  • 1. Data: 2010-02-10 10:38:55
    Temat: Re: Wymiana procesora - czy to ma sens
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > x) czy operacja się uda, tzn. czy jeśli włożę C2D to będzie to wszystko
    > działać, czy chipset, BIOS pociągnie?

    Na 99% sie uda.

    > x) czy będę musiał zmieniać jakieś parametry w biosie, np. napięcie
    > prądu zasilającego procesor?

    Dajesz wszystko na auto i sam wykryje.

    > x) czy warto kupić używany procesor, np. na Allegro?

    Jesli cena sporo nizsza to ma sens.

    > x) czy to ma sens, czy będzie odczuwalna poprawa wydajności - czy szkoda
    > kasy i lepiej nie zawracać sobie głowy?

    Miedzy PentiumD a C2D jest przepasc technologiczna. Wg. mnie warto.

  • 2. Data: 2010-02-10 10:39:43
    Temat: Wymiana procesora - czy to ma sens
    Od: budda <n...@n...xx>

    witam,

    sukcesywnie rozbudowuję kupiony jakiś czas temu komputer, i zastanawiam
    się nad wymianą procesora. Wiem, że rzadko się to robi :) dlatego pytam.

    W tej chwili mam Pentium D 925 3.0 GHz, 4 MB cache 800 MHz FSB (grzeje
    się jak nieszczęście, boxowe chłodzenie wywaliłem już dawno), chciałbym
    wstawić Core 2 Duo. Płyta główna to Asus P5L-VM 1394 (chipset Intel
    945G). Na stronie Asusa jest informacja, ze płyta wspiera m.in. C2D
    E6400, E6600, E6700, na stronach Intela też napisali, że chipset 945G
    obsługuje te procesory.

    do tego mam dysk Samsung SpinPoint F3 1TB, 4 GB RAM, Radeon 4770.
    Komputer wykorzystywany jako rodzinny, również do gier, poza tym
    internet, pakiet biurowy, trochę obróbki zdjęć itd.

    I teraz moje pytania :)

[...]

    będę wdzięczny za odpowiedź na wszystkie lub niektóre pytania :)

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 3. Data: 2010-02-10 10:50:39
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-02-10 11:38, Grzegorz Prędki pisze:

    > Jesli cena sporo nizsza to ma sens.

    cena za używany jest sporo niższa, poza tym nowe C2D z tych serii ciężko
    już dostać, ale z drugiej strony trochę boję się używanego sprzętu...
    poza ryzykiem, że procesor będzie jakoś fizycznie uszkodzony i po prostu
    nie będzie działać, są jeszcze jakieś inne zagrożenia? np. jeśli był
    podkręcany - czy mogło mu to zaszkodzić?

    dziękuję za pozostałe odpowiedzi :)

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 4. Data: 2010-02-10 11:02:40
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    budda pisze:

> [...]
    > nie będzie działać, są jeszcze jakieś inne zagrożenia? np. jeśli był
    > podkręcany - czy mogło mu to zaszkodzić?

    Jesli nie byl traktowany zbyt duzym napieciem to nie ma obaw.

  • 5. Data: 2010-02-10 13:03:22
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-10 11:39, budda pisze:
> [...]
    > 945G). Na stronie Asusa jest informacja, ze płyta wspiera m.in. C2D
    > E6400, E6600, E6700, na stronach Intela też napisali, że chipset 945G

    Tylko zwróć uwagę że najprawdopodobniej chodzi o stare C2D 65nm (a nie
    nowe E6xxx 45nm).

    miab

  • 6. Data: 2010-02-10 13:05:45
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 11:39:43 +0100, budda napisał(a):

    > x) czy operacja się uda, tzn. czy jeśli włożę C2D to będzie to wszystko
    > działać, czy chipset, BIOS pociągnie?

    Dobra rada - bo przy roznych C2D wymagane sa rozne wersje BIOS. Wiec zmien
    BIOS zanim wlozysz nowy procek, lub sprawdz czy masz dla niego odpowiedni.

    --
    Mark

  • 7. Data: 2010-02-10 13:26:18
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-02-10 14:03, miab pisze:

    > Tylko zwróć uwagę że najprawdopodobniej chodzi o stare C2D 65nm (a nie
    > nowe E6xxx 45nm).

    na stronach Intela znalazłem, że procesory, które wymieniłem (E6400,
    E6600, E6700) są w technologii 65 nm, w technologii 45 nm są E7xxx i
    E8xxx. Czy różnica w wydajności między nimi jest duża, i czy w te stare
    też warto zainwestować?

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 8. Data: 2010-02-10 13:28:20
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-02-10 14:05, Mark pisze:

    > Dobra rada - bo przy roznych C2D wymagane sa rozne wersje BIOS. Wiec zmien
    > BIOS zanim wlozysz nowy procek, lub sprawdz czy masz dla niego odpowiedni.

    tak, to sprawdziłem wcześniej, BIOS mam w jednej z najnowszych wersji i
    jest odpowiedni.

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 9. Data: 2010-02-10 13:51:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "budda" <n...@n...xx> napisał w wiadomości grup
    ..
    > x) czy operacja się uda, tzn. czy jeśli włożę C2D to będzie to wszystko
    > działać, czy chipset, BIOS pociągnie?

    Jak bios rozpozna to pójdzie

    > x) czy będę musiał zmieniać jakieś parametry w biosie, np. napięcie prądu
    > zasilającego procesor?

    Jak masz ustawione na auto to nic.

    > x) czy warto kupić używany procesor, np. na Allegro?

    Jeżeli działa - tak.

    > x) czy to ma sens, czy będzie odczuwalna poprawa wydajności - czy szkoda kasy
    > i lepiej nie zawracać sobie głowy?

    Za leży ile kasy chcesz przeznaczyć. Jeżeli nie jest to dla ciebie majątek, to w
    grach powinieneś odczuć różnicę.

    > będę wdzięczny za odpowiedź na wszystkie lub niektóre pytania :)

    Tylko ostrożnie wkładaj, bo widziałem przypadki przy zmianie CPU osoba nie
    odblokowała dźwigienką gniazda i wyrwała procesor bez nóżek (athlon x2). ;)

  • 10. Data: 2010-02-10 14:25:34
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    qwerty pisze:

    > Tylko ostrożnie wkładaj, bo widziałem przypadki przy zmianie CPU osoba
    > nie odblokowała dźwigienką gniazda i wyrwała procesor bez nóżek (athlon
    > x2). ;)

    Zakładałeś chociaż raz C2D, widziałeś go z bliska?
    Następny bajkopisarz.
    Nóżki można ze śmiechu stracić :-)