  • 31. Data: 2010-12-03 11:01:28
    Temat: Re: Wybór netbooka
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 10:57:13 +0100, Grzegorz Kapusta napisał(a):

    > Owszem, jest wolny, ale koszmarnie to chyba nie. Pewnie, że jak
    > ktoś działa na i5 albo jakimś Phenomie to Atom będzie innym
    > światem, ale mnie do codziennego użytku wystarcza AMD Barton
    > 2500+ i Atom ma bardzo podobną wydajność. Ostatnio sprawdzałem
    > obciążenie podczas odtwarzania filmu z vod.onet.pl i dla obu procesorów
    > wahało się w granicach 90%.

    Widocznie na tym atomie masz grafikę wspomagającą dekodowanie a na bartonie
    nie
    > A już porównanie do Celerona 900 MHz,
    > nie dość, że napisane niezrozumiałym językiem, to wydaje się być
    > zupełnie nietrafione.

    Bardzo trafnym. Celreron M 900 MHz jest nieznacznie szybszy Atoma 1.6 GHz.
    Przykłady:
    http://www.mydigitallife.info/2008/03/08/intel-atom-
    initial-benchmarking-data-vs-pentium-and-celeron-m-p
    rocessors-before-official-release/
    http://www.laptopet.com/2008/05/2nd-test-atom-vs-cel
    eron-m-353-vs-core.html

    To w kwestii wydajności samego procesora bo komputery z atomem dzięki
    nowszemu chipsetowi zazwyczaj są nieco szybsze.

  • 32. Data: 2010-12-03 15:42:24
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 10:57, Grzegorz Kapusta pisze:
    > AMD Barton
    > 2500+ i Atom ma bardzo podobną wydajność

    Nie, no raczej nie.
    Kiedyś miałem athlona 1GHz, potem zamieniłem (nie pamiętam jakie jądro)
    na 2400+ (2Ghz). Od 4 lat używam notebooka z core duto 1,73GHz i
    prezentuje podobną wydajność.

    W porównaniu z 4-letnim notebookiem, nowy netbook jest koszmarnie wolny.
    P.

  • 33. Data: 2010-12-05 22:55:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.12.2010 16:50, m4rkiz pisze:
    > ?Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:id87d6$p3h$...@n...onet.pl...
    >
    > "wygodnie pracuje na atomie"!?
    >
    > jak kurdupel jestes

    No i na tym powinienem zakończyć... Ale co tam, dzień dobroci dla chamów.

    > to moze i poreczniej na mini klawiaturce i mini
    > ekranie,

    Mi tam się wygodnie pracuje.

    > potrafisz wskazac jakkolwiek przewage netbookow wzgledem laptopa poza
    > czasem
    > dzialania na baterii,

    No mój model był tani i bateria trzyma 2h, więc przewaga żadna, ale wisi
    mi to, bo i tak wszędzie gdzie bywam, są gniazdka.

    Podstawową zaletą jest rozmiar i waga. Nie nadźwigam się, nie zajmuje
    pół biurka, nie zasłania mnie przy pracy.

    Klawiatura jak klawiatura, nie potrzebuję klawiatury organów. Monitor
    mniejszy, owszem, ale grafik i tak nie pracuje na laptopie, więc ile
    tych pikseli mniej mam? 1024x600 kontra 1024x768 to nie taka różnica. Na
    szerokość jest OK, a na długość tylko nieco krótsze... Tak, wiem, teraz
    są już 1280, ale przez lata ludzie pracowali na 1024 i też żyli. A
    oprogramowanie się przez ten czas aż tak nie zmieniło, żeby nagle 1024
    nie wystarczało.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-12-11 11:25:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.12.2010 20:13, m4rkiz pisze:
    > wiec wygodnie sie go nosi, sorry, ale to nadal nie ma zbyt wiele z
    > praca wspolnego,

    To twoja ocena. Na szczęście mój pracodawca uważa inaczj.

    > pod wzgledem wydajnosci,

    Owszem, przydała by się większa, ale wolę taką a mały niż lepszą a duży.

    > wyprowadzonych zlacz,

    Mój ma więcej niż poprzedni duży, bo ma jeszcze czytnik kart (nie
    używam), a poprzdni duży nie miał. Owszem, niektóre nowe duże mają
    jeszcze firewire, ale przeżyję bez tego. Do mojej pracy firewire akurat
    ni jest potrzebne.

    > klawitury,

    Ma prawie tyle samo przycisków, co moja w Lenowo poprzednim. Jeszcze
    jakiś dziwne dwa przyciski miał coś niby ala następna/poprzednia kartka,
    ale i tak nigdy nie korzystałem. No i jeszcze głośność w Lenowie była
    osobno, a teraz mam na skrótach. Ale to raczej kwestia marek, bo w HP
    dużym koleżanka też nie ma głośności osobno.

    > touchpada,

    No to fakt.... Niestety równiż w dużych trackpoint jest już rzadkością,
    a modeli w ogól bez taczpada, jak ten mój poprzedni lenowo, to już
    całkiem nie ma w handlu. Więc chyba pozostaje niestety taczpad. Taki
    znak czasu.

    > to sa fajne maszynki do 'mania pod reka' ale nie do *pracy*

    No widzisz, a ja na nim pracuję od roku

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-12-29 11:23:21
    Temat: Re: Odp: Wybór netbooka
    Od: o...@j...z.pl

    a moze Lenovo X200 ?

  • 36. Data: 2010-12-30 15:11:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    > Do tego, do tego :D Do innych zadań są zwykłe komputery. Za to jak
    > trzeba latać ze sprzętem po salach, to mały rządzi.

    Netbooki zostały stworzone do korzystania z sieci. Jeżeli
    chcesz udowodnić swój pogląd, pokaż mi jakiekolwiek materia-
    ły informacyjne producenta informujące o tym, że ich kompu-
    ter klasy netbook jest stworzony do prowadzenia prezentacji.

    > Nie, generalnie praktycznie cała moja praca oznacza bycie podpiętym do
    > rzutnika, a jednocześnie muszę mieć choćby dziennik z ocenami, pliki
    > pomocnicze, etc. No i mogę sobie w przerwach popisać mejle czy na UseNet.

    To oznacza tylko tyle, że w sali brakuje komputera wydzielo-
    nego dla osoby prowadzącej zajęcia.

    Swoją drogą ja w czasie zajęć nie mogę się "bawić" niczym
    innym, bo trzeba non-stop nadzorować studentów, czasem od-
    powiadać na pytania i tak dalej. Nawet nie ma czasu siąść
    na dłużej :) Może masz bardzo grzecznych uczniów...

    > Specjalnie latałem za modelem z XP właśnie ze względu na możliwość pracy
    > z dwoma ekranami.

    A wystarczyło dokupić aktualizację do Home... :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 37. Data: 2010-12-30 19:43:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.12.2010 16:11, Radosław Sokół pisze:
    > Netbooki zostały stworzone do korzystania z sieci.

    Też. Aczkolwiek niestety tu jest problem z tym, że 1024 już niektórym
    łebskim majstrom to mało :(

    >Jeżeli
    > chcesz udowodnić swój pogląd, pokaż mi jakiekolwiek materia-
    > ły informacyjne producenta informujące o tym, że ich kompu-
    > ter klasy netbook jest stworzony do prowadzenia prezentacji.

    No i? To oznacza, że nie może? Skoro w XP może, skoro w Ubuntu może, to
    czemu MS zablokował tę możliwość w Sevenie? Bo producent nie napisał w
    instrukcji, że do tego służy, to nie pozwólmy na to userowi? A jak nie
    napisali, że służy do oglądania filmu, to w Windows Oktawa czy jak mu
    tam będzie, będzie blokował odtwarzanie filmów?

    > To oznacza tylko tyle, że w sali brakuje komputera wydzielo-
    > nego dla osoby prowadzącej zajęcia.

    Po pierwsze primo: Owszem, niewiele jest miejsc (zwłaszcza w Polsce)
    gdzie takie coś jest.

    Po drugie primo: Wydzielony komputer by mi na grzyba się nadał. Na swoim
    laptopie mam wszystko co trzeba, to moje kompletne stanowisko pracy.
    Nawet przy założeniu, że poruszam się po znanych sprzętach, musiałbym
    sobie i tak jakoś mobilność realizować jakimiś pendrajwami i
    synchronizacjami... A po co? Wolę sobie nosić w ręce wygodnego netbooka.
    Wiem, że mam to co chcę i wiem, że nie zaskoczy mnie nic, bo mam do bólu
    wyćwiczone co jak i dlaczego działa/nie działa.

> [...]
    > powiadać na pytania i tak dalej. Nawet nie ma czasu siąść
    > na dłużej :) Może masz bardzo grzecznych uczniów...

    E tam, ze studentami to jeszcze prościej przecież masz. Nie mów, że się
    tak zmieniło od czasów lat 90, jak ja studiowałem, bo wtedy to
    prowadzący nierzadko rzucił zadania a sam poszedł na
    piwo/panienki/pornosa/papierosa/cokolwiek i wracał na koniec laborki
    ocenić efekty pracy.

    Ja nie mówię, że nie trzeba nadzorować czy pomagać, ale nie zajmuje to
    100% czasu. I jak właśnie wyświetlę coś na rzutnik, a oni to wykonują,
    to ja mogę choćby obecność sobie sprawdzić, albo notatki zrobić w
    zakresie tematów, ocen pracy etc. Więc to nawet nie, że się usenetem
    pobawię (choć jak są takie zajęcia, że mam wypracowane już gotowe
    zestawy zadań, to czemu i nie, najgorzej że w mojej branży jest Totalny
    Brak jakichkolwiek zbiorów zadań :( ), ale że po prostu ekran skierowany
    do ucznia/słuchacza/studenta to jedna część pracy, a ja drugą wykonuję
    na drugim ekranie.

    Choćby tak, jak pisałem -- słuchacze oglądają 5 minutowy film będący
    ilustracją do omawianego tematu, a ja już kolejne filmy sobie
    przygotowuję albo prezentacje odpowiednie dalsze odpalam.

    Daleko nie masz, to jak chcesz, to zapraszam do mnie na zajęcia i
    zobaczysz jak prowadzę.

    > A wystarczyło dokupić aktualizację do Home... :)

    Po pierwsze taniej kupić to co się chce, wtedy jeszcze z XP były
    dostawalne.
    Po drugie: A taki Home pójdzie na atomie w miarę porównywalnie z XP?
    Po trzecie: Nie wiedziałem, że jest taka możliwość, wydawało mi się, że
    pozostaje HE Box.
    Po czwarte: bez napędu byłoby ciężko instalować.
    Po piąte: czy nie byłoby wtedy jaj ze sterownikami?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)