  • 1. Data: 2010-02-09 18:22:51
    Temat: Laptop i problemy z dyskami
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    Witam
    Laptop to HP dv5-1140ew. Po podłączeniu dysku Seagate 320GB/7200RPM co
    jakiś czas słychać odgłos taki, jakby głowice parkowały i zaraz
    powracały do "miejsca pracy", co widać np: w zacinających się na ok. 1s
    filmach.

    Myśląc, że to wina dysku nabyłem WD 320GB/7200RPM, problem jest
    dokładnie taki sam, ale o wiele rzadziej występuje.

    Na oryginalnym dysku Hitachi 250GB/5400RPM problem nie występował w ogóle.

    Na każdym z powyższych dysków jest zainstalowany Windows 7 x64
    (oryginalny) wraz ze wszystkimi aktualnymi sterownikami ze strony HP.
    Bios również najnowszy.

    Opisany problem nie występuje w ogóle pod Ubuntu 9.10 "Karmelkowy
    koliberek", natomiast po zainstalowaniu na dysku Seagate 320GB zgłasza
    komunikat, że dysk musi być natychmiast wymieniony z powodu
    przekroczonej ilości uszkodzonych bloków (Bad blocki). Nie pojawia się
    taki komunikat po zainstalowaniu na dysku WD 320GB.

    Wszystkie dyski są SATA-II.

    Jak ewentualnie reklamować tego laptopa u producenta, jak opisać
    problem? Laptop musi być dostarczony z oryginalnymi podzespołami, a one
    działają prawidłowo.

    Pozdrawiam, Grzesiek.

  • 2. Data: 2010-02-09 23:37:52
    Temat: Re: Laptop i problemy z dyskami
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.09 19:22, Grzegorz pisze:
    > Laptop to HP dv5-1140ew. Po podłączeniu dysku Seagate 320GB/7200RPM co

    podłączeniu w jaki sposób ?
    wymieniłeś dysk w laptopie ?

    > Na oryginalnym dysku Hitachi 250GB/5400RPM problem nie występował w ogóle.

    A system windows z tego dysku sklonowałeś na nowy dysk, czy też
    zainstalowałeś na nowo ?

    > Opisany problem nie występuje w ogóle pod Ubuntu 9.10 "Karmelkowy
    > koliberek",

    Czyli to sprawka softu.

> [...]
    > przekroczonej ilości uszkodzonych bloków (Bad blocki). Nie pojawia się
    > taki komunikat po zainstalowaniu na dysku WD 320GB.

    No to odczytujesz smarta i wiesz już czy możesz reklamować seagate'a.

    > Jak ewentualnie reklamować tego laptopa u producenta,

    Ale dlaczego ? To przecież z kupnymi dyskami masz problem albo z Windowsami.

    > Laptop musi być dostarczony z oryginalnymi podzespołami, a one
    > działają prawidłowo.

    Sam sobie odpowiedziałeś.

    --
    Mar