  • 71. Data: 2009-10-11 18:19:55
    Temat: Re: Wybor laptopa
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Wszystkie te Small Form Factor PC. Na normalnych procesorach
    > desktopowych. Konkretnych przykładów nie podam, bo w życiu
    > nie przyszło mi na myśl, żeby obudowa ATX stojąca gdzieś da-
    > leko pod biurkiem zajmowała jakiekolwiek miejsce. Jedyny
    > problem co najwyżej sprawia mi przy odkurzaniu.
    Pisałem o zestawie monitor+pudło.

    > Czemu podajesz zupełnie bzdurne przykłady?
    >
    > Sensowniej jest:
    >
    > - Jakiego Rolexa kupić dziecku?
    >
    > - Nie kupuj Rolexa, nie potrzebuje takiego wypasu,
    > nie wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje się.
    > Kup jakiś zegarek za kilkanaście czy kilkadziesiąt
    > złotych.
    >
    > - Nie, koniecznie chcę dla niego Rolexa!
    Cokolwiek. Chce rolexa-jego sprawa. Nie Twoja brocha, czy wykorzysta,
    rozwali, zgubi, zmarnuje.

    > Nie WIE lepiej tylko WYDAJE SIĘ MU że wie. Bo tu chodzi
    > o kwestie TECHNICZNE, a nie kwestię 'czy kupić komputer,
    > czy quada' (a to odpowiada wyborowi czy kupić balonik,
    > czy piłkę).
    Tobie WYDAJE SIĘ, że wiesz lepiej, jakie są w konkretnym przypadku
    warunki używania komputera. Chce rolexa dla dziecka - nie Twoja sprawa
    dlaczego akurat rolexa. Może chce się polansować, może dziecko jest
    uczulone na materiały używane w zegarkach za kilkanaście złotych,
    powodów może być setka. Pytał o laptopa - wypada doradzić laptopa.

    > To jest naruszanie regulaminu, bo nie należy do tematyki
    > grupy.
    Gigantyczne offtopowanie w wątku też należy do regulaminu?

  • 72. Data: 2009-10-12 08:39:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dzieki nielicznym za konkretne porady.

    Laptop ma miec ekran min 17". Dosyc wygodna klawiatura bedzie duzym
    atutem. Myszke oczywiscie dokupie, bo wszelkie "gladziki" to porazka.
    4GB RAM. Vista Home (mysle ze nie ma sensu jakas lepsza wersja). 64 bity
    - tu sie zastanawiam. Z jednej strony nic sie nie zyska, z drugiej - nic
    nie zaszkodzi. Czy w notebookach mozna np wlozyc 16GB RAM?
    Marx

  • 73. Data: 2009-10-12 09:04:40
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marx <M...@n...com> wrote:

> [...]
    > Home (mysle ze nie ma sensu jakas lepsza wersja). 64 bity - tu sie
    > zastanawiam. Z jednej strony nic sie nie zyska, z drugiej - nic nie

    Zyskać faktycznie nic nie zyskasz (chyba, że potrzebujesz więcej niż 4GiB RAM),
    zaszkodzić zaszkodzi - 64-bitowe warianty systemów operacyjnych są mniej
    przetestowane i np. sprawiają problemy na styku ze sprzętem (brak sterowników).

    > Czy w notebookach mozna np wlozyc 16GB RAM? Marx

    Można, ale po co?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 74. Data: 2009-10-12 13:50:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    Konrad Kosmowski pisze:

> [...]
    > przetestowane i np. sprawiają problemy na styku ze sprzętem (brak sterowników).

    Pamieci nigdy za malo ;)
    Chocby po to aby np za rok czy dwa moc zainstalowac Windows 8. Ale w
    sumie to raczej malo przydatne, i na 64 bity chyba za wczesnie.

    Znacie moze jakies forum poswiecone laptopom?

    Marx

  • 75. Data: 2009-10-12 15:51:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Piotr pisze:
    > Pisałem o zestawie monitor+pudło.

    Rozszerz wypowiedź, bo SFF to jak najbardziej monitor plus
    pudło, więc nie wiem, o co chodzi.

    > Cokolwiek. Chce rolexa-jego sprawa. Nie Twoja brocha, czy wykorzysta,
    > rozwali, zgubi, zmarnuje.

    Skoro się pyta, to *moja*. Mam święte prawo skrytykować go
    i odradzać mu. Daleki jestem od zasady "jak ktoś chce sobie
    podciąć żyły to mu doradź najostrzejszy nóż". Oczywiście,
    ma prawo nie uwzględnić mojej krytyki i zrobić co chce,
    najwyżej sam się przejedzie na swojej głupocie.

> [...]
    > uczulone na materiały używane w zegarkach za kilkanaście złotych,
    > powodów może być setka. Pytał o laptopa - wypada doradzić laptopa.

    Nie. Bzdurne, szkodliwe podejście. Dlaczego mam konformistycz-
    nie zgadzać się z każdą zachcianką pytającego? Z grzeczności?
    Taki styl kontaktów z klientem to można wpychać pracownikom
    korporacji, którzy albo będą się podlizywać klientowi, albo
    stracą klienta i/lub robotę. Ja mam ten komfort, że mogę
    mówić ludziom "mylicie się". I wiem, że ludzie *nienawidzą*,
    gdy im się mówi, że się mylą...

    > Gigantyczne offtopowanie w wątku też należy do regulaminu?

    Nikt nie broni rozwinąć wątku w innym kierunku. Jak chcesz,
    mogę zmienić temat, będzie wprost o sposobie doradzania i
    odradzania przy zakupie sprzętu komputerowego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 76. Data: 2009-10-12 15:57:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Piotr pisze:
    > Nie zależy na...

    Na komputerze.

    > Nie musi mieć *oddzielnego* biurka specjalnie do komputera, zwłaszcza,
    > jeśli używa go sporadycznie.

    Nie trzeba mieć biurka specjalnie do komputera. Wystarczy nie
    jęczeć na monitor zajmujący w porywach ćwierć metra kwadratowego
    z dwóch metrów kwadratowych blatu.

    > I schowanie tego monitora, klawiatury, myszki do szafy zajmuje mniej
    > więcej tyle samo czasu i wysiłku, co schowanie laptopa, bo przyszli
    > goście i akurat stół służył będzie do siedzenia przy nim i picia kawy.

    O czym Ty opowiadasz?!? O normalnym mieszkaniu, gdzie znaj-
    dzie się na pewno miejsce na dwa lub trzy stoły czy stoliki,
    czy o akademiku, gdzie *faktycznie* jest jedno biurko na oso-
    bę, ale nikogo nie obchodzi, co na tym biurku stoi? Znam
    kilka mieszkań w blokach i wiem, że *nigdy* nie ma kłopotu
    ze zmieszczeniem komputera. Raz nawet widziałem komputer w
    korytarzu, a raz w kuchni, ale to już były przypadki skraj-
    ne.

    > Super. A na jakim procesorze jest ION? Czyżby niewyrabiającym się często
    > atomie?

    Co Ci tak szkodzi w tym Atomie? Jeżeli ktoś potrzebuje
    sprawdzać pocztę i NK, to w czym problem?

    Zawsze da się znaleźć zastosowanie, w którym coś się nie
    sprawdza. Sztuką nie jest mędzić i szukać dla samego szu-
    kania, ale jasno stwierdzić, że w kilku zastosowaniach ma
    działać, a do pozostałych *może* być za wolny.

    > BRAWO. Popatrz do góry. Jest takie pole: wybór LAPTOPA.
    > LAPTOPA do internetu, office, zdjęć itp.

    I to jest ŚWIĘTOŚĆ? Głupio wybrał sobie laptopa (nota bene
    klasa sprzętu nie produkowana od lat, jeżeli się czepiać
    słówek) i mamy się tego trzymać jak objawienia, a nie
    dobrać *innej* klasy komputer *lepiej spełniający* po-
    dane założenia techniczne?!?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 77. Data: 2009-10-12 16:39:56
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > 1) W pociągu nie da się *pracować*. Można co najwyżej udawać
    > pracę lub się bawić, oglądając film czy czytając coś (co

    to Ty nie potrafisz, inni tak.

    > 2) Kilka razy wiozłem komputer pociągiem, ale tylko raz go
    > odważyłem się wyciągnąć, gdy w całym przedziale byli zna-

    polecam pociągi intercity, gdzie sporo ludzi korzysta z notebooków.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 78. Data: 2009-10-12 17:46:42
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > I to jest ŚWIĘTOŚĆ?
    Dokładnie tak.
    EOT.

  • 79. Data: 2009-10-12 17:50:35
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    (laptop)

    > (nota bene klasa sprzętu nie produkowana od lat, jeżeli się czepiać słówek)

    Hehe, że niby laptopy nie są produkowane od lat? LoL.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 80. Data: 2009-10-13 07:30:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 11 Oct 2009 14:06:12 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >1) W pociągu nie da się *pracować*. Można co najwyżej udawać
    > pracę lub się bawić, oglądając film czy czytając coś (co
    > zresztą nie zmienia faktu, że z papieru czyta się o niebo
    > przyjemniej i mniej męczy to wzrok)

    Tu sie akurat nie zgodzę. Dość często pokonuję pociągiem trasy
    W-wa-3miasto, W-wa-Poznań, W-wa-Cijakowo ;-) Zwykle jakimś IC/EC. To
    jest 2-4 godziny które mogę poświęcić na efektywną pracę. Oczywiście
    odpadają rzeczy które wymagają dostępu do netu bo na trasach
    kolejowych w większości to porażka ale spokojnie pracuję nad
    projektami które akurat prowadzę. W piątek czeka mnie znów wyjazd do
    Poznania więc zapewne w pociągu będę dłubał przy projekcie systemu
    obiegu dokumentów dla jednej firmy plus oceniał przysłany projest
    systemu kamer przemysłowych dla innej. Duzo zależy od tego na czym
    polega Twoja praca - jeśli to programowanie czy grafika to faktycznie
    nei wyobrażam sobie tego w pociągu. natomiast jeśli jesteś np.
    analitykiem czy prowadzisz jakieś projekty to jak najbardzoej można to
    robić.

    A przyciśnięty potrzebą i terminem zdarzyło mi się dłubać na netbooku
    w "kiblu" na trasie Warszawa Wileńska-Małkinia późnym wieczorem.
    Dresiarze patrzyli na to spode łba tyle że ja ciut duży jestem więc
    wygranie starcia full contact ze mną nie jest na pierwszy rzut oka
    zbyt pewne nawet jak jest ich dóch czy trzech. ;-)

    Zdrówko