    From: budda <n...@n...xx>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Wymiana procesora - czy to ma sens
    Date: Wed, 10 Feb 2010 11:39:43 +0100

    witam,

    sukcesywnie rozbudowuję kupiony jakiś czas temu komputer, i zastanawiam
    się nad wymianą procesora. Wiem, że rzadko się to robi :) dlatego pytam.

    W tej chwili mam Pentium D 925 3.0 GHz, 4 MB cache 800 MHz FSB (grzeje
    się jak nieszczęście, boxowe chłodzenie wywaliłem już dawno), chciałbym
    wstawić Core 2 Duo. Płyta główna to Asus P5L-VM 1394 (chipset Intel
    945G). Na stronie Asusa jest informacja, ze płyta wspiera m.in. C2D
    E6400, E6600, E6700, na stronach Intela też napisali, że chipset 945G
    obsługuje te procesory.

    do tego mam dysk Samsung SpinPoint F3 1TB, 4 GB RAM, Radeon 4770.
    Komputer wykorzystywany jako rodzinny, również do gier, poza tym
    internet, pakiet biurowy, trochę obróbki zdjęć itd.

    I teraz moje pytania :)

    x) czy operacja się uda, tzn. czy jeśli włożę C2D to będzie to wszystko
    działać, czy chipset, BIOS pociągnie?
    x) czy będę musiał zmieniać jakieś parametry w biosie, np. napięcie
    prądu zasilającego procesor?
    x) czy warto kupić używany procesor, np. na Allegro?
    x) czy to ma sens, czy będzie odczuwalna poprawa wydajności - czy szkoda
    kasy i lepiej nie zawracać sobie głowy?

    będę wdzięczny za odpowiedź na wszystkie lub niektóre pytania :)

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski