  • 1. Data: 2012-06-06 11:32:05
    Temat: XS 400 '79 problem z silnikiem / ew. transport potrzebny [WAW]
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    Witam,

    Zanabylem ostatnio przecudowna Yamahe XS 400 z '79 roku (SOHC). Zanim jednak sie
    zabiore za gruntowny serwis, musze ja dowiezc do Stolycy z okolic Plonska. Jako ze
    nie mam haka, a nie bede wypozyczal specjalnie samochodu na 70km jazdy, postanowilem
    sprzeta przewiezc na kolach. No i tutej zaczol sie problem.

    Objawy sa takie: na zimno odpala sprawnie i pracuje rowno. Po nagrzaniu motura (ok
    3-4 minuty jazdy) zaczyna tracic moc. Pracuje rowno, ale slabnie, po czym troche sie
    dlawi, dwa - trzy razy na minute piardnie i szarpnie, ale dalej jedzie, moc spada
    liniowo w dol, po czym gasnie. Jak ostygnie to cykl da sie powtorzyc i tym sposobem
    mozna przejechac 5km :)
    Jeszcze jest kwestia jednej dziwnej rurki. Pomiedzy dwoma wlotami powietrza do
    gaznikow jest jakas rura wyrownawcza cisnienia powietrza. Od tej rury wyrownawczej
    (pomiedzy dwoma gaznikami) odchodzi mniejsza rurka do dolnej czesci silnika
    (skrzynia? sprzeglo?) W trakcie jazdy odczepila sie od strony wlotow powietrza do
    gaznika i niezle sie z niej dymilo. Dodam ze w manualu, na schemacie nie ma tej
    rurki.

    Nie chcialbym zajechac dziadka, a wiec prosze o pomoc. Gdzie szukac przyczyny i na
    czym sie skupic? Czy jest szansa zrobic nim 70km zeby nie zajechac silnika, dokonujac
    jakichs zabiegow, korzystajac z klasycznych narzedzi, bez udzialu mechanika? Na co
    zwrocic uwage? Zaplon, iskra, kable, ukl. paliwowy? Czy moze jakas glebsza usterka
    wewnatrz silnika? Ryzykowac zabawe czy odpuscic i zajac sie nim juz w garazu? A
    jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie Plonsk - Wawa
    (Bialoleka)? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

    --
    Nie wysłano z czytnika Sikacz.pl

  • 2. Data: 2012-06-06 11:52:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/06/2012 11:32 AM, Barnaba wrote:

> [...]
    sprzeglo?) W trakcie jazdy odczepila
    > sie od strony wlotow powietrza do gaznika i niezle sie z niej dymilo.

    Pierwsze rzecz, po takim zgaśnięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj
    syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosnąć odpowietrzenie zbiornika. A
    najlepiej spróbuj jazdy z otwartym korkiem. Ta rurka to pewno odma, albo
    jakiś eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady mają różne
    cuda w tej kwestii).

> [...]
    odpuscic i zajac
    > sie nim juz w garazu? A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na

    Jak wyżej, standardowo to trzebaby przejrzeć zbiornik, kranik, gaźniki,
    świece, kable. Głębsza usterka raczej nie. Pomógłbym ale nie mam haka ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-06-06 12:43:35
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-06 11:52, AZ pisze:

    > Pierwsze rzecz, po takim zgaśnięciu otwórz korek paliwa i nasłuchuj
    > syknięcia. Jak długo stało, mogło zarosnąć odpowietrzenie zbiornika. A
    > najlepiej spróbuj jazdy z otwartym korkiem.

    tak. Jesli to jednak nie zbiornik to trzeba bedzie zajrzec do zaplonu. W
    XS znajduje sie klasyczny aparat mechaniczny umiejscowiony pod klapka na
    glowicy, na koncu walka rozrzadu.

    > Ta rurka to pewno odma, albo
    > jakiś eko-wynalazek z konkretnej wersji (moto z US, Canady mają różne
    > cuda w tej kwestii).

    Bo to jest odma.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 4. Data: 2012-06-06 13:20:35
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Barnaba pisze:
    > A jezeli to drugie to kto mi pomoze w transporcie motura na trasie Plonsk - Wawa
    (Bialoleka)? :)

    Jak mi żona nie zabierze samochodu, to mógłbym jutro wypożyczyć
    przyczepkę i przejechać się do Płońska.

    W razie czego, wal na priva.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2012-06-06 13:33:47
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 6 czerwca 2012 13:20:35 UTC+2 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
    > Jak mi żona nie zabierze samochodu, to mógłbym jutro wypożyczyć
    > przyczepkę i przejechać się do Płońska.

    Kurde blaszka, dzieki wszystkim za szybki odzew.

    Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki.
    Rzeczywiscie objawy moga wygladac na brak paliwa. Sprawdze. Jak zaplon to chyba nic
    na miejscu nie zrobie, poza obstukaniem mlotkiem aparatu zaplonowego :)

    Piotrze, dzieki, odezwe sie niedlugo na priva.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

    --
    Nie wysłano z czytnika Sikacz.pl

  • 6. Data: 2012-06-06 14:07:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-06 13:33, p...@g...com pisze:

    > Odma! Czyli juz wszystko wiem na temat tej dymiacej rurki.

    A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze
    przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

  • 7. Data: 2012-06-06 14:11:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/06/2012 02:07 PM, Kuczu wrote:

    > A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze
    > przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

    Pewno tak, skoro sprzęt z 79 roku. Chociaż to chyba nie powinno wpływać
    na gaśnięcie? Po rozgrzaniu przedmuchy powinny być mniejsze więc do
    dolotu powinno być pchane mniej spalin niż przy zimnym.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-06-06 14:15:02
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 6 czerwca 2012 14:07:19 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:

    > A mocno dymi ? Bo dym (nie mylic z mgielka olejowa) oznaczac moze
    > przedmuchy do skrzyni korbowej czyli upadle pierscienie.

    Wlasnie nie pamietam, czy byl to tylko taki konwekcyjny dymek, czy raczej dym
    wydobywajacy sie pod cisnieniem. Raczej to pierwsze, ale dosyc sporo go bylo. Czy
    pierscienie dalyby taki efekt, ze moc spadalaby wraz ze wzrostem temperatury silnika?
    Raczej temperatura powinna uszczelnic :) Po odpaleniu pracuje rowno i spokojnie
    rozpedza sie do ponad 100kmh. Dodam ze ta odma czy wsadzona we wloty powietrza czy
    tez wypuszczona w atmosfere - nie zmieniala efektu.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 9. Data: 2012-06-06 14:20:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    p...@g...com pisze:
    .

> [...]
    spokojnie rozpedza sie do ponad 100kmh. Dodam ze ta odma czy wsadzona we wloty
    powietrza czy tez wypuszczona w atmosfere - nie zmieniala efektu.

    Kiedyś jechałem z kolegą u którego były podobne objawy (ale w
    wolniejszym tempie). Maszyna z czasem traciła moc. Przyczyną były
    luzujące się śruby trzymające głowicę silnika. W efekcie pojawiły się
    przedmuchy na uszczelce głowicy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2012-06-06 15:04:59
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-06 14:11, AZ pisze:

    > Pewno tak, skoro sprzęt z 79 roku. Chociaż to chyba nie powinno wpływać
    > na gaśnięcie? Po rozgrzaniu przedmuchy powinny być mniejsze więc do
    > dolotu powinno być pchane mniej spalin niż przy zimnym.

    Ale ja pytalem o odme tak sobie, bez zwiazku z gasnieciem.