eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana akumulatora AGM (Start-stop)Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
    !news.alt.net!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.a
    m4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    References: <o...@l...harvard.local>
    Date: Fri, 22 Jan 2021 18:15:02 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 67
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.137.93
    X-Trace: 1611335706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 546 83.6.137.93:20656
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2936
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690557
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .12.2020 o 18:03 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > akumulator w moim aucie chyba do wiosny nie dotrzyma.
    > Akumulator typu AGM (do aut z systemem start-stop). Doczytałem w
    > internetach, że nie można w jego miejsce wstawić zwykłego rozruchowego -
    > musi być też AGM (95Ah, bije po kieszeni) i dodatkowo trzeba wymianę
    > robić w serwisie - wpisuje się nr akumulatora w sterowniku start-stop
    > (inaczej auto zapala kontrolkę). Prawda to? - wymieniał ktoś na własną
    > rękę AGM?
    > Moje auto to Kia Sorento.
    >

    no i nie kupiłem nowego. Kupiłem za to prostownik automatyczny i
    woltomierz podpinany do gniazda zapalniczki. Ładuję tym prostownikiem i
    sobie obserwuję wskazania woltomierza - i mam niespodziankę.
    Jak się świecą ksenony to mam napięcie ładowania 14,3-14,4V. Jak się
    świecą dzienne (ledy) to napięcie przy obecnych temp mam 14.9V. Nie ma
    znaczenia czy jest inne obciążenie - przy włączonych wszystkich
    odbiornikach energii (podgrzewane wszystkie fotele, lusterka, nagrzewnica
    szyby, ogrzewanie tylnej szyby itp.) nadal mam 14.9 lub 14,3-14,4V w
    zależności od xenonów. To jakaś ochrona przetwornicy ksenonów? Miał ktoś
    coś podobnego? Prostownik automatyczny (z lidla lub biedronki, ma "tryb
    zimowy") nie ładuje mi akumulatora do "pełna" - po trzech dniach mam na
    nim wskazanie "naładowany" i napięcie 12,8V - ale po odpięciu prostownika
    napięcie na aku spada do 12,2V. Co ciekawe przy -21 st. ten akumulator i
    tak zakręcił rozrusznikiem i auto zapaliło.
    Od 2 miesięcy nie miałem żadnej "trasy" - max 100km "ciurkiem", akumulator
    ewidentnie niedoładowany (może padlina) ale daje radę.


    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: