  • 11. Data: 2011-03-11 02:05:10
    Temat: Re: Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Bzdura.

    Ok, idealnie spasowane, moze byc ?

    sz.

  • 12. Data: 2011-03-11 02:10:05
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > .Tutaj teksty żeby w dupę
    > nie dawać pzrez ileśtam kilometrów a oni moc maksymalną sprawdzają na
    > sztuce
    > nówce.

    Bo sa rozne szkoly "docierania". Chodzi o dobre osadzenie pierscieni na
    tlokach.

    sz.

  • 13. Data: 2011-03-11 06:25:16
    Od: Zaba <z...@g...pl>

    Dawidus wrote:
    > Użytkownik "Grabosz"<g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > --
    >
    > zawsze ma to sens. Nawet w b nowoczesnym silniku powstają na początku opiłki
    > których warto się z silnika pozbyć wraz z olejem usuwając tą "pastę ścierną"
    > z silnika. Gdybym kupił nowe auto, nikt nie przekonałby mnie abym tego nie
    > zrobił :-)))
    >
    > Dawid
    nie ma sensu. nawet mozna powiedziec jest szkodliwe, bo do prawidlowego
    dotarcia nowego silnika pewna ilosc "materialu sciernego" w oleju jest
    niezbedna. mozna spotkac opinie ze dla prawidlowego dotarcia nowego
    silnika przez pierwsze 10 -15 tys km nie zaleca sie uzywania olejow
    syntetycznych ze wzgledu na ich wieksza "sliskosc" w porownaniu do oljow
    mineralnych.

  • 14. Data: 2011-03-11 07:05:49
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat

    Grupowicze też mają różne opinie :)

  • 15. Data: 2011-03-11 07:15:10
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > silnika przez pierwsze 10 -15 tys km nie zaleca sie uzywania olejow
    > syntetycznych ze wzgledu na ich wieksza "sliskosc" w porownaniu do oljow

    Z powyższego można by wyciagnąć wniosek że wymieniając olej co 5 tys km na
    syntetyczny silnik dotrze się dopiero po kilkudziesięciu tys km bo będize
    miał za czysty olej.

  • 16. Data: 2011-03-11 08:26:24
    Od: "kml" <f...@g...lp>

> [...]
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat

    Ja bym zmienił. Nic złego się nie stanie od jednej ekstra wymiany oleju i
    filtra.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 17. Data: 2011-03-11 08:33:48
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zrobic jak jest napisane w instrukcji obslugi

  • 18. Data: 2011-03-11 09:05:10
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat

    w serwisie w którym pracowałem doradcy serwisowi polecali klientom wymianę
    po ok 1,5kkm, później co 15kkm, przy takich interwałach i postępowaniu nie
    było problemów z zapiekającymi się pierścieniami (w szczególności
    zgarniaczami oleju), a same silniki potrafiły zrobić bez remontu >400kkm
    (benzyna), dlatego jestem przekonany, że taka wymiana ma sens, podobnie
    zresztą jak wymiany oleju co 15kkm (a nie 30 czy 45kkm sic!),

    brat

  • 19. Data: 2011-03-11 09:29:45
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > w serwisie w którym pracowałem doradcy serwisowi polecali klientom wymianę
    > po ok 1,5kkm, później co 15kkm,

    Bo dla serwisu to zarobiona kasa.
    Jeden zaleca a inny trzyma sie wskazan producenta i nie proponuje tego :)

> [...]
    > że taka wymiana ma sens, podobnie zresztą jak wymiany oleju co 15kkm (a

    Masz jakas satystyke na ten temat poparta badaniami ?
    To raczej czysta teoria, od zbyt wielu skladowych zalezy ile km wytrzyma
    silnik.

    sz.

  • 20. Data: 2011-03-11 09:38:59
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "szufla" <p...@p...pr> napisał w wiadomości

    > Bo dla serwisu to zarobiona kasa.
    > Jeden zaleca a inny trzyma sie wskazan producenta i nie proponuje tego :)

    Jasne, bo jak kupisz oryginalny filtr oleju to serwis po tajnych znakach się
    zorientuje że olej był wymieniany poza ASO.

    > Masz jakas satystyke na ten temat poparta badaniami ?
    > To raczej czysta teoria, od zbyt wielu skladowych zalezy ile km wytrzyma
    > silnik.

    Czy masz statystyki poparte badaniami mówiące o tym, że nie wymienianie
    oleju po pierwszych kilku tys. kilometrów nie pogarasza żywotności silnika?

    --
    pozdrawiam
    kml