  • 21. Data: 2010-04-02 18:08:26
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejściu
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 10:14:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > No chyba ze tak sie zbliza ze wyprzedzany pojazd blokuje mu widok na
    > chodnik przy przejsciu.

    Otóż to. Rzecz w tym, że przepis jest bardzo restrykcyjny i IMO powinien
    mieć wyjątek mówiący, że jest dozwolone, o ile przed i w jego trakcie
    kierujący ma widoczność przejścia i okolic.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 22. Data: 2010-04-03 00:04:55
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejœciu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Otóż to. Rzecz w tym, że przepis jest bardzo restrykcyjny i IMO powinien
    > mieć wyjątek mówiący, że jest dozwolone, o ile przed i w jego trakcie
    > kierujący ma widoczność przejścia i okolic.

    Taki wyjątek praktycznie by uniemożliwił jego stosowanie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2010-04-04 15:40:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 00:04:55 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Taki wyjątek praktycznie by uniemożliwił jego stosowanie.

    I znów wychodzi, że lepsze jest prawo karające za uczynienei szkody, niz
    prawo zakazujące tego, co teoretycznie może szkodę wyrządzić.

  • 24. Data: 2010-04-04 19:39:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > I znów wychodzi, że lepsze jest prawo karające za uczynienei szkody, niz
    > prawo zakazujące tego, co teoretycznie może szkodę wyrządzić.

    To zależy jakimi kryteriami będziemy oceniać tę lepszość. Zwłaszcza, że
    to jest inny rodzaj prawa, ma inne cele oraz może funkcjonować
    równolegle (i funkcjonuje)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 25. Data: 2010-04-04 21:47:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 19:39:15 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > To zależy jakimi kryteriami będziemy oceniać tę lepszość. Zwłaszcza, że
    > to jest inny rodzaj prawa, ma inne cele oraz może funkcjonować
    > równolegle (i funkcjonuje)

    OK, daje większe bezpieczeństwo.

  • 26. Data: 2010-04-04 21:59:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > OK, daje większe bezpieczeństwo.

    Chyba w wyobraźni.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2010-04-04 23:40:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 21:59:09 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Chyba w wyobraźni.

    Owszem nie, w rzeczywistości. Jedyny problem polega na tym, że do tego
    trzeba wymiaru sprawiedliwości, a nie naszych wieloletnich sądów... No ale
    dlaczego mamy kolejna patologię stosować, żeby ominąć patologię wymiaru
    sprawiedliwości?

  • 28. Data: 2010-04-05 00:04:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Owszem nie, w rzeczywistości. Jedyny problem polega na tym, że do tego
    > trzeba wymiaru sprawiedliwości, a nie naszych wieloletnich sądów...

    Tu już się rozjeżdżasz z rzeczywistością - sądy są takie, a nie inne.
    Druga sprawa: nawet jakby sądy wydawały wyroki w piętnaście sekund i
    były najsprawiedliwsze na świecie to dalej by się od tego nie zrobiło
    bezpieczniej.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2010-04-05 00:47:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Apr 2010 00:04:28 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

> [...]
    > Druga sprawa: nawet jakby sądy wydawały wyroki w piętnaście sekund i
    > były najsprawiedliwsze na świecie to dalej by się od tego nie zrobiło

    Owszem, zrobiłoby się. Obecnie jest 'nie złapią mnie'. Wtedy by było 'jak
    zrobię kuku, to będe miał przejebane'.

  • 30. Data: 2010-04-05 01:02:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Owszem, zrobiłoby się. Obecnie jest 'nie złapią mnie'. Wtedy by było 'jak
    > zrobię kuku, to będe miał przejebane'.

    Adaś, odwiedź czasem naszą rzeczywistość: obecnie za spowodowanie
    kolizji są wymierzane kary, i to o wiele wyższe niż kary za jazdę mogącą
    spowodować kolizję.

    Krzysiek Kiełczewski