  • 11. Data: 2009-09-10 23:33:30
    Temat: Re: Wysokość obrazu dla monitorów LCD ...
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.09.2009 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:

    > Bo?

    Bo on rozumiesz gra w gry, a one są kwadratowe, to że masz foto 3:2 plus
    narzedzia, albo kod i browser, albo kod i manual, albo edytor tekstu i
    email na raz to dla gracza mało znaczy ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 12. Data: 2009-09-11 05:20:33
    Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl>

    Użytkownik "Terminator" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    > http://i29.tinypic.com/2cr4v2s.png

    i baaaardzo koledze dziękuję ... bardzo obrazowo przedstawione to o co mi
    chodzi ...

    --
    Pozdrawiam ... Exploris.

  • 13. Data: 2009-09-11 08:13:59
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    de Fresz napisał(a):

    > Bo?

    Bo choćby strony www znacznie wygodniej ogląda się mając więcej
    miejsca w pionie?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 14. Data: 2009-09-11 08:40:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-11 01:33:30 +0200, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

    > Bo on rozumiesz gra w gry, a one są kwadratowe, to że masz foto 3:2 plus
    > narzedzia, albo kod i browser, albo kod i manual, albo edytor tekstu i
    > email na raz to dla gracza mało znaczy ;)

    A to przeprszam, ja widać grałem w jakieś zepsute, bo były prostokątne
    (16:10)...
    ;-)

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-09-11 08:49:48
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-11 10:13:59 +0200, Dominik & Co
    <D...@i...com> said:

    > Bo choćby strony www znacznie wygodniej ogląda się mając więcej
    > miejsca w pionie?

    19" 4:3 1024 px wysokości
    19" 16:10 900 px wysokości
    20" 4:3 1200 px wysokości
    20" 16:10 1050 px wysokości
    24" 4:3 brak
    24" 16:10 1200 px wysokości
    30" 4:3 brak
    30" 16:10 1600 px wysokości.

    Ależ kolosalne różnice. Nie wpsominając że panoramy są nieco
    przesunięte klasowo (np. ze względu na cenę) w stosunku do "kwadratów"
    i odpowiednikiem klasycznej 19" jest 20", a klasycznej 20-21 jest 24".
    Ale powiedz mi proszę - ile na circa 150 px wysokości zmieścisz
    dodatkowych linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www,
    pochłaniasz zawartość wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-09-11 09:05:15
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-11 10:49, Użytkownik de Fresz napisał:

> [...]
    > linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www, pochłaniasz zawartość
    > wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

    Jeśli litera ma 15 px wysokości do 10 jeśli inną wartość to sobie
    sam policz. :-)
    A wchodząc na strony www często czegoś na nich szukamy a to
    oznacza że przewijamy aby zobaczyć co jest w miejscu niewidocznym.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-09-11 09:19:07
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    de Fresz napisał(a):

    > 19" 4:3 1024 px wysokości

    a) Większość (?) 19-tek "kwadratowych" to 5:4- to tak gwoli formalności.

    > odpowiednikiem klasycznej 19" jest 20", a klasycznej 20-21 jest 24". Ale
    > powiedz mi proszę - ile na circa 150 px wysokości zmieścisz dodatkowych

    Idąc tym tropem, 17" to to samo co 19'- też 1280x1024. Wysokość fizyczna
    ekranu jest bez znaczenia?

    > linijek tekstu? I czy aby na pewno oglądając www, pochłaniasz zawartość
    > wzrokiem od samej góry do samuśkiego dołu?

    Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
    dla każdego. Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
    www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
    "strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

    Wiem, można przeglądarkę pokonfigurować, paski narzędzi dać z boku i już
    jest ekstra super wygodnie...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 18. Data: 2009-09-11 10:58:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-11 11:19:07 +0200, Dominik & Co
    <D...@i...com> said:

    > Idąc tym tropem, 17" to to samo co 19'- też 1280x1024. Wysokość fizyczna
    > ekranu jest bez znaczenia?

    De facto na to co widać - bez najmniejszego. Ma inny rozmiar plamki, a
    więc w zależności od jakości wzroku obserwatora lub/i jego odczucia
    komfortu najpewniej trzeba przysunąć monitor nieco bliżej.

    > Oczywiście, panoramy (i koniecznie błyszczące) są z definicji najlepsze
    > dla każdego.

    NIe wiem skąd wytrzasnąłeś te błyszczące, bo to akurat bzdura, ale
    patrząc z punktu widzenia fizjologii i ergonomii - tak, dla większości
    ludzi panorama jest lepsza. Oczywiście niektórzy mają swoję
    przyzwyczajenia, które zawsze wezmą górę nad tym co powyższe. Nie można
    też pomijać kwestii ekonomicznych oraz (co dotyczy bardzo nielicznych)
    specjalnych wymagań - np. monitory (foto-) graficzne.

    > Ja tylko nieśmiało napisałem, że wygodniej ogląda mi się
    > www na klasycznej 19" (5:4)- na panoramie czasem choćby przyciski
    > "strona galerii wstecz/dalej" u dołu są już niewidoczne i trza przewijać.

    Mówisz że odpowiadająca tej 19" panoramiczna 20" z wysokością 1050 px
    będzie gorsza w tym względzie?

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-09-11 11:01:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-11 11:05:15 +0200, RadoslawF <r...@w...pl> said:

    > A wchodząc na strony www często czegoś na nich szukamy a to
    > oznacza że przewijamy aby zobaczyć co jest w miejscu niewidocznym.
    > :-)

    No właśnie tak z obserwacji własnych i kilku innych osób, postawię taką
    śmiałą tezę, że nawet przy wysokich rozdzielczościach, wykorzystuje się
    przy www realnie z góra 800 px w pionie. Reszta - kółkiem.

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-09-11 12:03:57
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > NIe wiem skąd wytrzasnąłeś te błyszczące, bo to akurat bzdura, a

    Pewnie domyślnie monitory w laptopach, bo ciężko znaleźć z matowym
    ekranem, a na błyszczących można dostać k*y.