  • 21. Data: 2011-03-11 10:05:02
    Temat: Re: Wymiana oleju w nowym silniku - czy to ma sens?
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Kompletnie sie nie rozumiemy.
    Ja niczego nie musze udowadniac bo przeciez nikomu nie zabraniam jesli moge
    tak napisac, wymieniac oleju inaczej niz proponuje producent. Jezeli czujesz
    sie z tym lepiej, masz czas i do wyrzucenia troche kasy to mozesz wymieniac
    nawet co 50km :)

    sz.

  • 22. Data: 2011-03-11 10:06:25
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "szufla" <p...@p...pr> napisał w wiadomości
> [...]
    > czujesz sie z tym lepiej, masz czas i do wyrzucenia troche kasy to mozesz

    Uważasz, że pierwsza wymiana po 3kkm w nowym samochodzie nie jest konieczna
    bo nie ma to wpływu na silnik więc pytałem na jakiej podstawie tak uważasz.
    Owszem, czytałm o dotarciu w fabryce etc. nie mniej jednak z radością
    poczytam coś więcej na ten temat. Olej wymieniam co 10tys i jest ok według
    mnie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 23. Data: 2011-03-11 10:28:07
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Uważasz, że pierwsza wymiana po 3kkm w nowym samochodzie nie jest
    > konieczna bo nie ma to wpływu na silnik więc pytałem na jakiej podstawie
    > tak uważasz.
    Ile razy mam powtarzac ?
    Masz napisane w ksiazce gwarancyjnej po 3 tys, wymieniaj po 3. Proste.
    Niestety nie sadze zebys znalazl takiego producenta. Na 100% nie proponuje
    tego Porsche :)

    sz.

  • 24. Data: 2011-03-11 10:33:31
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Bo dla serwisu to zarobiona kasa.
    > Jeden zaleca a inny trzyma sie wskazan producenta i nie proponuje tego :)

    > Masz jakas satystyke na ten temat poparta badaniami ?

    nie mam, autor wątku pytał o opinię i wyraziłem ją, sam wyciągnie wnioski,

    brat

  • 25. Data: 2011-03-11 10:54:34
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Ile razy mam powtarzac ?
    > Masz napisane w ksiazce gwarancyjnej po 3 tys, wymieniaj po 3. Proste.
    > Niestety nie sadze zebys znalazl takiego producenta. Na 100% nie proponuje
    > tego Porsche :)

    Jeszcze 10 lat temu takie informacje były zapisane w instrukcji a później
    zniknęły a w ich miejsce pojawiły się normy zużycia oleju rzędu 1l/1000km.

    Poza tym odniosłem wrażenie, że rozmawiamy o zwykłych samochodach a nie
    "sportowych".
    --
    pozdrawiam
    kml

  • 26. Data: 2011-03-11 11:20:58
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Jalowa dyskusja.

    sz.

  • 27. Data: 2011-03-11 11:30:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 11:20:58 +0100, szufla wrote:
    >Jalowa dyskusja.

    Tak jest. Dopoki ktos nie bedzie mial kilku pojazdow i nie wyda na
    analizy, bedzie jalowa :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-03-11 11:31:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 00:32:38 +0100, szufla wrote:
    >Nie ma sensu, to moja opinia :)

    Ale ze wszystkich roznych legend ta wydaje sie miec sporo sensu i
    kosztuje niewiele :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-03-11 11:45:22
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grabosz <g...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Tak się zastanawiam czy jest sens wymieniać olej silnikowy w nowym
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?
    > Opinie na ten temat są różne, ale chętnie poczytam co sądzą na ten temat
    > grupowicze.

    swoj wymienilem po ca. 2000 km, teraz z przerspektywy 5 lat i 83.000 km,
    uwazam, iz nie wiem czy to bylo az tak wymagane, pewnie spuscilem jakis
    opilki, teraz bym zostawil oryginalny, niby grosze bo ca, 225 zeta
    (olej+filtr), ale obecnie to prawie bak paliwa ;)

    Gdybym ponownie bede mial nowe auto - skupil bym sie na "ukladaniu" auta i
    skrzyni, tak jak zrobilem to z obecnym, jezdzilem i wachlowałem lewarkiem,
    delikatne hamowanie itp. ale olej chyba bym zostawil oryginalny.

  • 30. Data: 2011-03-11 12:11:49
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grabosz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak się zastanawiam czy jest sens wymieniać olej silnikowy w nowym
    > samochodzie po tzw. okresie docierania przy przebiegu ok 2000 - 3000 km?

    Według mnie to akademicka dyskusja, ale wyrażę swoją opinię:
    nie ma sensu ani na przedłużenie żywotności silnika ani ekonomicznego.
    Za zaoszczędzone pieniądze kup żonie/dziewczynie jakiś prezent, większy
    będzie z tego pożytek. :-)