  • 81. Data: 2009-10-14 06:19:51
    Temat: Re: Wybor laptopa
    Od: Marx <M...@n...com>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Tu sie akurat nie zgodzę. Dość często pokonuję pociągiem trasy

    Dajcie spokoj, kolega Sokol nie przyzna Wam racji. Ona ma jedyne sluszne
    zdanie i koniec...
    Marx

  • 82. Data: 2009-10-16 19:34:00
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > A ja NIE rozumiem. Z głupią modą należy walczyć.

    Nie. Nie wolno nigdy nikogo uszczęśliwiać na siłę.
    Nie wolno. Zapamiętaj.
    I nie musisz wszystkiego rozumieć.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 83. Data: 2009-10-16 19:57:55
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Poza tym pamiętaj, że olbrzymia większość użytkowników kom-
    > puterów to nie-informatycy, dla których największym autory-
    > tetem będą gazetki w stylu Komputer-Świat. I ich przede
    > wszystkim trzeba "prostować".

    Litości. Jeśli ktoś w pierwszym poście napisał, że komputer
    stacjonarny odpada, to oznacza, że rozpatrywał też taką
    możliwość i zdecydował się jednak na laptopa.
    Zakładanie z góry, bez znajomości całości sytuacji, że
    człowiek ma wyprany przez marketoidów mózg, jest - delikatnie
    mówiąc - wysoce niekulturalne. Przy czym należy zaznaczyć,
    że wcale nie musisz znać sytuacji pytającego, to nie jest
    przedmiot tej grupy i tej dyskusji, nikt tu się nie ma
    obowiązku spowiadać ze swoich problemów osobistych, a inni
    powinni to uszanować.
    Ja jestem prawie-informatykiem i zdecydowanie jestem
    zwolennikiem laptopów. Co więcej, uważam, że każdy szanujący
    się student powinien mieć laptopa. Po to, żeby móc pójść
    z nim do biblioteki i pracować z wykorzystaniem książek
    czy czasopism, których nie można wypożyczyć. Albo żeby
    skorzystać z czasopism elektronicznych, które są dostępne
    jedynie z sieci uczelnianej.
    Nie przyszłoby mi jednak do głowy gdy ktoś pyta, jaki
    komputer stacjonarny kupić, odpisać mu, że powinien
    kupić laptopa. Po prostu z najzwyczajniejszego w świecie
    szacunku (zapomniane słowo) do pytającego. Zakładam,
    że on wie lepiej, czego potrzebuje.
    Jeśli moje słowa są za ostre, to przepraszam,
    ale nie podoba mi się Twój antylaptopowy fanatyzm.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 84. Data: 2009-10-16 20:03:57
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl> wrote:

    > Zakładam, że on wie lepiej, czego potrzebuje.

    Weź bo mu łeb wybuchnie... jak ktoś może wiedzieć lepiej czego potrzebuje. To
    absolutnie niemożliwe, gdyż Radosław Sokół wie to najlepiej na świecie i
    kropka.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 85. Data: 2009-10-16 20:35:39
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    tg pisze:

    > korzystajac z laptopa tez trzeba miec krzeslo, stol\biurko w miare
    > ergonomiczne, przesiadywanie tu i tam z laptopem na kolanach to
    > prosta droga do problemow z kregoslupem w odcinku szyjnym i nadgarstkami

    Problemy z kręgosłupem wynikają najczęściej nie z tego, że się
    przesiaduje z laptopem na kolanach, tylko z tego, że przebywa się
    długo w jednej pozycji. Jeśli używasz komputera w ten sposób, że
    trochę z nim posiedzisz przy biurku, trochę potrzymasz go na
    kolanach, trochę poużywasz na leżąco, nie musisz się obawiać,
    że wpłynie negatywnie na Twoje zdrowie.

    > za to zyskujesz - wygodna klawiature, wygodna mysz, znacznie wiekszy ekran

    Nie no, po raz kolejny widzę powtarzaną wielokrotnie bzdurę
    o klawiaturze. No to powtórzę jeszcze raz (siać, siać, siać...)
    Pracuję na zmianę na różnych komputerach stacjonarnych i na netbooku
    Wind U100. Najmniej wygodne klawiatury, z jakimi mam do czynienia,
    to klawiatury w laboratorium komputerowym mojego wydziału. W drugiej
    kolejności jest klawiatura w moim komputerze domowym (koszmarna,
    ale nie wymieniam jej, bo da się jej używać i na tyle rzadko
    z niej korzystam, że to bez znaczenia). A najwygodniejsze są ex aequo
    klawiatura w moim MSI i w komputerze stacjonarnym w pracy.
    Mit, że klawiatury notebookowe są mniej wygodne bierze się zapewne stąd,
    że wiele osób przyzwyczajonych do swojej klawiatury siada do notebooka
    i myli się, bo tu jest jakiś dziwny klawisz Fn, a tu strzałki są
    ułożone inaczej, niż w stacjonarnym... a do klawiatury o nieco innym
    układzie zawsze trzeba się trochę przyzwyczaić. Po przyzwyczajeniu
    się jest mi wszystko jedno, czy używam klawiatury laptopowej,
    czy stacjonarnej.
    Wiele znanych mi osób, które mają spore doświadczenie w pracy
    na laptopach i na kompach stacjonarnych kupują do kompów stacjonarnych
    klawiatury najbardziej podobne do laptopowych, z klawiszami o niskim
    skoku, bo tak jest im najwygodniej.
    Jeszcze słów parę na temat ergonomii. Jeśli klawiatura jest duża,
    odległości między klawiszami są duże, to sięganie do bardziej odległych
    klawiszy wymaga "rozczapierzania" dłoni i od czegoś takiego
    ścięgna obrywają. Przy małych klawiaturach palce są bardziej skupione
    i ścięgna odpoczywają.

    > bo prawda jest taka ze RS lepiej wie czego on potrzebuje, tak samo jak
    > kazdy kto ma kilka-kilkanascie lat z kompami do czynienia

    Ja mam 15 lat doświadczenia w pracy z kompami, z czego 11 zawodowo.
    I jestem za laptopami.

    > co klient CHCE zazwyczaj nijak sie nie ma do tego co POTRZEBUJE zeby
    > byc zadowolonym i zeby spelnialo jego wymagania

    No ładnie, zakładamy z góry, że klient jest głupkiem - to ja
    zdecydowanie się wypisuję z tej frakcji.

    Pozdrawiam,
    Artur (uch, dzisiaj mam jakieś natchnienie na walkę z fanatyzmem)

  • 86. Data: 2009-10-16 20:54:29
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-10-16 22:35, Użytkownik Artur Czeczko napisał:

> [...]
    > Pracuję na zmianę na różnych komputerach stacjonarnych i na netbooku
    > Wind U100. Najmniej wygodne klawiatury, z jakimi mam do czynienia,

    Po pierwsze dlaczego wyciągasz dyskusje sprzed kilku dni ?
    Po drugie to że tobie coś odpowiada nie musi odpowiadać innym.
    Pod sklepem siniaki piją coś winopodobnego z tekturowego
    kartonu, idąc Twoim tokiem rozumowania wszyscy powinni tam pić
    to samo wszak jest i dobre i tanie.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2009-10-16 22:29:45
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    RadoslawF pisze:

    > Po pierwsze dlaczego wyciągasz dyskusje sprzed kilku dni ?

    Sorry, chwila nieuwagi. ;-)

    > Po drugie to że tobie coś odpowiada nie musi odpowiadać innym.

    Otóż to! Dzięki :-)

    Pozdrawiam,
    Artur Czeczko

  • 88. Data: 2009-10-17 12:21:50
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Pracy przy czym ?
    JaC

    -----

    > Fajnie gdyby procesor byl dwurdzeniowy - komfort pracy podnosi sie wyraznie, ale
    nie jest to konieczne

  • 89. Data: 2009-10-17 12:24:29
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Po co ciotka ma się przechodzić?
    Od dawna po domach powinny być wyniesione monitory z łączem bezprzewodowym.
    JaC

    -----

    > A z pokazywania zdjęć ciotce w jadalni można jednak zrezygnować, niech się ruszy i
    przejdzie do biurka.

  • 90. Data: 2009-10-17 12:31:42
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W laptopie to można się od biedy (albo z biedy własnie) przyzwyczaić i do mniej
    wygodnej klawaitury, i do mniej wygodnego touchpadu,
    i do mniej wygodnego wkładania płyt.

    Ale nie rozumiem przyzwyczajenia do zdecydowanie GORSZEGO obrazu na laptopowym
    ekranie LCD w porównaniu z niemal dowolnym odrębnym
    monitorem.

    Bo tak naprawdę to obraz na ekranie jest głównym międzymordziem pomiędzy człowiekiem,
    a maszyną (pomijając osoby niedowidzące, bo to
    inna bajka), a im bardziej domowe zastosowanie, tym bardziej właśnie.
    JaC
    PS. Podobno w Dellu mona sobie ostatnio nieźle skonfigurowac lapka, tylko uwaga:
    jest zupełnie inna linia modeli dla klientów prywatnych, a zupełnie osobna dla firm,
    więc warto poszperać tu i tu i dopiero do
    wyboru dopasowac formalnie kupujący podmiot.