  • 1. Data: 2010-08-18 08:07:43
    Temat: Wybor komputer - prosze o opinie
    Od: "a" <n...@n...com>

    Witam

    Komputer do max 2500 zlotych (monitor mam ze starego)
    Glownym zadaniem jest montaz dzwieku, mozliwe ze w przyszlosci i wideo. Od
    czasu do czasu gimp (wydaje mi sie ze do tych zadan nie jest wykorzystyna
    karta graficzna)
    Nie bede gral nie bede obrabial nic w 3d.
    Nie bede go podkrecal.
    Piorytety to stabilnosc i oczywiscie jak najlepsze osiagi w tej cenie.
    Mam swiadomosc ze moge zejsc z procka na rzecz lepszej plyty glownej czy
    zasilacza.
    Tylko nie mam wiedzy co jest teraz dobre.
    Jesli faktycznie grafika do moich zadan nie jest potrzebna to to uciac do
    czegokolwiek pasywnego, ale mimo wszystko nei zintegrowanego.

    W sklepie poradzili mi cos takiego:
    procesor amd phenom ii x4 965 ( 4 x 3400 mhz )
    plyta asus m4a77td-pro ( amd 770 )
    pamiec ram 4096 ddr3 cl9 ( 2x2048/1333 mhz )
    dysk twardy 500/7200 ( sata ii )
    karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5
    karta muzyczna zintegrowana
    dvd(+/-)r/rw x20 samsung 203 sata
    obudowa midi tower modecom 500w
    klawiatura+mysz
    2500 zl

    lub

    procesor intel core i3-540 ( 2 x 3060 mhz )
    plyta asus p7p55-lx ( intel p55 )
    pamiec ram 4096 ddr3 ( 2x2048/1333 mhz )
    dysk twardy 500/7200 ( sata ii )
    karta graficzna geforce 9800gt 512 mb
    karta muzyczna zintegrowana
    dvd(+/-)r/rw x20 samsung 203 sata
    obudowa midi tower modecom 400w
    klawiatura+mysz
    2200 zl

    W obu jest dzwiek 7.1 hd audio.

    Na co mam zwrocic uwage w kartach dzwiekowych ?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2010-08-18 09:23:27
    Temat: Re: Wybor komputer - prosze o opinie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a napisa?(a):

    [...]

    AMD nie znam bo od lat nie uzywam ;)

    > procesor intel core i3-540 ( 2 x 3060 mhz )
    > plyta asus p7p55-lx ( intel p55 )
    > pamiec ram 4096 ddr3 ( 2x2048/1333 mhz )
> [...]

    Ta konfiguracja jest bez sensu bo do zadań o jakich napisałeś w
    zupełności wystarczy karta zintegrowana w procesorze i3-540.

    Kup referencyjną płytę intela DH57DD (ok 470 zł), do tego pamięci 1066
    np Kingston KVR1066D3N7K2/4G (2x2GB=4GB ok 420 zł), dwa dyski jeden
    szybszy na system a drugi duzy na archiwum danych (np WD 320 RE3 i WD
    1TB Green razem za ok 600 zł). Zasilacz modecoma sobie daruj, juz lepiej
    kup Chieftec 355W. Do tego Win7 64b oem i już.

    Jeśli z jakiś powodów zintegrowana karta dzwiękowa nie wystarczy to
    dokup Sound Blaster Audigy/X-Fi Xtreme etc Wcześniej tylko
    sprawdź czy Creative wypuściło już porządne drivery do systemów 64
    bitowych.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 3. Data: 2010-08-19 15:17:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.08.2010 10:07, a pisze:
    > dysk twardy 500/7200 ( sata ii )

    Do tych zastosowań przydałaby się raczej macierz RAID 0.

    > karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5

    Grafika mogłaby być nawet zintegrowana. Po co osobną kartę?

    > karta muzyczna zintegrowana

    Do obróbki dźwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dźwiękowa.

    > obudowa midi tower modecom 500w

    I lepsza obudowa z porządnym zasilaczem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-08-19 17:17:30
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    a wrote:
> [...]
    > karta graficzna)
    > Nie bede gral nie bede obrabial nic w 3d.

    ..
    > karta graficzna ati radeon 5770 512 mb ddr5
> [...]

    Jezu, nie pytaj u nich o nic więcej, poszukaj za to na forach
    specjalistycznych (jak Estrada i Studio). Zwróć uwagę również może też
    na hałas.

    Generalnie prosta (cicha) grafika, dobra dźwiękowa (nie błyszczący
    Creative z napisem PRO HIFI), dyski do wideo w RAID, do dźwięku ciche
    jak zostanie kasy RAID, średni procek z dobrym chłodzeniem

  • 5. Data: 2010-08-19 17:23:33
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    a wrote:
> [...]
    > karta graficzna)
    > Nie bede gral nie bede obrabial nic w 3d.

    ..
> [...]

    Generalnie prosta (cicha) grafika, dobra dźwiękowa (nie błyszczący
    Creative z napisem PRO HIFI), dyski do wideo w RAID, do dźwięku ciche
    jak zostanie kasy RAID, średni procek z dobrym chłodzeniem, 4 ramy (do
    wideo z opcją dołożenia do 8), cichy i dobry zasilacz... tak mi się
    zdaje.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-08-21 04:45:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisa?(a):

    [...]

    > Do obróbki dźwięku koniecznie dobra, dodatkowa karta dźwiękowa.

    IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w środowisku softu do
    tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od
    ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
    video - parametry wynikowego plik nie zależą od rodzaju karty graficznej
    i rozdzielczości monitora :)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 7. Data: 2010-08-21 11:15:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.08.2010 06:45, januszek pisze:
    > IMO chodziło o montaż audio a taki odbywa się w środowisku softu do
    > tego. Efekt końcowy nie zależy od rodzaju karty dzwiękowej tylko od

    A odsłuch?

    > ustawień parametrów konfiguracyjnych softu. Podobnie jest z montażem
    > video - parametry wynikowego plik nie zależą od rodzaju karty graficznej
    > i rozdzielczości monitora :)

    Jak wyżej. Dobrej jakości odwzorowanie barw w obróbce wideo
    - nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-08-22 11:58:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisa?(a):

    > A odsłuch?

    Jakosc odluchu jest bez znaczenia dla zadan stricte montazowych.

    > Jak wyżej. Dobrej jakości odwzorowanie barw w obróbce wideo
    > - nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.

    Odwzorowanie barw nie zalezy od rodzaju karty graficznej i
    rozdzielczosci monitora ;) Skalibrowany monitor pewnie przyda
    sie do prac graficznych takich jak np retusz ale przy samym
    montazu video (przez co nalezy rozumiec zmontowanie materialow z
    jednej lub kilku kamer i zsynchronizowanie tego z dzwiekiem) juz
    nie koniecznie bo sprawe takze zalatwia soft - wystarczy wskazac
    wzor do ustalenia balansu bieli i juz.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 9. Data: 2010-08-22 12:07:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 13:15:57 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Jak wyżej. Dobrej jakości odwzorowanie barw w obróbce wideo
    >- nawet "tylko" na poziomie montażu - jest niezwykle ważne.
    Tylko że karta graficzna na to nic nie wpływa - potrzeby jest soft
    świadomy zarządzania kolorem, dobry monitor (nie połykający kolorów,
    dający stabilny w czasie obraz, z równym podświetleniem) oraz sprzęt
    do kalibracji/profilowania tegoż. Do grafiki 2D starczy ci karta
    zintegrowana i nic więcej nie potrzebujesz. To że Photoshopowcy
    szukają bardziej wypasionej wynika z tego że PS potrafi wykorzystać
    kartę do coniektórych obliczeń. Dla obróbki w PS lepiej zaoszczędzić
    na karcie aby kupić lepszy monitor ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2010-08-22 12:24:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Krukowski napisa?(a):

> [...]
    > tego że PS potrafi wykorzystać kartę do coniektórych obliczeń. Dla
    > obróbki w PS lepiej zaoszczędzić na karcie aby kupić lepszy monitor ;)

    Masz chyba na myśli pewną grupę użytkowników lustrzanek cyfrowych,
    zwykle tych ze średniej półki, określanych jako "onaniści sprzętowi"? ;)

    Kilka razy widzielem prezentacje zawodowcow od Photoshopa albo
    zaawansowanych userow np takich z ACSUG, i zawsze pracowali na
    laptopach ktorych "wypasienie" i "parametry", "onanisci sprzetowi"
    zkrytykowaliby na samym starcie ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...