  • 41. Data: 2015-05-12 17:06:18
    Temat: Re: Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 12/05/2015 08:55, Poldek wrote:

    > No i wylądowałem z GeForce GT210 w wykonaniu Gigabyte 1 GB DDR3.
    > Karta bezgłośna (radiator bez wiatraczka), w komplecie krótki śledź,
    > radiator nie wystaje przesadnie, więc zmieściła się idealnie i nie
    > warczy. Nie ciągnie prądu z Bełchatowa, zasilacz nie dymi. Ogólnie obraz
    > na monitorze, jakby się nico poprawił, jest jakby mniej rozmyty, ale
    > może to złudzenie. Filmiki flaszowe przyspieszyły i daje się to oglądać,
    > ale wciąż na niektórych potrafi się przyciąć. Np.
    > https://vimeo.com/127121696

    Narzekałeś, że dużo nowsza i wydajniejsza konstrukcja 610 ciągnie za
    dużo prądu a kupiłeś kartę, która ciągnie niewiele, ale jednak więcej
    prądu za to oferuje mniej. ;D
    Zgoda, cena niższa, ale na rynku wtórnym niewiele.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 42. Data: 2015-05-12 18:58:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > prądu za to oferuje mniej. ;D
    > Zgoda, cena niższa, ale na rynku wtórnym niewiele.

    Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?
    Bo nic nie znalazłem, co by uzasadniało zapłacenie dodatkowych zł za
    GT610. Druga sprawa, być może ważniejsza, że GT210:
    a. była realnie do kupienia w sklepie za rogiem, GT610 nie ma.
    b. karta GT210 jest 0dB, czyli bez wiatraczka, ma mało odstający
    radiator i krótki śledź w zestawie. GT610 jest do dostania gdzieś tam
    wirtualnie w wersji silent, ale ma rozbudowany radiator, który nie
    mieści się u mnie w budzie i nie ma w zestawie krótkiego śledzia.

    Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens
    dopłacać do GT610 i czekać na nią?

  • 43. Data: 2015-05-12 21:11:54
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?

    Geforce 520 i 610 mają nowszą wersję Purevideo niż 210. Teoretycznie powinna
    bardziej odciążyć procesor przy filmach. Oraz oczywiście lepszą wydajność w
    grach (no i Directx 11 a nie 10), choć to akurat bez znaczenia dla ciebie.
    Tymczasem możesz podkręcić CPU, bo to on wciąż jest wąskim gardłem. Na
    integrze starszej i słabszej od Geforce 210, ale z procesorem Athlon x3 te
    filmy chodzą przy 50% obciążeniu CPU.

    > Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens
    > dopłacać do GT610 i czekać na nią?

    Jaki ma CPU i GPU? Możesz wymienić całość. Celeron Haswell za 150 zł jest
    dużo szybszy od 5200+, jego integra jest dużo nowsza od GF610, wspiera już
    (teoretycznie) najnowsze kodeki jak HEVC czy H265. Lub któryś APU od AMD.

  • 44. Data: 2015-05-12 22:01:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    maX wrote:

> [...]
    > integrze starszej i słabszej od Geforce 210, ale z procesorem Athlon x3
    > te filmy chodzą przy 50% obciążeniu CPU.

    Zainstalowałem 64-bitową przeglądarkę Palemoon i te filmy na vimeo idą w
    niej płynnie i pięknie. Chociaż flashplayer mam cały czas 32-bitowy.

> [...]
    > jest dużo szybszy od 5200+, jego integra jest dużo nowsza od GF610,
    > wspiera już (teoretycznie) najnowsze kodeki jak HEVC czy H265. Lub

    Taki sam komputer, czyli Athlon 64 ×2 5200+, 8 GB RAM, Win7 64.

  • 45. Data: 2015-05-12 23:49:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Zainstalowałem 64-bitową przeglądarkę Palemoon i te filmy na vimeo idą w
    > niej płynnie i pięknie.

    Mogłeś to sprawdzić przed zakupem nowej karty. Mogłoby się okazać że nawet
    na tej zintegrowanej 6150 chodzi płynnie.

    > Chociaż flashplayer mam cały czas 32-bitowy.

    Flash nie ma znaczenia, ważne jak dana przeglądarka radzi sobie z filmami.
    Jedne robią to lepiej (chrome, najefektywniej korzysta z akceleracji
    sprzetowej w karcie graficznej), inne gorzej.

    > Taki sam komputer, czyli Athlon 64 ×2 5200+, 8 GB RAM, Win7 64.

    J/w. Sprawdź jak te filmy chodzą pod innymi przeglądarkami na aktualnym CPU
    i GPU.
    Tylko do tego 6150 wgraj najnowsze sterowniki.

  • 46. Data: 2015-05-13 09:48:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    maX wrote:

    > J/w. Sprawdź jak te filmy chodzą pod innymi przeglądarkami na aktualnym
    > CPU i GPU.
    > Tylko do tego 6150 wgraj najnowsze sterowniki.

    Czyli dopłacanie do GT610 i męczenie się z wirującym wiatraczkiem nie ma
    sensu.

  • 47. Data: 2015-05-13 18:54:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 12/05/2015 17:58, Poldek wrote:

    > Co daje więcej GT610 w porównaniu do GT210 za te 30% droższe pieniądze?
    > Bo nic nie znalazłem, co by uzasadniało zapłacenie dodatkowych zł za
    > GT610.

    I OK. Uważasz, że nie jest warta wydania trzech dych więcej... Po co
    przepłacać?
    Już pominę fakt, że różnice w cenach używek są praktycznie żadne.

    > Druga sprawa, być może ważniejsza, że GT210:
    > a. była realnie do kupienia w sklepie za rogiem, GT610 nie ma.

    To jest "jakiś" argument.
    Ja jednak kupuję tylko online bo dostaję dokładnie to czego chcę a nie
    to co akurat mają w sklepie na półce. ;D

> [...]
    > wirtualnie w wersji silent, ale ma rozbudowany radiator, który nie
    > mieści się u mnie w budzie i nie ma w zestawie krótkiego śledzia.

    Bullshit. Są do kupienia takie ze śledziem w komplecie. Ponadto nie wiem
    czego nie możesz zmieścić? W tym Esprimo, do którego pytałeś o kartę,
    jest mnóstwo miejsca na taką z wyższym radiatorem, pod warunkiem, że
    wyciągniesz DVI-Card (która po raz jest zbędna, po dwa i tak musisz ją
    wyjąć by zwolnić śledzia, bez względu czy ma niski czy też wysoki
    radiator) - radiator idealnie mieści się w środku budy i
    nie blokuje niczego poza slotem na wspomniany DVI-Card.

    > Mam jeszcze jeden taki komputer, będę kupował drugą kartę, czy jest sens
    > dopłacać do GT610 i czekać na nią?

    To Twój wybór. Jeśli jesteś świadomy różnic i wiesz czego oczekujesz to
    IMO jest prosty.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 48. Data: 2015-05-13 22:35:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > nie blokuje niczego poza slotem na wspomniany DVI-Card.

    > To Twój wybór. Jeśli jesteś świadomy różnic i wiesz czego oczekujesz to

    Więc tak...
    Poczytałem, posprawdzałem tu i tam i moja wersja karty, czyli Gigabyte
    GT210 silent ver. 1.1 obsługuje DirectX 11.1. Czyli kwalifikuje się w
    razie czego do Windows 8, a pewnie i Windows 10.
    Nie ma lepszej karty low profile silent z małym radiatorem, niż ta
    karta. Są karty GT610 silent low profile, ale mają duże radiatory i u
    mnie taki radiator się nie mieści.
    Oczywiście wyciągnąłem tą przelotkę na DVI, która stała obok PCI express
    - inaczej nie da się zamontować karty.
    Obok PCIe jest u mnie coś, co musiałbym wymontować, żeby zmieścić taki
    radiator, a i tak nie wiadomo, czy nie haczyłby o inne elementy na
    płycie. Obudowa mała, dość ciasna (ale bez przesady).
    Kupowałem w sklepie obok, sprzedawca był całkiem obeznany i nie robił
    sztucznych problemów, więc najpierw dał mi kartę z dużym radiatorem,
    żebym mógł przymierzyć.
    Kupuję nieraz w internecie i to daleko, ale lokalny biznes należy
    wspierać i przy okazji podtrzymywać relacje ze społecznością lokalną.
    Podsumowując: wygląda na to, że nie ma lepszej karty dla mnie.
    Na razie jestem coraz bardziej zadowolony z tej karty:
    1. absolutna cisza, brak wiatraczka;
    2. karta mieści się w budzie bez dodatkowych kompromisów;
    3. obsługuje DirectX 11.1 na przyszłość, a 11 na teraz;
    4. nie przeciąża zasilacza, nie grzeje się;
    5. Windows ogólnie stał się bardzo resposywny;
    6. płynnie odtwarza 99% filmików HD na vimeo;

    W sumie jestem bardzo zadowolony z tej karty. Windows jest super
    responsywny, wszystko mi się wyświetla jak należy. Na pierwszy rzut oka
    poprawiła się jakość obrazu na monitorze. Cena karty oczywiście mogłaby
    być niższa :-)

  • 49. Data: 2015-05-18 16:51:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Kamil wrote:

    > Wymienić płytę, bo ta jest gówniana. I nigdy w zyciu nie kupować niczego
    > od Fujitsu-Siemens. Kiepski chipset i tyle.
    > Na dodatek olewają klienta. Poszukiwanie driveró do ich wyrobów to horror.
    >
    > Grafikę też masz trochę za słabą, ale jej wymiana niewiele poprawi.

    To są rady, typu - jak chcesz jeździć szybciej i bardziej komfortowo, to
    wymień świeżo zakupionego Fiata na Mercedesa. Ja mam budżet nie
    wykraczający poza cenę Fiata i pytam, czy ktoś ma pomysł, jak w ramach
    tego fiatowskiego budżetu uzyskać możliwie lepsze osiągi niż gorsze.
    Nieraz wystarczy poprawić parę drobiazgów i wszystko chodzi lepiej.
    Podpompować wszystkie koła do właściwego i jednakowego ciśnienia,
    wymienić filtr oleju, świece i auto nagle zaczyna jeździć lepiej.
    Podobnie tu: wymieniłem CPU jednordzeniowe na dwurdzeniowe (koszt 30
    zł), zmieniłem 2 GB RAM na 8 GB RAM (100 zł), dodałem kartę graficzną z
    własną pamięcią DDR3 i DirectX 10.1, zamiast zintegrowanej, która
    współdzieliła RAM DDR2 i miała jakiś starszy DirectX (tu niestety już
    140 zł, bo szarpnąłem się na nówkę). Zainstalowałem też 64-bitową
    przeglądarkę WWW i zmieniłem 32-bitowego na 64-bitowego VLC Media
    Playera (bezpłatnie) i komputer jest nie do poznania. Działa o wiele
    żwawiej, odtwarza płynnie filmy, które wcześniej maskakrycznie się cięły
    i ogólnie klikanie po Windows daje wrażenie bardzo dobrej tzw.
    "responsywności" systemu.