eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaWzorcowe odcienie skóry dla Europy Środk. Ma ktoś może? Cokolwiek, czego się można chwycić! › Wzorcowe odcienie skóry dla Europy Środk. Ma ktoś może? Cokolwiek, czego się można chwycić!
  • Data: 2010-05-20 15:17:21
    Temat: Wzorcowe odcienie skóry dla Europy Środk. Ma ktoś może? Cokolwiek, czego się można chwycić!
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mógłby ktoś poratować jakimiś (choćby w miarę) rzetelnie
    pomierzonymi typowymi odcieniami skóry w okolicach PL? Najlepiej w
    wersji L*a*b lub RGB?

    Na razie znalazłem tylko jeden "skin tone" dla nowego wzorca CRI
    (Lab: 68,7;14,2;17,4). Na pierwszy rzut oka wydaje się trochę ciemny,
    może to jeszcze z epoki wciskania nam multi-kulti? :)

    Zrobiłem też sobie pomiary na sobie (klata, czoło, przedramię z obu
    stron), to z kolei nie mam pomysłu jak się odnieść do "L"uminancji, bo
    wypadało by to też jakoś prawidłowo ustawić między bielą a czernią, a
    póki co to były tylko pstryki w trybie "M" naświetlanym na światła. Może
    chociaż tutaj ktoś coś podpowie? ;-)

    W tym konkretnym przypadku tych odcieni potrzebuję na swój prywatny
    wzorzec kolorystyczny - chciałem to zrobić raz, a dobrze, żeby się już z
    tym więcej nie bawić i dlatego tak walczę o to, żeby wszystkie "łatki"
    miały chociaż pozory obiektywizmu, a może i naukowości. :))

    pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za ratunek! :)

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ladakhNAwp.pl