-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wypadek - poślizg
Date: Fri, 2 Oct 2015 19:00:24 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 51
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<560bce20$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
<mugnnk$90d$1@speranza.aioe.org>
<560c11a6$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>
<muh527$k2g$1@srv.chmurka.net>
<n...@4...com>
<muiujq$3ea$1@srv.chmurka.net> <mujejp$cnr$1@dont-email.me>
<mujgp6$kps$1@node2.news.atman.pl>
<560e7805$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
<mum3o6$8f2$1@node2.news.atman.pl>
<560e9a60$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
<mumcoq$ir8$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<mumi4h$oea$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.173.35.225
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1443812424 1864 79.173.35.225 (2 Oct 2015 19:00:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Oct 2015 19:00:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569554
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>>> Zebys wiedzial przy jakiej predkosci wpadniesz w poslizg, to bys mogl
>>>> jakis margines dobierac.
>>>> Ale nie wiesz :-)
>>>
>>> Zasadniczo - staram się wiedzieć. Zresztą nieprawda, że trzeba wiedzieć
>>> przy jakiej prędkości wpadasz w poślizg - wręcz przeciwnie wystarczy
>>> wiedzieć przy jakiej nie wpadasz i jej nie przekraczać:P Tą taktyke
>>> stosuje większość:P
>>
>> Podziwiam to przekonanie o swojej wiedzy i umiejetnosciach.
>
> Jakbyś przeczytał coś więcej niż ostatni akapit, to wiedziałbyś, że
> oceniam to (i swoje umiejętności i wypadek nieszczęsnej pani) zupełnie
> inaczej niż to napisałeś. A co do tego, że staram się wiedzieć - po
> prostu czasem staram się sprawdzić kiedy dupa ucieka - oczywiście przy
> prędkościach raczej spacerowych, ale jakiś tam pogląd to daje... W końcu
> dupa ucieka od siły odśrodkowej a nie od prędkości jako takiej.
> Oczywiście mistrzem nie jestem i zdaję sobie z tego sprawę.
>
Odpowiadałem na Twój post ale uwaga była zdecydowanie bardziej ogólna,
poparta juz kilkoma dyskusjami w temacie: wycinac drzewa czy nie. Nie bierz
jej prosze do siebie :)
Co do sprawdzania kiedy dupa ucieka - to oczywiście daje jakis pogląd na
temat zachowania samochodu, ale juz zadnych na temat zmieniających sie
warunków na drodze.
Czasami po prostu sie nie da przewidziec jakiegos oblodzenia, jakis lisci
czy wreszcie błedu innego kierowcy.
>> Ta pani zapewne tez jechała z taka, ktora według niej nie powodowała
>> wypadania...
>
> To też napisałem, że byłbym bardzo ostrożny w ferowaniu wyroków, bo nie
> ma wcale pewności, ze większośc z nas opanowałaby sytuację lepiej (już
> po uślizgnięciu dupy). Co do wypadania i zdolności oceny - jednak
> podejrzewam, że większość z nas oceniłaby lepiej. Nie wynika to
> prawdopodobnie z jakiś nadzwyczajnych umiejętności, po prostu jesteśmy
> statystycznie starsi i więcej km nawinęliśmy. Większości z nas zdarzało
> się robić głupoty i na nich się troszkę nauczyliśmy/nabraliśmy pokory.
> Babka miała po prostu pecha, że prawdopodobnie jedna z pierwszych (jeśli
> nie pierwsza) poważna lekcja była ostatnią.
>
To prawda.
Moja taka pierwsza (i jedyna) lekcja to na szczescie droga bez drzew w
skrajni, przetancowanie lewo prawo lewo gdzie na szczescie nie jechał nikt
z przeciwka oraz lądowanie tyłem do kierunku jazdy w sniegu na poboczu
ktore skutkowało tylko i wyłącznie spadnieciem opony z felgi.
Uszkodzen 0. Miałem szczescie ale tez zarzadca drogi temu szczesciu
dopomógł usuwając drzewa z najblizszego sasiedztwa drogi i nie kopiąc tam w
zamian kilku metrowych rowów. Dziękuje!
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.15 21:28 re
- 03.10.15 19:30 masti
- 05.10.15 20:30 m4rkiz
- 07.10.15 21:40 cef
- 08.10.15 19:13 re
- 08.10.15 21:58 cef
- 22.10.15 19:51 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800