  • 41. Data: 2018-01-04 22:09:00
    Temat: Re: Wybuchlo auto z gazem
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 23:40, J.F. pisze:

    > Troche watpie, aby domowy odkurzacz mial 30-50k obr.
    > Moze 10-15 ... juz nie wydaje sie tak duzo wiecej.
    > Chyba, ze to z kwadratem obrotow ...

    odkurzacze-przemyslowe/klasa-srednia/iv-60-30-157350
    00.html

    > https://www.kaercher.com/pl/professional/odkurzacze/
    odkurzacze-przemyslowe/odkurzacze-do-strefy-z-22.htm

    > Hm, tylko przy jednym napisali wyraznie ze silnik indukcyjny.
    > Ma 70 cm szerokosci ...
    >
    > Inna sprawa, ze w dzisiejszych czasach moze miec falownik i znacznie
    > wiecej obrotow niz 3000. Aczkolwiek ... moc 1200W - malo jak na 3 fazy
    > i duzo jak na 1 faze :-)
    >
    > Na stacjach indukcyjne sie jednak zdarzaja
    > https://www.cleanea.com.pl/evo-samoobslugowy-odkurza
    cz-profesjonalny-na-stacje-benzynowa-p-570.html

    > https://www.cleanea.com.pl/compact-samoobslugowy-odk
    urzacz-profesjonalny-na-stacje-paliw-p-569.html
    > a tu wersje komutatorowe i indukcyjne
    Może tak może nie, odkurzacze na stacjach raczej nie są karchera tylko
    firmy krzak, która robiąc je pakujezwykły przemysłowy, rok wytrzyma a
    potem to i serwis zarobi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 42. Data: 2018-01-04 22:12:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To w tym samochodzie z wymontowanym zbiornikiem na gaz wybuchl odkurzacz?

    Nie, w innym, to już inne zdarzenie, tutaj 19-latek odpompował ze
    zbiornika z ON benzynę którą przez pomyłkę zatankował, miał w bagażniku
    dojście do zbiornika,
    tak odsysał że odkurzacz kompletnie rozwaliło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2018-01-04 23:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 22:09:00 +0100, Janusz napisał(a):
> [...]
    > Może tak może nie, odkurzacze na stacjach raczej nie są karchera tylko
    > firmy krzak, która robiąc je pakujezwykły przemysłowy, rok wytrzyma a

    No widzisz - odkurzacze na stacjach to raczej beda jak te powyzej,
    a jaki silnik - to zalezy jaki model stacja zamowila.

    Choc prawde mowiac - takich ladnych to nie widzialem :-)

    J.

  • 44. Data: 2018-01-05 12:28:07
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-12-21 o 14:11, J.F. pisze:
    > https://www.tvn24.pl/krakow,50/podkarpacie-kierowca-
    zatankowal-gaz-mimo-ze-wymontowal-butle,800212.html

> [...]
    > :-)
    >

    > "Kierowca chciał w ten sposób obniżyć koszty badania technicznego
    > pojazdu. Po wykonaniu badań, zbiornik miał ponownie trafić na swoje
    > miejsce.
    >
    > Właściciel BMW zaczął tankować gaz. Po pewnym czasie zorientował się,
    > że w pojeździe nie ma butli, więc zatankował do baku benzynę.
    >
    > Następnie podróżujący odjechali w kierunku Rzeszowa. Pomimo
    > wyczuwalnej w samochodzie woni gazu, jeden z pasażerów chcąc odpalić
    > papierosa zapalił zapalniczkę. To spowodowało wybuch"

    Czyli rozumiem, że nie miał wpisanego gazu do dowodu rejestracyjnego.

  • 45. Data: 2018-01-05 20:41:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-04 o 23:01, J.F. pisze:
> [...]
    > a jaki silnik - to zalezy jaki model stacja zamowila.
    >
    > Choc prawde mowiac - takich ladnych to nie widzialem :-)
    No właśnie :)
    Dlatego wątpiłem od początku że na ścianie wschodniej montują takie
    wypasione odkurzacze, nawet u nas na południu takich nie widziałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2018-01-05 20:43:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 12:28, robot pisze:
    zatankowal-gaz-mimo-ze-wymontowal-butle,800212.html

    > Czyli rozumiem, że nie miał wpisanego gazu do dowodu rejestracyjnego.
    Pewnie nie, dlatego kombinował jak koń pod górę. A diagnosta jak nic nie
    ma w dowodzie to do bagażnika nie będzie zaglądał, chyba że widać
    przyłącze do tankowania.

    --
    Pozdr
    Janusz