  • 11. Data: 2012-03-01 09:36:15
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny - przetwarzanie sygnału
    Od: "JR" <l...@p...onet.pl>

    > Ale amplituda sygnału wejściowego wcale nie przekracza wartości napięcia
    > zasilającego.
    > Problem w tym że połowa sygnału wejściowego jest zwierana do masy, da się
    > to jakoś rozwiązać?

    Źle się wyraziłem. Wartość międzyszczytowa syganłu wynosi 20 V, a zasilanie
    wzmacniacza 15 V. Problemem jest to, że ujemne połówki sygnału
    osiągają -10V, a nóżka ujemnego zasilania wzmacniacza jest na potencjale 0
    V.
    Wymieniony wyżej wzmacniacz toleruje taką sytuację.
    Inne rozwiązanie, jak już to ktoś napisał, danie offsetu i zwiększenie
    napiecia zasilania wzmacniacza.

  • 12. Data: 2012-03-01 09:48:29
    Od: "BG" <b...@i...pl>

    Daj przed wtórnikiem opornik np. 100k (zależy jaki sygnał, wzmacniacz).

  • 13. Data: 2012-03-01 09:56:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ale amplituda sygnału wejściowego wcale nie przekracza wartości napięcia
    > zasilającego.

    Jask nie, jak tak. -10V wejściowego nie przekracza 0V zasilania?

    > Problem w tym że połowa sygnału wejściowego jest zwierana do masy, da się
    > to jakoś rozwiązać?

    Mierz tylko jedną połówkę.
    Ujemną Ci ucina, więc i tak nie musisz mierzyć ujemnej.
    Sygnał mierzony podaj przez diodę na wejście wzmacniacza. Dla -Wej dioda
    będzie stanowić przerwę.
    Jeżeli zakres mierzony od 0V do 0,7V będzie istotny to musisz trochę
    bardziej rozbudować układ.

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2012-03-01 20:32:30
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 1 Mar 2012 10:56:30 +0100,
    Desoft <N...@i...pl> screamed:

    > Jask nie, jak tak. -10V wejściowego nie przekracza 0V zasilania?

    -10 < 0 więc nie przekracza. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 21:32:14 user up 13094 days, 9:27, 1 user, load average: 0.97, 0.10, 0.01 ]

    "My wife said to me, "I want to be cremated." I said, "How about Tuesday?"