  • 1. Data: 2010-04-08 16:47:57
    Temat: Wyszukanie najblizszego wierzchołka w grafie
    Od: ternyk <t...@g...com>

    Hej,
    Jakiego algorytmu uzyc do wyszukania najblizszego wspolnego
    wierzcholka w grafie skierowanym (bez cykli, zaczynajac od danego
    wierzcholka)? Z tego co wyszukalem problem zdaje sie jest podobny to
    znajdowania dominatorow (BTW czy to jest poprawna polska nazwa?) tylko
    ze nie mam do niego algorytmu. Na razie mysle zeby znalezc liste
    wszystkich sciezek od wierzcholka startowego, z list wybrac
    wierzcholki ktore sa kazdej sciezce i wybrac tego ktorego droga od
    poczatku jest najmniejsza. Czy ma to sens? Wolalbym jednak uzyc
    sprawdzonej metody, ktora prawdopodobnie bylaby lepsza od mojej dosc
    "prymitywnej".

  • 2. Data: 2010-04-09 05:59:01
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Thu, 8 Apr 2010 09:47:57 -0700 (PDT), ternyk <t...@g...com>
    wrote:

    >Jakiego algorytmu uzyc do wyszukania najblizszego wspolnego

    Wspolnego dla kogo?

    > od wierzcholka startowego,

    To jest wejscie algorytmu?

    milego dnia, hej

  • 3. Data: 2010-04-09 06:56:58
    Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com>

    Maciej Pilichowski wrote:
    > Wspolnego dla kogo?
    Wspolnego dla wszystkich drog wychodzacych z wierzcholka startowego. Na
    wejsciu jest graf oraz wierzcholek startowy, na wyjsciu najblizszy
    wspolny wierzcholek, lub jego brak.

  • 4. Data: 2010-04-12 15:20:09
    Temat: Re: Wyszukanie najblizszego wierzcho?ka w grafie
    Od: i...@a...domain.com

    W dniu 2010-04-09 08:56, ternyk pisze:
    > Wspolnego dla wszystkich drog wychodzacych z wierzcholka startowego. Na
    > wejsciu jest graf oraz wierzcholek startowy, na wyjsciu najblizszy
    > wspolny wierzcholek, lub jego brak.

    Jeśli szukasz wierzchołka wspólnego dla wszystkich dróg wychodzących z
    wierzchołka startowego to wystarczy, że sprawdzić stopień wyjściowy
    wierzchołka s(tartowego):
    1) |out(s)| == 0 brak
    2) |out(s)| == 1 odpowiedzią jest jedyny element zbioru out(s)
    3) |out(s)| > 1 brak, ponieważ istnieje zbiór ścieżek postaci (s, x e
    out(s)), które nie mają żadnego wspólnego wierzchołka

    Przypuszczam jednak, że miałeś na myśli jakiś inny problem tylko nie
    sprecyzowałeś go należycie.

    Pozdrawiam, W

  • 5. Data: 2010-04-13 06:20:36
    Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com>

    i...@a...domain.com wrote:
> [...]
    > 3) |out(s)| > 1 brak, ponieważ istnieje zbiór ścieżek postaci (s, x e
    > out(s)), które nie mają żadnego wspólnego wierzchołka

    Dzieki. Ale raczej na pewno nie wystarczy mi sprawdzenie stopnia
    wierzchołka startowego.

    > Przypuszczam jednak, że miałeś na myśli jakiś inny problem tylko nie
    > sprecyzowałeś go należycie.

    Wydawało mi się, że jasno wytłumaczyłem problem, no ale może już nie
    ważne bo znalazłem o co mi chodziło: problem w teorii znany jest pod
    hasłem "[finding] immediate postdominators" (w polskich materiałach na
    temat grafów nie znalazłem polskiej nazwy o ile istnieje).

    --
    pozdrowienia,
    ternyk