    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Date: Fri, 20 Jan 2012 19:06:39 +0100

    W dniu 2012-01-20 18:18, SW3 pisze:

    > To po co w ogóle go stawiać?

    Informacyjnie. Wynika z powyższego, że poruszając się tą drogą kierowca
    ma priorytet nad drogami podrzędnymi - jednak nie ma prawa wymuszać
    swych "niby praw" na innych.

    > Znaczy znak "droga z pierwszeństwem" jedynie informuje, że jesteśmy na
    > drodze z pierwszeństwem ale nie wynika z tego, że mamy pierwszeństwo?

    Kręcisz - napisałem powyżej i wcześniej. Mamy pierwszeństwo, ale nie
    bezwarunkowe.

    > Na spadające fortepiany również należy reagować ale chyba nie wynika z
    > tego że tak ma być.

    Znaczy nie należy reagować na spadające fortepiany?

    > Dokładnie tak.

    To litości.

    > Może nie zauważył, może nie zdążył przetworzyć, nie wiem. W każdym razie
    > gdyby nie ten nieszczęsny D-1 to przed skrzyżowaniem miałby do wykonania
    > jedną interpretację: ->ustąp pierwszeństwa a tak, miał dwie:
    > ->pierwszeństwo->ustąp pierwszeństwa

    Pisałem już, że mózg tak nie działa. To nie jest tak, że nagle po
    zmianie jakiegoś sygnału zmienia się działanie całego systemu - to nie
    sterownik PLC.

    > Wcześniejszy D-1 był wcześniej. Tablica - racja, to był pierwszy zwiastun.

    Jaki pierwszy zwiastun? Czego? Skrzyżowania? Widoczne z daleka, z
    oczojebnym "STOP".

    > Dlatego stawiając znaki należy starać się robić to tak, by było jak
    > najmniejsze ryzyko błędnej interpretacji.

    Zdajesz sobie sprawę, że Twoja odpowiedź ma się nijak do tego, co ja
    napisałem i do zachowania tamtego kierowcy? Jeżeli kierowca zwyczajnie
    nie reaguje na dowolne znaki (czy samą obecność widocznego
    skrzyżowania) to w jaki sposób niby lepsze oznakowanie miałoby
    zmienić jego aktualny stan ducha czy poziom percepcji?

    > Myślę, że gdyby tam stał nawet tylko jeden jedyny STOP to sytuacja była
    > by czytelniejsza

    Dla kogo? Ona jest czytelna - wbrew temu co próbujesz sugerować.

    > niż gdy rośnie las: D-1, A-7, D-2, B-20 i dyskoteka na
    > górze.

    Znaczy bezmyślnie przejeżdżamy, choć z 5 znaków mamy:
    1. 2 informacyjne - D-1 i po nim D-2
    2. 1 ostrzegawczy - A-7
    3. 2 zakazu - B-20

    Litości.