-
11. Data: 2010-01-18 17:54:54
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "Maciek" <@.../> napisał w wiadomości
news:hj22r9$6kk$1@newsread1.aster.pl...
> I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".
Z tym masz racje - wylaczylem przed chwila te usluge w Erze (komorkowej) a
pomimo to przekierowanie na +48602953200 zostalo.
Pozdrawiam
SDD
-
12. Data: 2010-01-18 20:06:34
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "Maciek" <@.../>
Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał
> Centrala dostaje sygnalizacje ze numer abonenta B jest zajety i odtwarza
> to co jej zaprogramowali - moze to byc zajetosc, moze byc komunikat a moze
> tez skoczny obertas.
>> Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. - domniemywam, że
>> to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe włączone.
>
> Jakiego zaczekania na linii? Moze chodzi Ci o usluge "polaczenie
> oczekujace"?
Wiem co to jest call waiting. Przykładowo acz realnie: dzwonię z orange do
kumpla w orange, który na 100% ma wyłączone cw. I słyszę: Abonent w tej
chwili prowadzi rozmowę. Możesz zaczekać na linii albo coś tam. Innym razem
dostaję 'zwykłą' zajętość.
I to tutaj, na grupie, przeczytałem, że takie rzeczy są możliwe w zależnosci
od BTS-a i podpowiedziałem sobie od razu, że to te od UMTS.
W sumie to zwykłe zalety ISDN, nad którymi - póki co - nikt jeszcze
rozsądnie nie zapanował w Polsce.
Aha! Co do tych wszystkich sieci w Polsce to przepraszam, zagolopowałem się
niezbadawszy. Era jest wyjątkiem? (potwierdzającym regułę?)
Maciek.
-
13. Data: 2010-01-18 20:56:35
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: Olo <w...@j...cy>
W dniu 2010-01-17 13:03, SDD pisze:
>
> A czemu chcesz si etak ardzo tego pozbyc?
Przecież na swoich stronach play pisze, że usługę tę można wyłączyć.
Więc chciałem ją wyłączyć. Jak się tego nie daje wyłączyć to po kiego
grzyba piszą i podają kody aby móc włączać wyłączać itp. Znalazłem już w
necie, że jest to usługa sieciowa czyli niezależna od widzimisię
użytkownika tylko od ustawień sieci i teoretycznie nie da się tego
wyłączyć w play (tak na marginesie w erze dało się wyłączyć wszystkie
przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest
to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.
--
Pozdrawiam
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.
-
14. Data: 2010-01-18 22:14:17
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: Ircys <i...@p...pl>
On 18 Sty, 21:56, Olo <w...@j...cy> wrote:
> W dniu 2010-01-17 13:03, SDD pisze:
>
>
>
> > A czemu chcesz si etak ardzo tego pozbyc?
>
> Przecież na swoich stronach play pisze, że usługę tę można wyłączyć.
> Więc chciałem ją wyłączyć. Jak się tego nie daje wyłączyć to po kiego
> grzyba piszą i podają kody aby móc włączać wyłączać itp. Znalazłem już w
> necie, że jest to usługa sieciowa czyli niezależna od widzimisię
> użytkownika tylko od ustawień sieci i teoretycznie nie da się tego
> wyłączyć w play (tak na marginesie w erze dało się wyłączyć wszystkie
> przekierowania), choć gdzieś na innym forum ktoś podał, że jednak jest
> to wykonalne ale trzeba trafić kompetentnego pracownika BOK.
Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?
To, jak napisałeś, jedna z usług sieciowych, do których abonent
ma bardzo ograniczony dostęp. Zależy on tylko od widzimisię
operatora. Akurat w tym wypadku play to blokuje. Oczywiście
można to wyłączyć przez BOK ale trudno się tam "przebić"
z tak niestandardowymi prośbami, jak ta Twoja, przez niekometentny
(chyba w 100%) beton konsultacyjny.
Ircys
Ircys
-
15. Data: 2010-01-18 22:20:12
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
On 2010-01-18 18:46, SDD wrote:
>> I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".
>> To się pojawiło OIDP wraz z nastaniem UMTS. Kiedyś dzwoniący dostawał
>> sygnał zajętości. Teraz dostaje komunikat głosowy o treści "Abonent jest
>> zajęty".
>
> A co tu usluga ma do rzeczy?
> Centrala dostaje sygnalizacje ze numer abonenta B jest zajety i odtwarza to
> co jej zaprogramowali - moze to byc zajetosc, moze byc komunikat a moze tez
> skoczny obertas.
>
>> Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. - domniemywam, że
>> to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe włączone.
>
> Jakiego zaczekania na linii? Moze chodzi Ci o usluge "polaczenie
> oczekujace"? Wszystkie sieci ja oferuja na wszystkich swoich BTS-ach, tylko
> nie w kazdej ofercie jest dostepna.
Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko
usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy
zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)
-
16. Data: 2010-01-18 22:39:24
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>
Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał
> Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?
Zaraz, po kolei...
Usługa w Play o nazwie "Już w zasięgu" (informacja bezpośrednio na ekran o
fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który
był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami. Właśnie
sprawdziłem na jednym z numerów w Play, na którym "już w zasięgu" została
wyłączona. Przekierowania pomimo anulowania po kolejnym sprawdzeniu ich
stanu pokazują przekaz połączeń na nr +48790998725.
I dokładnie tak samo jest w Orange jeśli wyłączyć "Ktoś dzwonił" przy czym
Orange wplątuje w to jeszcze pocztę głosową - jakbyś przekazywania połączeń
nie wyłączał, to i tak wrócą one do stanu "zajęty/nieosiągalny =
+48500111333".
OIDP w Plusie też tak jest. W Erze to już nie wiem, bo dawno nie
korzystałem.
I w rozumieniu powyższego usługę Play o nazwie "Już w zasięgu" można
wyłączyć pisząc prośbę w Play24. Przećwiczyłem to na sobie i to działa.
> To, jak napisałeś, jedna z usług sieciowych, do których abonent
ma bardzo ograniczony dostęp. Zależy on tylko od widzimisię
operatora. Akurat w tym wypadku play to blokuje. Oczywiście
można to wyłączyć przez BOK ale trudno się tam "przebić"
z tak niestandardowymi prośbami, jak ta Twoja, przez niekometentny
(chyba w 100%) beton konsultacyjny.
Beton to tam jest. Natomiast w przypadku usług niestandardowych twardością
przypomina każdy inny bok-beton ;)
Maciek.
-
17. Data: 2010-01-18 22:41:06
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
> Akurat to, o czym piszecie, to nie jest zwykłe "call waiting", tylko
> usługa sieci inteligentnej. Operatorzy doszli do wniosku, że należy
> zmaksymalizować prawdopobieństwo nawiązania rozmowy :-)
Na Ciebie zawsze można liczyć :)
Właśnie tego "inteligentnego" sformułowania mi brakowało do opisania tego,
co chciałem powiedzieć. Podziękował :)
Maciek.
-
18. Data: 2010-01-18 23:04:11
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: Ircys <i...@p...pl>
On 18 Sty, 23:39, "Maciej Muran" pisze...
> > Gdzie Play pisze, że usługę "Już w zasięgu" można wyłączyć?
> Zaraz, po kolei...
> Usługa w Play o nazwie "Już w zasięgu" (informacja bezpośrednio na ekran o
> fakcie włączenia się do sieci telefonu, na który wcześniej dzwoniono a który
> był poza zasięgiem) nie ma wiele wspólnego z tymi przekierowaniami.
Racja! Dzięki za czujność!
Pomyliłem nazwę usługi ale wszystko inne bez zmian.
Ludziska u nas marudzili na tą usługę i próbowałem
załatwić wyłączenie tego (przekierowania) przez BOK.
Odpowiedzi konsultantów były poniżej poziomu
trzeźwo myślącego człowieka, zresztą jak zawsze :)
Jak znajdę trochę czasu (coraz ciężej z nim) to
poopisuję trochę rozmów z plajem - jaja jak berety.
Wrócę też do tematu błędów taryfikacyjnych pleja
bo sprawa nabiera tempa.
Podpisuję się po Maćkowym "zmaksymalizowanym
prawdopobieństwo nawiązania rozmowy" :))
Czyżby zostało wyciągnięte z jakiegoś marketingowego
bełkotu promocyjnego?
Ircys
-
19. Data: 2010-01-18 23:23:54
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
On 2010-01-19 00:04, Ircys wrote:
>
> Podpisuję się po Maćkowym "zmaksymalizowanym
> prawdopobieństwo nawiązania rozmowy" :))
> Czyżby zostało wyciągnięte z jakiegoś marketingowego
> bełkotu promocyjnego?
Co Ty? Rasowy marketoid napisałby to w zupełnie inny sposób. Powinny być
conajmniej dwa słowa z lengłydża :-)
-
20. Data: 2010-01-19 09:28:34
Temat: Re: Wyłączenie przekierowań w Play
Od: Tomaszek <t...@o...pl>
W dniu 2010-01-18 17:39, Maciek pisze:
> Nie pozbędziesz się tego.
> To samo masz w każdej innej sieci w Polsce.
> I nie jest to kwestia usługi "Już w zasięgu".
> To się pojawiło OIDP wraz z nastaniem UMTS. Kiedyś dzwoniący dostawał
> sygnał zajętości. Teraz dostaje komunikat głosowy o treści "Abonent jest
> zajęty". Niektóre BTS-y oferują opcję zaczekania na linii, itp. -
> domniemywam, że to właśnie w takim celu te "przekierowania" są na stałe
> włączone.
Miałem abo w sieci Minus ( całe szczęście już nie mam ) i tam szło to
wyłączyć z poziomu telefonu ( wszystkie przekierowania ) Teraz mam
Mobilkinga i tam po prostu żadne przekierowanie nie jest aktywne. Trzeba
dopiero sobie samemu włączyć. Pisząc krótko: w MK jest normalnie. Nie
jest to kryptoreklama, nie jest pracownikiem MK. Jestem po prostu
zadowolonym od samego początku użytkownikiem. A że są tańsze usługi to
ja wiem - coś za coś;)
--
_____________________________| TOMASZEK |____________________________
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
| Nie należę do żadnej partii politycznej |
\----------| e-mail: d...@g...com |----------/