  • 11. Data: 2011-09-25 12:33:38
    Temat: Re: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-09-25 14:07, PM pisze:

    > a dlaczego nie zostawić gwintu o oryginalnym rozmiarze?

    Bo nie mam dostępu do gwintownika 9/16" x 20 T.P.I.
    ( prawy/lewy ). Prawy podobno da się się zastąpić M14x1.25.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2011-10-03 23:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 09:17:09 +0200, PeJot napisał(a):

    > Gdyby współczesny, europejski rower był zrobiony logicznie, toby od
    > dawna nie występowały w nim wymiary calowe.

    To moze nikomu nie przeszkadzac.
    A wszczegolnosci producentom rowerow, ktorzy maja stosowne oprzyrzadowane
    calowe.

    > Wymiar gwintu w korbach jest tak
    > *tradycyjny*, że aż zęby bolą. Dowód - pedały wyczynowe, odchudzone do
    > granic możliwości. Nie chcąc/nie mogąc ruszać średnicy gwintu,
    > konstruktorzy go nieprzyzwoicie skrócili, z 15 do 9-10 mm, a i tak
    > najczęściej pękają osie, nie połączenie gwintowe.

    W pierwszym odruchu chcialem napisac ze na moj gust to dwa zwoje takiego
    gwintu powinny wytrzymac. Ale potem pomyslalem.

    Zawsze mozesz poprobowac :-)

    > Koncepcja nr 2: zastępuję standardowy gwint 9/16" x 20 T.P.I, długości
    > 15 mm zwykłym metrycznym, np. M10. Takie otwory mogę swobodnie wykonać w
    > standardowej korbie, materiału wokoło jest dosyć. Nie bawię się w różne
    > kierunki gwintu, pedały wkręcam z użyciem kleju, nie powinny się
    > luzować. Pytanie czy tokarz będzie w stanie wykonać gwint M10 na osi
    > pedału ? Stal "na gwoździe" raczej toto nie jest.

    Mysle ze nie jest znowu jakas superduper.
    Tokarz tak czy inaczej zrobi to narzynka, tyle ze dobrze prowadzona.

    A moze jednak nie gwintowac tylko zaspawac ?

    J.

  • 13. Data: 2011-10-04 04:31:09
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-04 01:52, J.F. pisze:

    > Mysle ze nie jest znowu jakas superduper.
    > Tokarz tak czy inaczej zrobi to narzynka, tyle ze dobrze prowadzona.

    O ile pójdzie na łatwiznę.

    > A moze jednak nie gwintowac tylko zaspawac ?

    Stal do aluminium ? Jakaś nowa garażowa technologia ? :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2011-10-04 09:42:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Oct 4, 5:31 am, PeJot <P...@o...pl> wrote:
    > Stal do aluminium ? Jaka nowa gara owa technologia ? :)

    Niezupełnie garażowa. Jest trochę metod łączenia takich materiałów-
    skoro pancerze czołgów się dało, to i rower pewnie można.
    Konrad

  • 15. Data: 2011-10-04 18:22:16
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...
> [...]

    Niezupełnie garażowa. Jest trochę metod łączenia takich materiałów-
    skoro pancerze czołgów się dało, to i rower pewnie można.

    http://elmech.ovh.org/

    ...a może kleić?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 16. Data: 2011-10-05 04:31:55
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-04 20:22, Krzysztof Tabaczyński pisze:

    > ...a może kleić?

    Może. Gdyby to było połączenie stal-stal, byłby cień szansy na wytrzymałość.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem