  • 51. Data: 2012-01-20 15:03:48
    Temat: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Można. W natłoku znaków, reklam czy jeszcze przy rozglądaniu się gdzie
    > dalej jechać - da się przeoczyć.

    Jak ktoś się uprze to "przeoczy". Coś wspominałeś o "biologii"?
    Interpretujemy znaki wg ilości, czy ważności?

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 52. Data: 2012-01-20 15:09:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-01-20 12:23:52 +0000, "J.F" <j...@p...onet.pl>
    said:

    >OK więc mamy zablokowaną drogę głowną, czyli właśnie
    >wykombinowaliśmy jak zablokować ruch na tej drodze. Tej z
    >pierwszeństwem...

    Jesli ruch na tych dwoch uliczkach jest maly, to nie zablokujesz. A
    dzieki temu beda dwie okazje wiecej do zwolnienia i nie wpakowania sie
    pod szybko jadaca ciezarowke :-)

    >Kul. Co odwołuje znaki?

    Z reguly najblizsze skrzyzowanie, co jest logiczne, bo skad ktos
    wjezdzajacy z bocznej drogi ma wiedziec o znakach ustawionych
    wczesniej.
    Ale akurat D-1 jest wyjatkiem ... i tu jak najbardziej nalezaloby z
    tego wyjatku skorzystac.

    J.

  • 53. Data: 2012-01-20 15:13:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 14:48, DoQ pisze:

    > Niedaleko mnie są dwa skrzyżowania gdzie stoją wyraźne i pojedyncze
    > znaki STOP. Gwarantuje ci że tęgie mózgi nie są w stanie "przemodelować"
    > sytuacji i przynajmniej raz w tygodniu dochodzi tam do mniej lub
    > bardziej poważnych wypadków.

    Tak, przemodelowanie jest potrzebne - jazda w zabudowanym, 40km/h
    (no, może i 50km/h), dojeżdżamy do skrzyżowania z B-20 widocznym
    z daleko i heja.

    Ciekawe, czy fosa/karabin by zadziałał...

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 54. Data: 2012-01-20 15:20:30
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-20, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Jak ktoś się uprze to "przeoczy". Coś wspominałeś o "biologii"?
    > Interpretujemy znaki wg ilości, czy ważności?

    Według tego w jakiej kolejności rzucają nam się w oczy. Zasłonięty znak
    rzuca się w oczy później.

    Coś Ci zjadło:

    Do stanu obecnego.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 55. Data: 2012-01-20 15:48:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello LEPEK,

    Friday, January 20, 2012, 2:43:17 PM, you wrote:

    > Informacyjne, mistrzu pytań pomocniczych?

    Mam nadzieję, że Bydlę nie ma prawa jazdy i nie siada za kierownicą
    jakigokolwiek pojazdu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2012-01-20 16:35:21
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-01-2012 o 15:00:59 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Jeżeli dla Ciebie (czy dla
    > kogokolwiek innego)mózg (jak sam napisałeś) interpretuje w zasadzie
    > tylko D-1 "bo mam pierwszeństwo" i potrzebuje dużo czasu na
    > "przemodelowanie" sytuacji to nic dziwnego, ze takie wnioski tutaj
    > prezentujesz.

    Interpretuje najpierw D-1 bo ten znak najpierw widzi (ewentualnie ten
    mrugający ale możliwe że znak wyglądający jak znak ma większą siłę
    przebicia niż mrugające coś na niebie). I z tej pierwszej interpretacji
    wynika pewien (błędny) model rzeczywistości. Ja stwierdziłem tylko (i
    nadal to podtrzymuję), że łatwiej (szybciej) jest zinterpretować nawet
    znienacka pojawiający się znak jeśli wcześniej nie miało się w głowie
    żadnego modelu niż jeśli trzeba zmienić już przyjęty model. A w tej
    sytuacji D-1 może być przyczyną błędnego modelu. Nie usprawiedliwiam
    kierowcy, tylko dywaguję nad przyczyną jego zachowania. Podejrzewam, że
    nie wjechał specjalnie pod ciężarówkę żeby pokazać jaki jest kozak, tylko
    raczej się zagapił. Powinien bardziej uważać, powinien szybciej
    przemodelować sytuację,... Owszem, powinien sobie poradzić POMIMO tego
    znaku. Ale znaki są chyba po to, żeby zwiększać bezpieczeństwo a nie
    zmniejszać.

    --
    SW3
    ----

  • 57. Data: 2012-01-20 16:43:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Według tego w jakiej kolejności rzucają nam się w oczy. Zasłonięty znak
    > rzuca się w oczy później.

    Zmartwię Ciebie, ale powyższe nie jest prawdą i dodatkowo nie jest
    odpowiedzią na moje pytanie. Przy okazji - ledowy B-20 widać z daleka,
    co dodatkowo podważa sens Twych dywagacji. Dodam, że przy większej
    ilości znaków widzianych w niewielkich odstępach czasu/razem, reagujemy
    na te najważniejsze, a nie "pierwsze". Proces w sumie jest trochę
    bardziej skomplikowany, ale do tego się to sprowadza.

    > Coś Ci zjadło:

    Nic mi nie zjadło, a na poniższe:

    > Do stanu obecnego.

    pytanie zwyczajnie nie odpowiem tak/nie, ponieważ nie ma to
    najmniejszego sensu. Jest ono tylko i wyłącznie zagrywką erystyczną.
    W opisywanej sytuacji nie ma problemu z zauważeniem B-20, a do tego
    nie zaistnieje sytuacja, że tylko on by tam stał.

  • 58. Data: 2012-01-20 17:16:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-20 16:35, SW3 pisze:

> [...]
    > przebicia niż mrugające coś na niebie). I z tej pierwszej interpretacji
    > wynika pewien (błędny) model rzeczywistości.

    D-1 jest znakiem informacyjnym i do niczego tak naprawdę nie upoważnia
    - szczególnie do przyjmowania modelu "bo jestem na pierwszeństwie i nie
    muszę na nic reagować". Jeżeli taki ma być "model" zachowań to zdaje
    się, ktoś niewiele z kursów wyniósł, skoro nie reaguje na znaki dużo
    ważniejsze i *widoczne*, że o ostrożności z racji dojeżdżania do
    skrzyżowania nie wspomnę. Ten kierowca na nic nie reagował - zareagował
    dopiero na ciężarówkę na środku skrzyżowania.

> [...]
    > znienacka pojawiający się znak jeśli wcześniej nie miało się w głowie
    > żadnego modelu niż jeśli trzeba zmienić już przyjęty model.

    O czym Ty piszesz - jakiego modelu nie miało się wcześniej? Znaczy
    wcześniej jechał bez oznakowania (bez modelu?), zobaczył D-1,
    stworzył sobie model i zobaczył B-20, więc nie stworzył nowego modelu,
    ponieważ mu czasu zabrakło/nie zauważył? Litości, mózg tak jednak
    nie działa.

    > A w tej sytuacji D-1 może być przyczyną błędnego modelu.

    Jasne, szczególnie, że wcześniej też było D-1, ale nawet z tablicy
    wynikało, że dojeżdżamy do drogi z pierwszeństwem/skrzyżowania.

    > Nie usprawiedliwiam
    > kierowcy, tylko dywaguję nad przyczyną jego zachowania.

    Tworząc niestworzone historie. Kierowca wjechał nie reagując na
    cokolwiek - jak sam powiedział, wracali z pogrzebu kogoś bliskiego.
    To się zdarza. Czasem fortepian spadnie i zauważą po czasie.

    > Podejrzewam, że
    > nie wjechał specjalnie pod ciężarówkę żeby pokazać jaki jest kozak,
    > tylko raczej się zagapił.

    Nie, on się nie zagapił. Stwierdził, że może z rodziną będzie lepiej
    odwiedzić świeżo pochowaną bliską osobę na stałe.

    > Powinien bardziej uważać, powinien szybciej
    > przemodelować sytuację,...

    Rozmyślił się, jak mu żona krzyknęła z miejsca pasażera "Ziutek!!!!,
    najpierw muszę do fryzjera !!!!!!!!!!!!!!!!!" - na widok ciężarówki
    z boku.

    > Owszem, powinien sobie poradzić POMIMO tego
    > znaku. Ale znaki są chyba po to, żeby zwiększać bezpieczeństwo a nie
    > zmniejszać.

    LOL - co komu po znakach, skoro się na nie nie patrzy...

  • 59. Data: 2012-01-20 17:38:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    megrims napisał(a):
    > http://www.youtube.com/watch?v=nc4Zg06AnDY
    Ci też mieli ale farta.
    http://www.youtube.com/watch?v=O2GICWswMZY&feature=p
    layer_embedded
    --
    Krzysiek

  • 60. Data: 2012-01-20 17:44:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jan 2012 17:38:27 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
    wystukał:

    > Ci też mieli ale farta.
    > http://www.youtube.com/watch?v=O2GICWswMZY&feature=p
    layer_embedded

    z tym przecięciem na pół to przesada. Przywalili silnikiem bokiem to
    tylko kabinę od niego oderwało

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?