  • 141. Data: 2010-02-13 12:19:54
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:4b747843$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli musisz stanąć na środku skrzyżowania, to nie masz, bo gdybyś miał,
    > to byś nie stawał.

    Miejsca nie ma czy możliwości kontynuacji??? Miejsce jest jak najbardziej i
    najczęściej szybko pojawia się możliwośc kontynuacji.

    > Nie tylko...

    Prawie tylko.

    > ?

    Żadne ? tylko nie zjedziesz na zielonym.
    neelix

  • 142. Data: 2010-02-13 12:27:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To teraz zastanów się nad sytuacją, kiedy jest skrzyżowanie o ruchu
    > okrężnym (dwie ulice dwujezdniowe), ale z sygnalizacją świetlną (sygn.
    > S-1). Takich akurat w miastach jest od cholery. Ruch spory, w zasadzie nie
    > ma przerw w ciągu aut. W jaki sposób można skręcić w lewo? Zgodnie z tym,
    > co piszesz nie masz prawa wjechać na skrzyżowanie, bo nie dasz rady go
    > opuścić. Będziesz stał do wieczora aż ruch zmaleje i sygnalizatory zmienią
    > się w migające ostrzegawcze?

    Przecież nie o to chodzi tylko o granice skrzyżowania. Głupi przepis w
    praktyce sam pada pod naciskiem rozumu, chociaż czasem komuś przypierdzielą
    za zblokowanie skrzyżowania lub zjazd na żółtym/czerwonym. Mnie nieraz szlag
    trafia jak stoję i czekam długo na i tak krótkie zielone a buractwo skręca
    już na czerwonym. Na zwykłych niektórych skrzyżowaniach masz dłuższe zielone
    dla lewoskrętu.
    neelix

  • 143. Data: 2010-02-13 12:29:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9D1CBFF9F7790budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > to jest conajmniej nadinterpretacja.

    To jest fakt, a jak on powstał to ja już nie wnikam. Lepiej, że jest niż ma
    nadinterpretować policjant wg. własnego widzimisię.

  • 144. Data: 2010-02-13 12:32:42
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > przeglądnąłem, w zasadzie same inwektywy, za to brak wskazania konkretnego
    > przepisu który (potencjalnie) został naruszony.

    Było kilka. Przejrzyj więc PoRD i fragment rozp. dot. sygnalizacji
    świetlnej.
    neelix

  • 145. Data: 2010-02-13 12:36:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Co wcale nie znaczy, że nie mógł wjechać - sytuacja mogła się zmienić już
    > po wjeździe za sygnalizator. Na przykład przez nieprawidłowo jadący inny
    > pojazd, co jest nagminne. Zwłaszcza, że zgodnie z definicją skrzyżowania,
    > można minąć sygnalizator i nie być jeszcze na skrzyżowaniu.

    Nadal nie znasz definicji skrzyżowania? Sygnalizator jest w obrębie
    skrzyżowania?
    neelix

  • 146. Data: 2010-02-13 12:41:13
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > o.. to jest jakaś nowość., bo to jest akurat dosyć precyzyjna definicja.

    O ile ktoś nie myli jezdni z drogą. Mało precyzyjna jeśli chodzi o granice
    co nie zmienia faktu, że za sygnalizatorem już dawno jest skrzyżowanie.
    neelix

  • 147. Data: 2010-02-13 12:44:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > tam gdzie się zaczyna obszar drogi z którą przecina się droga po której
    > jedziesz.

    I każdy kierowca oczywiście to odczuwa i wie. Wątpię. Na szczęście pomagają
    oznakowania poziome. Zdecydowana większość uważa, że skrzyżowanie to
    powierzchnia wspólna jezdni.
    neelix

  • 148. Data: 2010-02-13 12:46:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > to dlaczego parkować mozna 10m od przejcia krawędzi jezdni w luk a nie 10m
    > od skrzyżowania?

    Zły przykład. Akurat od skrzyżowania tylko kwestia gdzie kończy/zaczyna się
    skrzyżowanie.
    neelix

  • 149. Data: 2010-02-13 12:49:05
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > To też jest mocno nieprecyzyjne. Skąd kierowca ma wiedzieć jak długo
    > jeszcze będzie nadawany sygnał zielony? Teraz robi się moda na
    > wyświetlacze czasu do końca sygnału, ale na razie to jednostki...

    To nie jest problem czasu trwania zielonego tylko ruchu z przeciwka. Ruch z
    przeciwka najczęściej ustaje po zmianie zielonego na czerwone. W tym
    momencie nie masz już zielonego do zjazdu. Jedynym wyjściem jest dłuższe
    zielone na lewoskręcie.
    neelix

  • 150. Data: 2010-02-13 12:54:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ten przepis, to kliniczny przypadek pokazujący jak gównianej jakości jest
    > polskie prawodawstwo. Przepis w zasadzie nie mówi nic, za to daje władzę
    > miśkom, bo zostawia wiele do ich interpretacji. A wystarczyło napisać, że
    > nie wolno wjechać na sam obszar wspólny jezdni, jeżeli nie da się go
    > opuścić bez blokowania innym przejazdu. Da się? Da... trzeba tylko chcieć
    > mieć IQ większe od rozmiaru buta. Zakaz zatrzymywania się na przejściu dla
    > pieszych wciąż obowiązuje, więc można by karać wszelkie durne zachowania i
    > nie czepiać się rozsądnych.

    Nie oczekuj tego od polityków a na pewno nie od polityków PO. Im głupszy
    polityk tym częściej grzebie w prawie i jeszcze bardziej je pogarsza.
    Światła wciskali nam przez 10 lat od czasów Syryjczyka. Najgorsze jest to,
    że niczego co jest złe nie widzą tylko brną dalej. Łapy im poucinać, bo to
    są matoły.
    neelix