  • 31. Data: 2015-10-02 14:40:47
    Temat: Re: Wypadek - poślizg
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 02.10.2015 o 14:26, J.F. pisze:
    > Tak podejrzewam, ze z 95% kierowcow by nie wyprowadzilo.
    > No ale my to moze ci lepsi :-)
    >
    > Inna sprawa, ze 99.999% kierowcow jakos nie wpada w poslizg ...
    > dziewczyne raczej trudno posadzac o szybka jazde, zreszta domorosla
    > analize mielismy ...

    ja tam obstawiam kijowe opony, akurat w "rajdówce" mam na tyle takie
    wyglądające dobrze na deszcz, z bieżnikiem chyba z 7mm, a jak tylko
    lekko mokro to tył się w ogóle nie trzyma i gdyby nie przednie smislicki
    które wyjątkowo dobrze trzymają na mokrym to auto jest nie do
    wyprowadzenia...

    Łukasz

  • 32. Data: 2015-10-02 16:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 13:56, masti wrote:

    > znowu nie rozumiesz słowa pisanego?

    Zapętlasz się. Jak zwykle, gdy palniesz gfłupotę (choć zdarza ci się i
    mądrze pisać).

    EOT.

    Shrek

  • 33. Data: 2015-10-02 16:18:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 14:26, J.F. wrote:

    > Latwo napisac "niedopasowala", ale
    > a) to z jaka predkoscia nalezy jechac, aby dopasowala ?

    Z taką która zostawia odpowiedni margines bezpieczeństwa. Z jaką
    konkretnie - decyduje kierownik na podstawie własnego doświadczenia i
    umiejętności. Nikt za niego tego nie zrobi.

    > b) czy ona mogla o tym wiedziec ... biorac pod uwage nasze kursy na PJ ...

    Na kursie się tego nie nauczysz, jaki by nie był. Takie rzeczy to może
    po kilkunastu/dziesięciu kkm ludzie łapią (a niektórzy nie łaspią nigdy
    aż do pierwszego "W" - zwykle jest to połaczone z nadmierną wiarą w siebie;)

    > Czyli zeby nas nie spotkalo, to nalezy
    > -wolniej jezdzic, czy
    > -wyciac drzewa ?

    Żeby nie wylecieć z drogi wolniej jeździć. Żeby nie wyjebać w drzewo -
    no jak go nie będzie to nikt nie przywali;)

    > Tak podejrzewam, ze z 95% kierowcow by nie wyprowadzilo.
    > No ale my to moze ci lepsi :-)

    Pozostaje mieć nadzieję... Aczkolwiek pamietaj, że w tym kraju 95%
    mężczyzn prowadzi o wiele lepiej niż średnia;) Ja tam od czasu do czasu
    w kontrolowanych okolicznościach sprawdzam kiedy mi dupę zaczyna
    zarzucać. Aczkolwiek poślizgów nie ćwiczę - nie bardzo jest gdzie. A szkoda.

    > Inna sprawa, ze 99.999% kierowcow jakos nie wpada w poslizg ...

    Wpada, wpada... Nie zawsze taki, część opanuje, część akurat w nic nie
    trafi, część będzie miała fatra... Szczerze mówiąc podejrzewam, że
    prawie każdy na tej grupie podbramkową sytuację miał.

    > dziewczyne raczej trudno posadzac o szybka jazde, zreszta domorosla
    > analize mielismy ...

    Aż tak wolno też nie jechała. Koleina z wodą pod lewymi kołami w
    zakręcie też nie pomogła. Moim zdaniem pech - wynika, że młoda była, PJ
    pewnie od niedawna, kobiety ostrożniej jeżdzą więc może po prostu
    poślizgnęła się pierwszy raz. Każdy ma pierwszy raz - od szczęścia czy
    pecha zależy czy wyciągniesz z tego w wnioski, czy będzie za późno na
    naukę. Na szczęście większość nie ma pecha.

    Shrek.

  • 34. Data: 2015-10-02 16:26:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 14:32, J.F. wrote:

    > Czuje sie ... obrazony :)

    Lepiej obrażony niż w czarnym worku:P Skoro nie zwalniasz miedzy
    drzewami, to mam nadzieje, że po prostu nie zapierdlasz wcale:P

    > ja tam z prostej drogi nie wylatuje, wiec czemu mialbym zwalniac ? :-)
    > Z zakretow tez raczej nie.

    A z różnych powodów - ona też nie wylatywała zapewne.

    > Z chlopem idzie sie czasem dogadac.

    Taa. To idź się dogadaj:P Tylko weź coś o zasięgu dłuższym od wideł:P

    > No, im dalej, tym mniej grozne.
    > A jak tak wycinac i po bolu ... 100m od drogi ? 50, 20 ?

    Nie wiem. Obawiam się, że jak wytniesz te, to komuś będą przeszkadzać
    następne. Są spece od dróg, więc pewnie jest i na to norma, albo jest w
    rozporządzeniu.

    > No i dlatego sugeruje, ze mozna nowe posadzic :-)

    Ale ja nie spodziewam się, zebym mógł poczekać 50 lat na te drzewka,
    żeby motorkiem takimi drogami pojeździć. Więc egoistycznie mówię, że
    chce żeby lokalne zostały jak są, a jak ktoś w drzewo przypieprzy, to
    oczywiście smutno mi z tego powodu, ale lokalki nie służą do
    zapierdalania. Mam nadzieję, że mi tego na nagrobku nie napiszą;)

    Shrek.

  • 35. Data: 2015-10-02 16:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-10-02 14:26, J.F. wrote:

    >Z taką która zostawia odpowiedni margines bezpieczeństwa. Z jaką

    Zebys wiedzial przy jakiej predkosci wpadniesz w poslizg, to bys mogl
    jakis margines dobierac.
    Ale nie wiesz :-)

> [...]

    >może po kilkunastu/dziesięciu kkm ludzie łapią (a niektórzy nie
    >łaspią nigdy aż do pierwszego "W" - zwykle jest to połaczone z

    Ano wlasnie. W jej przypadku pierwsze W okazalo sie smiertelne.

> [...]
    >czasu w kontrolowanych okolicznościach sprawdzam kiedy mi dupę
    >zaczyna zarzucać. Aczkolwiek poślizgów nie ćwiczę - nie bardzo jest

    Ano wlasnie.

    >Wpada, wpada... Nie zawsze taki, część opanuje, część akurat w nic
    >nie trafi, część będzie miała fatra... Szczerze mówiąc podejrzewam,
    >że prawie każdy na tej grupie podbramkową sytuację miał.

    Ta sytuacja to te 0.001%.
    Moze zle sie wyrazilem - biorac pod uwage jakies miejsce an drodze, to
    powyzszy % przejezdzajajacych nie wpada.
    Jakby mialo wiecej wpadac, to bysmy samochodow nie mieli.
    No ale oczywiscie w karierze kierowcy to sie usklada ...

    No i czasem przychodzi mgla, a potem mozna przeczytac "100 samochodow
    w karambolu".

    J.

  • 36. Data: 2015-10-02 18:52:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 16:53, J.F. wrote:

    > Zebys wiedzial przy jakiej predkosci wpadniesz w poslizg, to bys mogl
    > jakis margines dobierac.
    > Ale nie wiesz :-)

    Zasadniczo - staram się wiedzieć. Zresztą nieprawda, że trzeba wiedzieć
    przy jakiej prędkości wpadasz w poślizg - wręcz przeciwnie wystarczy
    wiedzieć przy jakiej nie wpadasz i jej nie przekraczać:P Tą taktyke
    stosuje większość:P

    Shrek.

  • 37. Data: 2015-10-02 20:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > przy jakiej prędkości wpadasz w poślizg - wręcz przeciwnie wystarczy
    > wiedzieć przy jakiej nie wpadasz i jej nie przekraczać:P Tą taktyke

    Podziwiam to przekonanie o swojej wiedzy i umiejetnosciach.
    Ta pani zapewne tez jechała z taka, ktora według niej nie powodowała
    wypadania...

  • 38. Data: 2015-10-02 20:24:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 20:00, Budzik wrote:

    > Podziwiam to przekonanie o swojej wiedzy i umiejetnosciach.

    Jakbyś przeczytał coś więcej niż ostatni akapit, to wiedziałbyś, że
    oceniam to (i swoje umiejętności i wypadek nieszczęsnej pani) zupełnie
    inaczej niż to napisałeś. A co do tego, że staram się wiedzieć - po
    prostu czasem staram się sprawdzić kiedy dupa ucieka - oczywiście przy
    prędkościach raczej spacerowych, ale jakiś tam pogląd to daje... W końcu
    dupa ucieka od siły odśrodkowej a nie od prędkości jako takiej.
    Oczywiście mistrzem nie jestem i zdaję sobie z tego sprawę.

    > Ta pani zapewne tez jechała z taka, ktora według niej nie powodowała
    > wypadania...

    To też napisałem, że byłbym bardzo ostrożny w ferowaniu wyroków, bo nie
    ma wcale pewności, ze większośc z nas opanowałaby sytuację lepiej (już
    po uślizgnięciu dupy). Co do wypadania i zdolności oceny - jednak
    podejrzewam, że większość z nas oceniłaby lepiej. Nie wynika to
    prawdopodobnie z jakiś nadzwyczajnych umiejętności, po prostu jesteśmy
    statystycznie starsi i więcej km nawinęliśmy. Większości z nas zdarzało
    się robić głupoty i na nich się troszkę nauczyliśmy/nabraliśmy pokory.
    Babka miała po prostu pecha, że prawdopodobnie jedna z pierwszych (jeśli
    nie pierwsza) poważna lekcja była ostatnią.

    Shrek.

  • 39. Data: 2015-10-02 21:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > dupa ucieka od siły odśrodkowej a nie od prędkości jako takiej.
    > Oczywiście mistrzem nie jestem i zdaję sobie z tego sprawę.

    Odpowiadałem na Twój post ale uwaga była zdecydowanie bardziej ogólna,
    poparta juz kilkoma dyskusjami w temacie: wycinac drzewa czy nie. Nie bierz
    jej prosze do siebie :)
    Co do sprawdzania kiedy dupa ucieka - to oczywiście daje jakis pogląd na
    temat zachowania samochodu, ale juz zadnych na temat zmieniających sie
    warunków na drodze.
    Czasami po prostu sie nie da przewidziec jakiegos oblodzenia, jakis lisci
    czy wreszcie błedu innego kierowcy.

> [...]
    > Babka miała po prostu pecha, że prawdopodobnie jedna z pierwszych (jeśli
    > nie pierwsza) poważna lekcja była ostatnią.

    To prawda.
    Moja taka pierwsza (i jedyna) lekcja to na szczescie droga bez drzew w
    skrajni, przetancowanie lewo prawo lewo gdzie na szczescie nie jechał nikt
    z przeciwka oraz lądowanie tyłem do kierunku jazdy w sniegu na poboczu
    ktore skutkowało tylko i wyłącznie spadnieciem opony z felgi.
    Uszkodzen 0. Miałem szczescie ale tez zarzadca drogi temu szczesciu
    dopomógł usuwając drzewa z najblizszego sasiedztwa drogi i nie kopiąc tam w
    zamian kilku metrowych rowów. Dziękuje!

  • 40. Data: 2015-10-02 21:28:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

> [...]

    Babka miała po prostu pecha, że prawdopodobnie jedna z pierwszych (jeśli
    nie pierwsza) poważna lekcja była ostatnią.
    ---
    Dokładnie!