-
1. Data: 2014-02-08 11:49:49
Temat: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: _Michał <m...@g...pl>
Hej!
Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...
jako że citroen v6 mocy i turbin nie ma:
http://www.youtube.com/watch?v=QMv3rvPtYCU
to se polata do 250 i tyle...
Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
-test-test-losia-lista-samochodow/
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
co by się szaleńczo drogi trzymały ?
tz. chodziło by o mniej więcej 8...13letnie auto - czyli
już z ekranami, trakcjami, radarami do korków, poduszkami
itp.. stare ale jare a przedewszystkim tanie :)
o - mniej więcej taki 10latek, tylko że akurat te uparcie nie tanieją :)
http://www.youtube.com/watch?v=3IZO5OBcn3A
coś wam przychodzi do głowy ?
takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...
Pozdrawiam!
-
2. Data: 2014-02-08 16:59:03
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):
> Hej!
>
> Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
> http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
>
> Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...
Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i
szerokokątną kamerę :)
> Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
> http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
-test-test-losia-lista-samochodow/
> http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
możliwości pojazdu.
Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.
A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
> Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
> co by się szaleńczo drogi trzymały ?
To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
umiejętności kierowcy :-)
Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może
być nawet Bentley :)
> coś wam przychodzi do głowy ?
> takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...
Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję
w okolicach 200KM.
Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są
najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej
:)
-
3. Data: 2014-02-08 20:09:31
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak
szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik
hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też
sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny
układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy
wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i
koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
występuje.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
4. Data: 2014-02-08 21:26:23
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote:
> Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
>> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
>> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
>
> Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
> trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak
> szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik
> hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też
> sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny
> układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy
> wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i
> koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
> występuje.
>
Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
góra dół jak chce i okrutnie szybko.
i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?
Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
nie podskakuje ale tak ani trochę ?
-
5. Data: 2014-02-08 23:51:27
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Michał napisał(a):
> Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
> to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
> góra dół jak chce i okrutnie szybko.
To tak nie działa
> i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
> a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?
To jest rozwinięcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolę nad poprzecznymi
przechyłami nadwozia.
> Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
> nie podskakuje ale tak ani trochę ?
Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z połowy lat 90-tych. Z
kontroli trakcji to tam tylko ABS był. Przez 20 lat technika poszła trochę
do przodu, a Citroen nie rozwijał tej techniki i pomalutku wycofuje się z
zawieszeń hydropneumatycznych.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
6. Data: 2014-02-16 18:15:35
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):
>
>> Hej!
>>
>> Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
>> http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
>>
>> Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...
>
> Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i
> szerokokątną kamerę :)
Przyjże się jak biegi zmienia, bo miałem ten silnik w większym
aucie i kolejny bieg to było 180km/h z tego co pamiętam,
tylko znajdę filmik gdzie widać zegary i słychać silnik :)
>> Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
>> http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
-test-test-losia-lista-samochodow/
>> http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
>
> Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
> możliwości pojazdu.
> Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
> do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.
To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ?
może stare S8 d3 v10 jako tako się prowadzi ? (czy W12 tam był)
> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba
dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....
>> Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
>> co by się szaleńczo drogi trzymały ?
>
> To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
> przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
> umiejętności kierowcy :-)
a nie w 80% od auta ?
ostatnio się "ścigałem" ze znajomym miał audi quattro (to quatro s2)
i jedną ręką się to objeżdża w BMW, a drugą się drapiesz po głowie
bo automat ;) i nie ma po co trakcji wyłączać, bo na prostych
odchodzi...
> Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top
Gear, może
> być nawet Bentley :)
właśnie taki bentley tylko taniej :)
>> coś wam przychodzi do głowy ?
>> takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...
>
> Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję
> w okolicach 200KM.
> Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są
> najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej
> :)
tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie będzie ;)
ale może i wydgodna ;) coś jak C6 2 litry w najsłabszej
wersji - przynajmniej w zakręt na "pełnej piździe" się wejdzie ;)
generalnie mocniej mocniej !!!
-
7. Data: 2014-02-16 19:13:14
Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Michał napisał(a):
>>> Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
>>> http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
-test-test-losia-lista-samochodow/
>>> http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
>>
>> Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
>> możliwości pojazdu.
>> Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
>> do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.
>
> To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ?
Jest to też bardzo ścisły pod względem procedury jego przeprowadzenia i
ruchów jakie wykonuje kierowca.
Test przejeżdża się bez gazu, hamując silnikiem, wykonując ściśle określony
ruchy kierownicą (m.in. bez kontrowania).
Coś tam testuje, ale raczej nie wybierałbym rajdówki w oparciu o ten test
:)
>> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
>> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
>> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
>
> Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba
> dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....
Przchyły samochodu w zakręcie nie są czymś koniecznie złym.
To już kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia żeby zachowanie
samochodu było przewidywalne dla kierowcy i pozwalało wykorzystać
przyczepność opon.
>>> Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
>>> co by się szaleńczo drogi trzymały ?
>>
>> To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
>> przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
>> umiejętności kierowcy :-)
>
> a nie w 80% od auta ?
Zdecydowanie nie.
> > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top
> Gear, może
> > być nawet Bentley :)
>
> właśnie taki bentley tylko taniej :)
Ale to że to tak fajnie jechało nie było zasługą tego że był to Bentley, a
tego że za kierownicą siedział ogarnięty kierowca.