --
    Krzysiek

  • 62. Data: 2012-01-20 18:18:29
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-01-2012 o 17:16:52 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > D-1 jest znakiem informacyjnym i do niczego tak naprawdę nie upoważnia

    To po co w ogóle go stawiać?

    > - szczególnie do przyjmowania modelu "bo jestem na pierwszeństwie i nie
    > muszę na nic reagować". Jeżeli taki ma być "model" zachowań to zdaje

    Znaczy znak "droga z pierwszeństwem" jedynie informuje, że jesteśmy na
    drodze z pierwszeństwem ale nie wynika z tego, że mamy pierwszeństwo?

    > się, ktoś niewiele z kursów wyniósł, skoro nie reaguje na znaki dużo
    > ważniejsze i *widoczne*, że o ostrożności z racji dojeżdżania do
    > skrzyżowania nie wspomnę. Ten kierowca na nic nie reagował - zareagował
    > dopiero na ciężarówkę na środku skrzyżowania.

    Na spadające fortepiany również należy reagować ale chyba nie wynika z
    tego że tak ma być.

    > O czym Ty piszesz - jakiego modelu nie miało się wcześniej? Znaczy
    > wcześniej jechał bez oznakowania (bez modelu?), zobaczył D-1,
    > stworzył sobie model i zobaczył B-20, więc nie stworzył nowego modelu,

    Dokładnie tak. Jadąc drogą mógł się spodziewać zarówno D-1 jak i A-7
    (model neutralny). Zobaczył D-1 więc uznał, że jest na drodze głównej
    (neutralny->pierwszeństwo). Parę metrów dalej zobaczył (powinien zobaczyć)
    B-20 itp. więc musiał zmienić zdanie (pierwszeństwo->brak pierwszeństwa).

    > ponieważ mu czasu zabrakło/nie zauważył? Litości, mózg tak jednak
    > nie działa.

    Może nie zauważył, może nie zdążył przetworzyć, nie wiem. W każdym razie
    gdyby nie ten nieszczęsny D-1 to przed skrzyżowaniem miałby do wykonania
    jedną interpretację: ->ustąp pierwszeństwa a tak, miał dwie:
    ->pierwszeństwo->ustąp pierwszeństwa

    > Jasne, szczególnie, że wcześniej też było D-1, ale nawet z tablicy
    > wynikało, że dojeżdżamy do drogi z pierwszeństwem/skrzyżowania.

    Wcześniejszy D-1 był wcześniej. Tablica - racja, to był pierwszy zwiastun.

    > Kierowca wjechał nie reagując na
    > cokolwiek - jak sam powiedział, wracali z pogrzebu kogoś bliskiego.
    > To się zdarza.

    Dlatego stawiając znaki należy starać się robić to tak, by było jak
    najmniejsze ryzyko błędnej interpretacji.

    > LOL - co komu po znakach, skoro się na nie nie patrzy...

    Myślę, że gdyby tam stał nawet tylko jeden jedyny STOP to sytuacja była by
    czytelniejsza niż gdy rośnie las: D-1, A-7, D-2, B-20 i dyskoteka na górze.

    --
    SW3
    ----

  • 63. Data: 2012-01-20 18:44:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-01-2012 17:38, Krzysztof 45 pisze:
    > Ci też mieli ale farta.
    > http://www.youtube.com/watch?v=O2GICWswMZY&feature=p
    layer_embedded

    Ja się pytam się! Dlaczego tam nie ma barierki? Ktoś powinien za to beknąć!

    --
    Paweł

  • 64. Data: 2012-01-20 19:06:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 18:18, SW3 pisze:

    > To po co w ogóle go stawiać?

    Informacyjnie. Wynika z powyższego, że poruszając się tą drogą kierowca
    ma priorytet nad drogami podrzędnymi - jednak nie ma prawa wymuszać
    swych "niby praw" na innych.

    > Znaczy znak "droga z pierwszeństwem" jedynie informuje, że jesteśmy na
    > drodze z pierwszeństwem ale nie wynika z tego, że mamy pierwszeństwo?

    Kręcisz - napisałem powyżej i wcześniej. Mamy pierwszeństwo, ale nie
    bezwarunkowe.

    > Na spadające fortepiany również należy reagować ale chyba nie wynika z
    > tego że tak ma być.

    Znaczy nie należy reagować na spadające fortepiany?

    > Dokładnie tak.

    To litości.

> [...]
    > gdyby nie ten nieszczęsny D-1 to przed skrzyżowaniem miałby do wykonania
    > jedną interpretację: ->ustąp pierwszeństwa a tak, miał dwie:

    Pisałem już, że mózg tak nie działa. To nie jest tak, że nagle po
    zmianie jakiegoś sygnału zmienia się działanie całego systemu - to nie
    sterownik PLC.

    > Wcześniejszy D-1 był wcześniej. Tablica - racja, to był pierwszy zwiastun.

    Jaki pierwszy zwiastun? Czego? Skrzyżowania? Widoczne z daleka, z
    oczojebnym "STOP".

    > Dlatego stawiając znaki należy starać się robić to tak, by było jak
    > najmniejsze ryzyko błędnej interpretacji.

    Zdajesz sobie sprawę, że Twoja odpowiedź ma się nijak do tego, co ja
    napisałem i do zachowania tamtego kierowcy? Jeżeli kierowca zwyczajnie
    nie reaguje na dowolne znaki (czy samą obecność widocznego
    skrzyżowania) to w jaki sposób niby lepsze oznakowanie miałoby
    zmienić jego aktualny stan ducha czy poziom percepcji?

    > Myślę, że gdyby tam stał nawet tylko jeden jedyny STOP to sytuacja była
    > by czytelniejsza

    Dla kogo? Ona jest czytelna - wbrew temu co próbujesz sugerować.

    > niż gdy rośnie las: D-1, A-7, D-2, B-20 i dyskoteka na
    > górze.

    Znaczy bezmyślnie przejeżdżamy, choć z 5 znaków mamy:
    1. 2 informacyjne - D-1 i po nim D-2
    2. 1 ostrzegawczy - A-7
    3. 2 zakazu - B-20

    Litości.

  • 65. Data: 2012-01-20 19:20:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 18:44, DoQ pisze:
    layer_embedded

    > Ja się pytam się! Dlaczego tam nie ma barierki? Ktoś powinien za to beknąć!

    Tusk - a kto? 2 dni temu barierka jeszcze była, ale chłopaki nie mieli
    pracy, więc barierkę po cichu wywieźli na złom, a później poszli do
    baru. Gdyby w Polsce mieli godziwe wynagrodzenie to by nie
    wyemigrowali - tutaj już się barierek pilnuje ;)

  • 66. Data: 2012-01-20 19:34:31
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > informacji na drodze na tak krótkim odcinku tuż przed skrzyzowaniem. Na
    >
    > Ale co jest mylące? Na jezdni masz napisane STOP, nad tobą miga STOP, obok
    > znaki pionowe STOP - co tu jest niejasnego? SMSa jeszcze powinien dostać?
    > Fosę tam powinni zrobić?

    Przedpiscy chodzi o to ze czasem trzeba byc troche bardziej przewidujacym.
    Tak samo jak w UK masz napisane na jezdni "look right", a przeciez wszyscy
    powinni wiedziec, albo w USA "wrong way" na wjazdach na autostrady.
    Tak samo tu, znak z pierwszenstwem przejazdu przed poprzecznica powinien
    zostac pominiety i nic by sie nie stalo, a nie wprowadzal by w blad.
    Pzdr
    Adam

  • 67. Data: 2012-01-20 20:30:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-01-2012 19:20, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > baru. Gdyby w Polsce mieli godziwe wynagrodzenie to by nie
    > wyemigrowali - tutaj już się barierek pilnuje ;)

    Takie rzeczy są nie do pomyślenia za granicą!!! ;)

    --
    Paweł

  • 68. Data: 2012-01-20 21:33:29
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.youtube.com/watch?v=nc4Zg06AnDY

    zaluje ze ich tir nie skosil
    nastepna gafa zasraca moze skonczyc sie zabiciem kogos

    zabrac prawko i na kurs jeszcze raz

  • 69. Data: 2012-01-20 21:59:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 21:33, Kris_Poland pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zaluje ze ich tir nie skosil

    Prawdziwy z Ciebie ludzki, polski katolik.

    > nastepna gafa zasraca moze skonczyc sie zabiciem kogos

    Różne rzeczy się ludziom trafiają. Tyle, że jednym z
    przypadku, zwykłej pomyłki, a innym niestety jako bezpośredni
    skutek ich działań, urągających zasadom współżycia społecznego.
    Czym innym jest przypadkowe przejechanie na czerwonym/stopie,
    a czym innym jest celowa jazda na czerwonym, wymuszanie na
    innych itd.

    > zabrac prawko i na kurs jeszcze raz

    A Ty już swoje oddałeś dobrowolnie?

  • 70. Data: 2012-01-20 22:35:53
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Prawdziwy z Ciebie ludzki, polski katolik.

    ludzki katolik ?
    to wzajmnie sie wyklucza, nie mozna byc katolik i czlowiekiem jednoczesnie
    :)
    bledy umyslu, gapiostwo to fuks za ktory zaplaci zawsze niewinnny
    mowisz o katolicyźmie ?
    przykazania sie zapomniolo, nie zabij, nie czyn blizniemu....
    cos nie tak wystrzeliles kula w plot

> [...]
    > Czym innym jest przypadkowe przejechanie na czerwonym/stopie,
    > a czym innym jest celowa jazda na czerwonym, wymuszanie na

    i kogo to bedzie obchodzilo ?
    rodziny zmarlego ktory lezy w trumnie ?
    slodkie pierdzenie nie zwroci nikomu zycia

    malo znam przypadkow gdzie ktos sie laduje extra kolizizyjnie
    na krzyzowke, jesli do tego doszlo mimo znakow to nalezy sie zastanowiac
    nad kierowca, ktory i tak juz przekraczal dopuszczalna, albo odpowiednim
    oznakowaniem miejsca,
    w zasadzie i tak czapa nalezy sie gliniarzom, ktorzy pewnie juz i tak mieli
    haka na goscia
    ale bylo im jeszcze malo co jest typowe dla polaczka

    > A Ty już swoje oddałeś dobrowolnie?

    podaj jakis powod? to pogadamy bo bredzisz dla zasady raczej