  • 1. Data: 2012-05-31 02:19:47
    Temat: Wymiana P4 na P4 z HT. Czy konieczna reinstalacja XP ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Przymierzam się do wymiany P4 Nortwooda 2.8 GHz FSB 533, na 3.0 GHz FSB 800 z
    HT. Płyta Intel D865GBF.
    Czy jest szansa, że system ruszy normalnie, czy konieczna będzie reinstalacja ?
    PP

  • 2. Data: 2012-05-31 06:28:49
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    PL(N)umber_One wrote:

    > Przymierzam się do wymiany P4 Nortwooda 2.8 GHz FSB 533, na 3.0 GHz FSB
    > 800 z HT. Płyta Intel D865GBF.
    > Czy jest szansa, że system ruszy normalnie, czy konieczna będzie
    > reinstalacja ? PP

    Ruszy na 99%, tylko pewnie będziesz musiał zmienić typ komputera na
    wieloprocesorowy z interfejsem acpi żeby zobaczyć te dwa wurtualne
    procesory.(w managerze urządzeń trzeba zmienić sterownik dla pozycji
    komputer i zrestartować)
    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 3. Data: 2012-05-31 08:07:46
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    wozniak grzegorz nabazgrał(a):

    > Ruszy na 99%, tylko pewnie będziesz musiał zmienić typ komputera na

    Ten 1% jest zarezerwowany na bios który może nie obsługiwać danego procka.

  • 4. Data: 2012-05-31 10:14:48
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

> [...]
    > wieloprocesorowy z interfejsem acpi żeby zobaczyć te dwa wurtualne
    > procesory.(w managerze urządzeń trzeba zmienić sterownik dla pozycji

    ja robiłem taki manewr jakieś 5 lat temu i XP zobaczył automatycznie od razu
    bez żadnych kombinacji. Dodam, że w praktyce wydajność była mizerna z tego
    HT a np. Crysis 1 chodził o wiele lepiej na starym Northwoodzie.

  • 5. Data: 2012-05-31 10:18:11
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Doxent nabazgrał(a):

> [...]
    > razu bez żadnych kombinacji. Dodam, że w praktyce wydajność była
    > mizerna z tego HT a np. Crysis 1 chodził o wiele lepiej na starym

    Bo do HT trzeba mieć soft który z tego korzysta.

  • 6. Data: 2012-05-31 13:59:14
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał:

> [...]
    800 z
    > HT. Płyta Intel D865GBF.
    > Czy jest szansa, że system ruszy normalnie, czy konieczna będzie

    System nie powinien sie buntować. Pytanie, czy MB obsługuje ten typ
    procesora.

    Remek

  • 7. Data: 2012-05-31 14:17:47
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-31 10:18, Chris wrote:
    > Doxent nabazgrał(a):

    > Bo do HT trzeba mieć soft który z tego korzysta.

    Problem z HT związany jest z tym, że wydajność wątków jest
    nieprzewidywalna. Jeżeli teraz oprogramowanie wykryje dwuwątkowy
    procesor, prace rozdzieli na dwa wątki, które się ze sobą komunikują,
    mogą się blokować.

    Lepiej to działa na procesorach wielocore'owych, gdzie scheduler jest w
    stanie rozróżnić fizyczne core'y od HT (albo dokładniej zajętość
    fizyczynych core'ów)

  • 8. Data: 2012-05-31 14:59:56
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał:

    > Problem z HT związany jest z tym, że wydajność wątków jest
    > nieprzewidywalna.

    Mam PIV 2,6 z HT i porównanie z PIV 2,4 bez HT. Wdajność tego z HT jest
    jakieś 60% lepsza.

    Remek

  • 9. Data: 2012-05-31 15:10:55
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Remek nabazgrał(a):

    > Mam PIV 2,6 z HT i porównanie z PIV 2,4 bez HT. Wdajność tego z HT jest
    > jakieś 60% lepsza.

    Czym sprzwdzałeś ?

  • 10. Data: 2012-05-31 16:09:25
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Remek <n...@g...com> napisał(a):
    > System nie powinien sie buntować. Pytanie, czy MB obsługuje ten typ
    > procesora.
    >
    > Remek

    Według dokumentacji płyty (pobrałem oryginalną ze strony Intela), zarówno ten
    model płyty jak i BIOS, obsługują wszystkie P4 z HT, za wyjątkiem P4 z tkzw.
    Extreme Edition. Dziękuję.