  • 11. Data: 2011-02-14 13:37:39
    Temat: Re: Wyprzedzić bezpiecznik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Tobie mogę tylko doradzić (oprócz wyszkolenia żony) zainstalowanie
    > stycznika wyłączającego obwód czajnika, jak działa piekarnik.

    "O, gniazdko od czajnika się zepsuło, ten Adam w ogóle nie dba o dom,
    muszę gotować wodę na kawę w sypialni" -- jak żona zdolna, to sobie
    i z tym poradzi.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2011-02-14 14:52:22
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik EM napisał:
    > Swoją droga to ta żona, chyba jeszcze jednocześnie włącza coś więcej...
    > Jeśli to jest kuchnia - to pewnie ma ze 2kW i czajnik też 2kW, to 25A na
    > czas gotowania powinno wystarczyć swobodnie. No chyba, że kuchnia
    > ciągnie znacznie więcej...

    Jeszcze pralka, żelazko, suszarka, one mają trochę prądożernych
    "zabawek". I wszystko musi pracować akurat w tym samym czasie... one są
    niereformowalne.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2011-02-14 15:09:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.02.2011 14:37, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > "O, gniazdko od czajnika się zepsuło, ten Adam w ogóle nie dba o dom,
    > muszę gotować wodę na kawę w sypialni" -- jak żona zdolna, to sobie
    > i z tym poradzi.

    Czajnikowi sprawić gniazdko angielskie, japońskie etc i już sprawa się
    utrudni ;-)

    Waldek

  • 14. Data: 2011-02-14 15:11:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 16:09:10 +0100, Waldemar Krzok wrote:

    >Czajnikowi sprawić gniazdko angielskie, japońskie etc i już sprawa się
    >utrudni ;-)

    Nie wiesz ze gdzie diabel nie moze tam babe posle ?

    Kiedys sie patrze - wydzielona siec do komputerow, specjalne gniazdka
    wymagajace trzeciego bolca na wtyczce .. i podlaczona farelka.
    Wystarczylo uzyc flamastra :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-02-14 16:28:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Czajnikowi sprawić gniazdko angielskie, japońskie etc i już sprawa się
    > utrudni ;-)

    W Japonii mają takie samo badziewie jak w USA, więc ja bym się trochę bał.
    Poza tym wszędzie mnóstwo przejściówek do tego się poniewiera. Angielskie
    trochę lepsze. Jeszcze lepsze australijskie -- podobne do angielskiego,
    tylko skośne. Ale i tak problem przejściówek pozostaje, zwłaszcza jeśli
    żona podróżująca. Być może trzeba będzie uciec się do rozwiązań radykalnych
    i podłączyć kabel od czajnika na siecher i na durch wprost do ściany.

    Jarek

    --
    Nie angielskie, nie kreolskie,
    Ale nasze, nasze polskie,

  • 16. Data: 2011-02-14 16:59:18
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szybką (BiWts gF). Chciałbym w obwodzie za tym bezpiecznikiem (w innym
    > pomieszczeniu) zainstalować nowocześniejszy wyłącznik nadprądowy, w
    > miarę możliwości na taki sam prąd znamionowy. No i mam pytanie jaki
    > zakupić aby wyłączył się szybciej niż topikowy spali. Chodzi mi o
    > sytuacje przekroczenia znamionowego prądu po włączeniu jednocześnie
    > kilku urządzeń (razem pobierających np. 40A; żonie nie da się
    > wytłumaczyć aby jednocześnie nie używała piekarnika i gotowała wodę w
    > czajniku el.). Wystarczy zwykły S-301 B25 i wyłączy się szybciej niż

    na taki sam prąd znamionowy - bez szans. S na 16A - też różnie może być,
    zależnie od przeciążenia. Oczywiście cały czas rozmawiamy o przeciążeniu
    niewiele ponad prąd znamionowy, bo przy zwarciach to już w ogóle nie da
    się nic zrobić (raczej topik będzie pierwszy albo np. zadziała wszystko po
    drodze). Może i niegłupim pomysłem byłoby zastosowanie zabezpieczenia
    silnikowego tylko wymiarowo jest ono ciut większe :)

    Albo zmontuj coś elektronicznego :)

    e.

  • 17. Data: 2011-02-14 17:56:14
    Od: "Wojtek" <k...@c...pl>

> [...]
    > drodze). Może i niegłupim pomysłem byłoby zastosowanie zabezpieczenia
    > silnikowego tylko wymiarowo jest ono ciut większe :)

    A może coś takiego!!!
    Mały przekładnik prądowy, układ komparatora napięcia z regulowanym progiem
    zadziałania, elementy wykonawcze (stycznik, przekaźnik).
    Poskładać to razem i będzie odcinać zasilanie w ułamku sekundy. Czy dorobisz
    do tego układ czasowy po
    którym zasilanie powróci, czy układ samoblokady to zależy jak bardzo nerwową
    masz żonę:)))))

    Można też taki układ
    OM611, przekładnik prądowy 100/5, s-ka zabezpieczająca B20, stycznik i
    przekaźnik, kawałek obudowy i masz ogranicznik mocy regulowany do 100A
    Koszt całości około 300-400 zł

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-02-14 20:48:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-14 18:56 Wojtek napisał(a):

    > Można też taki układ
    > OM611, przekładnik prądowy 100/5, s-ka zabezpieczająca B20, stycznik i
    > przekaźnik, kawałek obudowy i masz ogranicznik mocy regulowany do 100A
    > Koszt całości około 300-400 zł

    Aż taki zdesperowany nie jestem.

    W obecnym stanie za tym topikowym 25A znajduje się licznik a potem obwód
    jest rozdzielony na dwa obwody, zabezpieczone wyłącznikami nadprądowymi
    starego typu (wkręcanymi okrągłymi) 10A (oświetlenie, spokojnie by tu
    wystarczył nawet 6A) oraz 20A.

    No i jak już pisałem zabawy kuchenne mojej małżonki powodują dość częste
    rozłączanie (średnio raz w tygodniu) tego bezpiecznika automatycznego
    20A. Jest wtedy całkiem gorący. Myślę, że z powodu prądu nie większego
    niż 30A ale za to w dłuższym czasie. Czy zamiana na nowoczesny wyłącznik
    nadprądowy B20 zmieni sytuację?

    Mam w planach wymianę puszki bezpieczników i dlatego sonduję, co by tu
    do niej wsadzić aby tak często nie wywalało. Zapewne też przy okazji
    wyodrębnię oddzielny obwód na kuchnię aby zabawy kuchenne nie wyłączały
    prądu w całym mieszkaniu (tu się pewnie przyda różnicówka 20A zamiast
    zwykłego nadprądowego).

    Na wkładkę topikową 25A przed licznikiem nie mam zbyt dużego wpływu. Ona
    tam po prostu jest i od bardzo dawna się nie przepaliła (bezpiecznik 20A
    za licznikiem daje radę i odcina zasilanie).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2011-02-14 21:09:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 21:48:30 +0100, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    >20A. Jest wtedy całkiem gorący. Myślę, że z powodu prądu nie większego
    >niż 30A ale za to w dłuższym czasie. Czy zamiana na nowoczesny wyłącznik

    Nie.

    Obejrzyj ta skrzynke, pomacaj po wylaczeniu pradu - aluminium potrafi
    sie grzac na stykach.

> [...]
    >do niej wsadzić aby tak często nie wywalało. Zapewne też przy okazji
    >wyodrębnię oddzielny obwód na kuchnię aby zabawy kuchenne nie wyłączały

    Ty kable sprawdz. Jak jestes pewny ze wytrzymaja to mozesz zwiekszyc
    bezpieczniki, a jak nie to nie ..

    J.

  • 20. Data: 2011-02-14 21:13:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > wyodrębnię oddzielny obwód na kuchnię aby zabawy kuchenne nie wyłączały
    > prądu w całym mieszkaniu (tu się pewnie przyda różnicówka 20A zamiast

    Potrzebujesz 20A do kuchenki, czy wystarczy 16?
    Jak wyodrębniasz, to możesz rozdzielić na więcej obwodów. W obecnym
    mieszkaniu mam chyba 8 obwodów (nie chce mi się dupska podnosić), w
    poprzednim było ich 30 :-).
    No i różnicówka nie zamiast, tylko dodatkowo.

    Waldek