eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2014-02-08 11:49:49
    Temat: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    Hej!

    Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
    http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

    Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

    jako że citroen v6 mocy i turbin nie ma:
    http://www.youtube.com/watch?v=QMv3rvPtYCU
    to se polata do 250 i tyle...

    Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
    http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
    -test-test-losia-lista-samochodow/
    http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/


    Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
    co by się szaleńczo drogi trzymały ?

    tz. chodziło by o mniej więcej 8...13letnie auto - czyli
    już z ekranami, trakcjami, radarami do korków, poduszkami
    itp.. stare ale jare a przedewszystkim tanie :)

    o - mniej więcej taki 10latek, tylko że akurat te uparcie nie tanieją :)
    http://www.youtube.com/watch?v=3IZO5OBcn3A

    coś wam przychodzi do głowy ?
    takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...


    Pozdrawiam!


  • 2. Data: 2014-02-08 16:59:03
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):

    > Hej!
    >
    > Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
    >
    > Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...

    Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i
    szerokokątną kamerę :)

    > Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
    > http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
    -test-test-losia-lista-samochodow/
    > http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

    Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
    możliwości pojazdu.
    Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
    do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.

    A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
    w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
    Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

    > Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
    > co by się szaleńczo drogi trzymały ?

    To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
    przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
    umiejętności kierowcy :-)
    Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może
    być nawet Bentley :)


    > coś wam przychodzi do głowy ?
    > takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...

    Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję
    w okolicach 200KM.
    Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są
    najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej
    :)


  • 3. Data: 2014-02-08 20:09:31
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
    > w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
    > Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

    Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
    trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak
    szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik
    hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też
    sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny
    układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy
    wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i
    koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
    występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 4. Data: 2014-02-08 21:26:23
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote:
    > Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
    >> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
    >> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
    >
    > Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat
    > trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak
    > szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik
    > hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też
    > sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny
    > układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy
    > wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i
    > koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie
    > występuje.
    >


    Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
    to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
    góra dół jak chce i okrutnie szybko.

    i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
    a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?


    Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
    nie podskakuje ale tak ani trochę ?


  • 5. Data: 2014-02-08 23:51:27
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Michał napisał(a):


    > Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa...
    > to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami
    > góra dół jak chce i okrutnie szybko.

    To tak nie działa

    > i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego,
    > a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ?

    To jest rozwinięcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolę nad poprzecznymi
    przechyłami nadwozia.

    > Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu
    > nie podskakuje ale tak ani trochę ?

    Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z połowy lat 90-tych. Z
    kontroli trakcji to tam tylko ABS był. Przez 20 lat technika poszła trochę
    do przodu, a Citroen nie rozwijał tej techniki i pomalutku wycofuje się z
    zawieszeń hydropneumatycznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 6. Data: 2014-02-16 18:15:35
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):
    >
    >> Hej!
    >>
    >> Jakiś czas temu znalazłem ciekawy filmik:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
    >>
    >> Gość sobie lata starym citroenem prawie 200 na mokrym przez las...
    >
    > Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i
    > szerokokątną kamerę :)

    Przyjże się jak biegi zmienia, bo miałem ten silnik w większym
    aucie i kolejny bieg to było 180km/h z tego co pamiętam,
    tylko znajdę filmik gdzie widać zegary i słychać silnik :)

    >> Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
    >> http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
    -test-test-losia-lista-samochodow/
    >> http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
    >
    > Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
    > możliwości pojazdu.
    > Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
    > do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.

    To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ?

    może stare S8 d3 v10 jako tako się prowadzi ? (czy W12 tam był)


    > A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
    > w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
    > Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.

    Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba
    dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....

    >> Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
    >> co by się szaleńczo drogi trzymały ?
    >
    > To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
    > przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
    > umiejętności kierowcy :-)

    a nie w 80% od auta ?

    ostatnio się "ścigałem" ze znajomym miał audi quattro (to quatro s2)
    i jedną ręką się to objeżdża w BMW, a drugą się drapiesz po głowie
    bo automat ;) i nie ma po co trakcji wyłączać, bo na prostych
    odchodzi...


    > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top
    Gear, może
    > być nawet Bentley :)

    właśnie taki bentley tylko taniej :)

    >> coś wam przychodzi do głowy ?
    >> takie auto co sobie można normalnie pojeździć i porozwalać też trochę...
    >
    > Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję
    > w okolicach 200KM.
    > Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są
    > najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej
    > :)

    tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie będzie ;)
    ale może i wydgodna ;) coś jak C6 2 litry w najsłabszej
    wersji - przynajmniej w zakręt na "pełnej piździe" się wejdzie ;)

    generalnie mocniej mocniej !!!


  • 7. Data: 2014-02-16 19:13:14
    Temat: Re: Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Michał napisał(a):

    >>> Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :)
    >>> http://saabaryta.wordpress.com/2010/06/10/slawny-alg
    -test-test-losia-lista-samochodow/
    >>> http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/
    >>
    >> Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne
    >> możliwości pojazdu.
    >> Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są
    >> do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika.
    >
    > To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ?

    Jest to też bardzo ścisły pod względem procedury jego przeprowadzenia i
    ruchów jakie wykonuje kierowca.
    Test przejeżdża się bez gazu, hamując silnikiem, wykonując ściśle określony
    ruchy kierownicą (m.in. bez kontrowania).

    Coś tam testuje, ale raczej nie wybierałbym rajdówki w oparciu o ten test
    :)

    >> A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która
    >> w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście.
    >> Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych.
    >
    > Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba
    > dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic....

    Przchyły samochodu w zakręcie nie są czymś koniecznie złym.
    To już kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia żeby zachowanie
    samochodu było przewidywalne dla kierowcy i pozwalało wykorzystać
    przyczepność opon.

    >>> Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta
    >>> co by się szaleńczo drogi trzymały ?
    >>
    >> To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od
    >> przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od
    >> umiejętności kierowcy :-)
    >
    > a nie w 80% od auta ?

    Zdecydowanie nie.


    > > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top
    > Gear, może
    > > być nawet Bentley :)
    >
    > właśnie taki bentley tylko taniej :)

    Ale to że to tak fajnie jechało nie było zasługą tego że był to Bentley, a
    tego że za kierownicą siedział ogarnięty kierowca.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: